تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲

لاوروف: آمریکا و متحدانش آشکارا بحران اوکراین را مهندسی کردند

وزیر امورخارجه روسیه با اعلام اینکه همکاری روسیه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تامین امنیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا ادامه دارد، از نقش آمریکا و متحدانش در مهندسی بحران اوکراین انتقاد کرد.

لاوروف: آمریکا و متحدانش آشکارا بحران اوکراین را مهندسی کردند
رویداد۲۴ به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، سرگی‌لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از دیدار با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که روسیه قصد دارد به همکاری خود با آژانس به منظور کنترل تهدیدات ناشی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا ادامه دهد.

طبق این بیانیه، لاوروف و گروسی «درباره حوزه‌های مهم فعالیت‌های آژانس تبادل نظر کردند. امنیت در نیروگاهی اتمی زاپوریژیا نیز مورد بحث قرار گرفت. طرف روسی بر تعهداتش در زمینه همکاری بیشتر با آژانس با دیدگاه کاهش تهدیدات ناشی از رژیم کی‌یف تاکید کرد.»

لاوروف همچنین در این بیانیه اشاره کرد که «استفاده از تسلیحات اورانیوم ضعیف شده‌ای که غرب به رژیم کی‌یف می‌فرستد، می‌تواند تاثیرات بلندمدت فاجعه‌باری داشته باشد.»

لاوروف همچنین در نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت که آمریکا و متحدان آن از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، «آشکارا» در امور داخلی اوکراین مداخله کرده‌اند و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها بحران فعلی در این کشور را مهندسی کردند.

لاوروف در این باره گفت: همان طور که ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، به طور علنی و حتی با افتخار در اواخر سال ۲۰۱۳ اذعان کرد، واشنگتن ۵ میلیارد دلار برای پرورش سیاست‌مداران کی‌یف که تابع غرب هستند، هزینه کرد. تمام وقایع درباره چگونگی شکل گرفتن بحران اوکراین مدت‌ها علنی بوده است، اما به هر طریقی برای کم‌اهمیت جلوه دادن آن و جبران تمام وقایع تاریخی منتهی به ۲۰۱۴ ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان