تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بلگراد ۲۰۲۳ چه کسانی هستند؟

از سی ام شهریور تا ۲ مهر رقابت‌های کشتی فرنگی پیگیری می‌شود تا شاید شاگردان حسن رنگرز بتوانند جورِ آزادکاران را بکشند. به همین مناسبت اعضای تیم ملی کشتی فرنگی و سابقه آنها را بررسی کرده‌ایم.

تیم ملی کشتی فرنگی

رویداد۲۴ رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کشتی آزاد در بلگراد در حالی به پایان رسید که ایران در این رشته یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب که نمی‌تواند نتیجه‌ای قابل انتظار باشد. حالا در این شرایط از سی ام شهریور تا ۲ مهر رقابت‌های کشتی فرنگی پیگیری می‌شود تا شاید شاگردان حسن رنگرز بتوانند جورِ آزادکاران را بکشند. در همین رابطه نگاهی به شرایط ۱۰ کشتی گیری می‌اندازیم که قرار است، در بلگراد ماًموریت کسب موفقیت برای کشتی فرنگی ایران را به سرانجام برسانند.

پوریا دادمرز

وزن ۵۵ کیلوگرم؛ پویا دادمرز

پویا دادمرز، عضو تیم ملی کشتی فرنگی در حالی مهیای رقابت در وزن ۵۵ کیلوی قهرمانی جهان (۲۰۲۳ بلگراد) می‌شود که پیش از این توانسته بود در مسابقات نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ و مسابقات جوانان جهان در سال مدال طلا را از آنِ خود کند. این کشتی گیر سبک وزن همچنین در مدال برنز جوانان ۲۰۱۷ و و ۲۰۱۹، برنز آسیا در ۲۰۲۱، نقره زیر ۲۳ سال جهان در ۲۰۲۱، مدال طلای جوانان در ۲۰۲۳ و طلای قهرمانی آسیا در ۲۰۲۳ را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. دادمرز یکی از شانس‌های «سکو» در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد به شمار می‌رود.

مهدی محسن‌نژاد

وزن ۶۰ کیلوگرم؛ مهدی محسن‌نژاد

مهدی محسن‌نژاد نماینده کشتی ایران در وزن ۶۰ کیلو در حالی برای رفتن روی سکو در بلگراد خیز برداشته است که پیش از این یک برنز در زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۸، یک برنز دیگر در زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹، ۲ نشان نقره در زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ را کسب کرده است. محسن نژاد که قهرمانی جهان ۲۰۲۲ نتوانست عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، با وجود انگیزه بالا برای رفتن روی سکو در بلگراد، به دلیل حضور چهره‌های شاخص دنیا در وزن ۶۰ کیلوگرم، شانس زیادی برای کسب مدال ندارد.

ایمان محمدی

وزن ۶۳ کیلوگرم؛ ایمان محمدی

ایمان محمدی در حالی قرار است، نماینده کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در ۲۰۲۳ شود که پیش از این در بخش انفرادی موفق به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ و مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۳ شده است. با توجه به اینکه «بلگراد» اولین تجربه محمدی در بخش بزرگسالان در سطح جهان است، کار دشواری برای رفتن روی سکو دارد.

محمدرضا گرایی

وزن ۶۷ کیلوگرم؛ محمدرضا گرایی

امید اول طلا برای کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های ۲۰۲۳ بلگراد کسی جز محمدرضا گرایی نمی‌تواند باشد. او که عنوان مهمِ قهرمان المپیک را یدک می‌کشد، تا به امروز عنوان‌های زیادی را از آنِ خود کرده است که شامل «برنز قهرمانی کشتی آسیا بیشکک ۲۰۱۸، برنز قهرمانی کشتی آسیا در دوحه ۲۰۱۵، برنز قهرمان کشتی جهان در پاریس ۲۰۱۷، برنز قهرمان کشتی جهان در نورسلطان ۲۰۱۹، برنز قهرمانی کشتی آسیا در شی‌آن، طلای بازی‌های آسیایی در جاکاراتا ۲۰۱۸، طلای بازی‌های همبستگی اسلامی در باکو ۲۰۱۷، طلای مسابقات سیزم در مونگیئونگ ۲۰۱۵، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا (۲۰۱۸)، مدال برنز مسابقات دانشجویان جهان در ترکیه (۲۰۱۶)، مدال طلای قهرمانی آسیا شی‌آن (۲۰۱۹)، مدل طلای مسابقات زیر ۲۳ سال جهان (۲۰۱۹)، مدل طلای المپیک توکیو (۲۰۲۰)، مدال طلای قهرمانی کشتی جهان (۲۰۲۱)، مدال نقره قهرمانی کشتی جهان (۲۰۲۲)» می‌شود. گرایی در حالی دنبال دومین طلای جهانی است که در سال گذشته ناباورانه در فینال شکست خورد و به همین دلیل برای جبران آن ناکامی انگیزه زیادی داشته باشد.

دانیال سهرابی

وزن ۷۲ کیلوگرم؛ دانیال سهرابی

دانیال سهرابی در حالی نماینده کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های ۲۰۲۳ است که با توجه به تجربه کمی در رقابت‌های درجه اول جهانی دارد، اگر روی سکو هم نرود، نمی‌توان گفت با ناکامی مطلق مواجه شده است. سهرابی البته تا پیش از این یک برنز در کشتی نوجوانان ۲۰۲۲ و یک طلا در قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۲ را از آنِ خود کرده است.

محمدعلی گرایی

وزن ۷۷ کیلوگرم؛ محمدعلی گرایی

محمد علی گرایی یکی از باتجربه‌ها و عنوان دار‌های تیم اعزامی به بلگراد ۲۰۲۳ است. او در حالی خودش را آماده رقابت جهانی دیگری است که دردصدِ جبران شکست‌های این چند سال اخیر است. او که برادر بزرگتر محمدرضا است، در المپیک ۲۰۲۰ و جهانی ۲۰۲۲ از دور رقابت کنار رفته بود و برنزِ ۲۰۲۱ تنها مدالش در این چند وقت اخیر است.

علیرضا مهمدی

وزن ۸۲ کیلوگرم؛ علیرضا مهمدی

علیرضا مهمدی که تنها عنوانش در کشتی فرنگی به برنز آسیا در ۲۰۲۳ است، در حالی قرار است در رقابت‌های ۲۰۲۳ جهانی در وزن ۸۲ کیلو روی تشک برود که این وزن شاهد چهره‌های نامدار است و به همین دلیل کمتر کسی از مهمدی توقع رفتن روی سکو را دارد. مگر اینکه این کشتی گیر خوزستانی به قول اهالی کشتی، کاری کند کارستان.

ناصر علیزاده

وزن ۸۷ کیلوگرم؛ ناصر علیزاده

ناصر علیزاده را می‌توان یکی از باتجربه‌های اعزامی به بلگراد دانست. این کشتی گیر اهل عامل در حالی با ماًموریت کسب مدال در وزن ۸۷ کیلو به مسابقات ۲۰۲۳ اعزام شده است که پیش از این سه نشانِ طلا در از مسابقات قهرمانی کشتی آسیا در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ صید کرده است. او که یک مدال برنز هم در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ گرفته بود، در اولین حضورش در قهرمانی جهان در ۲۰۲۰ از رفتن به روی سکو ناکام ماند و این بار برای شکستن طلسم عنوان در رده بزرگسالان به بلگراد رفته است.

محمدهادی ساروی

وزن ۹۷ کیلوگرم؛ محمدهادی ساروی

محمدهادی ساروی با دنیایی از تجربه خودش را آماده کسب مدال طلای قهرمانی ۲۰۲۳ می‌کند. او که یکی از پر امید‌های کشتی فرنگی در بلگراد است تا به امروز مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۱۸ دهلی نو، مدال طلای جوانان جهان ترناوا ۲۰۱۸، مدال طلای قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۹، مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان بوداپست ۲۰۱۹، مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ دهلی نو، مدال طلای قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱، مدال برنز قهرمانی ۲۰۲۲ و البته مدال برنز المپیک توکیو ۲۰۲۰ را در کارنامه پرافتخارش دارد و این بار در تلاش برای کسب عنوانی دیگر به بلگراد رفته است.

امین میرزازاده

وزن ۱۳۰ کیلوگرم؛ امین میرزازاده

امین میرزازاده در حالی عضو سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی است که برای تکرار طلایی که در ۲۰۲۲ گرفته بود، انگیزه زیادی دارد. میرزازاده پیش از این در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ قهرمان شده بود و همچنین برنز مسابقات سیزم ۲۰۱۹، طلای مسابقات سیزم ۲۰۲۱ و طلای قهرمانی آسیا در ۲۰۲۳ را هم در کارنامه اش دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
0
0
باز روح محمد رضا شاه پهلوی شادد که این هواپیماها را خرید و بجایش نگفت تراکتور بخریم خلاصه ایران را اسلحه های زمان شاه نجات داد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان