تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی بورس شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش تازه‌نیوز، در این هفته شاخص کل بورس تهران به صعود ادامه داد و به نیمه کانال ۲.۱ میلیونی رسید.

پیش بینی بورس شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲=

رویداد۲۴ به گزارش تازه‌نیوز در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه افزایش هزار و ۱۸ واحدی داشت و روز یکشنبه شاخص ۶ هزار و ۲۲۰ واحد رشد پیدا کرد. روز دوشنبه شاخص ۲۴ هزار و ۴۹۳ واحد رشد کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص برای دهمین روز متوالی صعود کرد و ۱۴ هزار و ۸۳۹ واحد بالا آمد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۸۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۶ هزار و ۱۶۴ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۲.۲ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۵ هزار و ۹۰۱ واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

به نقل از صفحه اقتصاد، در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۸ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱۸ درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۶۹۳ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۸ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۳۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۵۶ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۱۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۸۲ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۸۷ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۰۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته یک میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۰.۳ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۳۵۹ میلیارد تومان بود و در روز دو‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۲۱۸ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن ۵۱۷ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه نیز ۱۶۳ میلیارد تومان خارج شد. اما روز دوشنبه ۲۱۴ میلیارد تومان وارد شد. روز سه‌شنبه نیز ۱۱۸ میلیارد تومان خارج شد.

در مجموع کل هفته ۵۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۴۶ میلیارد تومان بود.

حذف سایه سنگین دلار ۲۸۵۰۰ برای پتروپالایشی‌ها

چندی پیش بود که مهدوی ابهر دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، عنوان کرد که نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک و گاز صنایع بود و همین ادعا در کنار تاییدیه خاندوزی، وزیر اقتصاد، در رابطه با تصمیمات جدید دولت برای صنایع، جرقه برگشت بورس به مسیر صعودی را ایجاد کرد.

در این نامه ذکر شده که با وجود برگشت نرخ خوراک به فرمول ۸ سال قبل، کف نرخ هاب‌های خارجی نباید زیر ۵ هزار تومان باشد و سقف آن نیز نباید از میانگین نرخ گاز صادراتی در ماه گذشته پیشی بگیرد که بعضا نرخ ۳۰ سنتی را برای آن در نظر می‌گیرند. در این میان برخی شنیده‌ها از احتمال آزادسازی نرخ دلار پتروشیمی‌ها طی روز‌ها و هفته‌های آتی خبر دادند که امروز با تایید این موضوع از سمت امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس و ابلاغیه رسمی بانک مرکزی، رسمیت یافت و اتفاق مثبتی را برای این گروه و کلیت بازار رقم زد.

افزایش امید‌ها به گروه خودرویی

درپی نامه اعتراضی شورای رقابت به رئیس‌جمهور درخصوص تبعات تامین ارز خودروسازان از محل صادرات خود، «منوچهر منطقی» معاون وزیر صمت در نامه به شورای رقابت این مساله را تکذیب و تاکید کرد: تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده و نگرانی از این بابت نیست. ۲۲ مرداد امسال توکلی مدیرکل خودرو وزارت صمت، در نامه‌ای از خودروسازان خواسته بود برای تأمین ارز مورد نیاز به فکر صادرات باشند یا اینکه از دیگر صادرکنندگان ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند. انتشار این نامه باعث شد تا شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کند در شرایط ثبات بازار خودرو انتشار این نامه‌ها بر التهابات بازار اضافه خواهد دارد. در این نامه تاکید شد: نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو در خصوص «خودرو‌های مونتاژی» موضوع فصل (۹۸) بوده که تاکنون نیز از محل ارز غیر از نیما نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاصی استفاده می‌شد؛ لذا تغییر خاصی در این خصوص به وجود نیامده است.

از سمتی خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این وزارتخانه با همکاری وزارت صمت در تلاش است که روند واگذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های تودلی آن‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. اگرچه خبر‌های منتشر شده برای این گروه رنگ و بوی سبزی دارد، اما رنگ سرخ نماد این شرکت‌ها در بازار سهام نشان از عدم توجه به این موضوع دارد و بورسی‌ها همچنان به اقدامات مثبت در جهت رفع مشکلات این گروه خوشبین نیستند.

پیش بینی بورس شنبه

فرموله شدن نرخ خوراک و تغییر ارز پایه محصولات پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بهبود شرایط در بازار‌های جهانی و قیمت کامودیتی‌ها، برخی خبر‌های مثبت برای گروه خودرویی و بسیاری موارد دیگر باعث شده که بورس تهران شرایط به مراتب بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته داشته باشد، اما همچنان برخی عنوان می‌کنند که رکود حاکم بر بازار‌ها و تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل تورم و تداوم سیاست‌های انقباضی، منجر به روندی کم‌رمق در بازار سهام خواهد شد. با توجه به تمامی نکات ذکر شده و پایان سبز بازار سرمایه در این هفته پیش بینی می‌شود که بورس شنبه نیز روزی متعادل و مثبت را طی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار سرمایه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Man
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
0
0
دولت‌قبلی‌سهام‌2200هزارتومانی‌که‌مالماشین‌سلزی‌اراک‌بوده‌وبه‌ملت‌فروخته‌شده..هم‌اکنون‌زیر200هزارتومان‌است..زیان‌خریداران‌باشاخص‌10ملیون‌جبران‌نمیشود..درصورتی‌که‌قیمتهای‌نجومی‌روی‌همین‌شاخص‌بوده..حالا‌صدتا‌بیشتریاکمتر..چراشرکتها‌افزایش‌سرمایه‌نمیدهند..؟شایدکمی‌ازضررهاجبران‌شود..البته‌بعدازافزایش‌سرمایه‌اگردوباره‌به‌همین‌قیمتهای‌العان‌برسند..
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان