تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

سازمان ملل: ۲۰ هزار ساکن غزه آواره شده‌اند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه منجر به آوارگی اهالی شده است.

سازمان ملل: ۲۰ هزار ساکن غزه آواره شده‌اند
رویداد۲۴ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد که دست‌کم ۲۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به دلیل بمباران، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه منجر به آوارگی اهالی شده است. سازمان ملل از آوارگی ۲۰ هزار فلسطینی ساکن نوار غزه درپی حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیر نظامیان در این منطقه خبر داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد که دست‌کم ۲۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به دلیل بمباران، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

این دفتر در ادامه گزارش داد: دست‌کم ۲۰ هزار تن در داخل فلسطین آواره شده و در ۴۴ مدرسه وابسته آنروا از جمله ۲۸ مکان موقت در تمام مناطق نوار غزه به جز خان یونس پناه گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی که با عملیان «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است، مناطق مسکونی در شهر غزه را هدف حملات خود قرار می‌دهد و این حملات تا بدین لحظه منجر به شهادت و مجروح شدن صد‌ها غیرنظامی فلسطینی شده است.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار‌ها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۳۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۹۹۰ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه و نیرو‌های صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سازمان ملل ، نوار غزه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان