تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مشخصات پهپاد انتحاری لنست۳

در این مطلب به بررسی مشخصات فنی پهپاد انتحاری لنست ۳ خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی پهپاد انتحاری لنست۳

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Lancet-3 بزرگترین نوع از خانواده مهمات سرگردان لنست ساخت روسیه است که پهپاد انتحاری یا کامیکازه نیز نامیده می شود. این پهپاد توسط شرکت روسی Zala Group، زیرمجموعه گروه کلاشنیکف طراحی و توسعه یافته است. این پهپاد در ژوئن 2019 در جریان مجمع فنی نظامی، نمایشگاه دفاعی که در پارک پاتریوت در حومه شهر مسکو برگزار شد، رونمایی شد.

Lancet-3 برای پرواز به یک مکان خاص، پرسه زدن در منطقه و سپس حمله به یک هدف طراحی شده است. این پهپاد مجهز به دوربین‌ها و سنسورهای دیگر است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اهداف را شناسایی و ردیابی کنند و سپس با دقت ضربه بزنند.

لانست-3 برای اولین بار برای انجام عملیات جنگی در طول جنگ داخلی سوریه در نوامبر 2020 به کار گرفته شد. این پهپاد اکنون به طور گسترده توسط نیروهای روسی برای از بین بردن تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی ارائه شده توسط ایالات متحده در جنگ اوکراین استفاده می شود.

به نظر می رسد پهپاد انتحاری Lancet-3 از پهپاد خانواده Hero اسرائیل الگوبرداری شده باشد. Lancet-3 قابلیت شکار اهداف با برد 40 کیلومتر با قابلیت تایید هدف قبل از اصابت را ارائه می دهد. در این روش از طریق لینک دیتا، تصاویر سامانه الکترواپتیکی پهپاد به اپراتور مخابره می شود و اپراتور پس از تایید هدف، دستور درگیری را می دهد.

پهپاد انتحاری لنست۳

 طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده این پهپاد، دستگاه محافظ لیزری داخلی تعبیه شده در پهپاد Lancet-3 می تواند به طور موثر در برابر سلاح های لیزری که برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شوند مقاومت کند. Lancet-3 از طراحی دم X شکل دوگانه استفاده می کند که بر اساس اصول آیرودینامیکی، پایداری و قدرت مانور آن را افزایش می دهد. این طراحی همچنین به کاهش موثر اندازه پهپاد کمک کرده است. فیوز سرجنگی این پهپاد از نوع مجاورتی بوده که قبل از اصابت سلاح به هدف فعال می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازنده این پهپاد، دستگاه محافظ لیزری تعبیه شده در پهپاد Lancet-3 می تواند به طور موثر در برابر سلاح های لیزری که برای سرنگونی پهپادها استفاده می شوند، مقاومت کند. Lancet-3 از طراحی دم X شکل دوگانه استفاده می کند که بر اساس اصول آیرودینامیکی، پایداری و قدرت مانور آن را افزایش می دهد. این طراحی همچنین به کاهش موثر اندازه پهپاد کمک کرده است.


بیشتر بخوانید: 

مشخصات فنی پهپاد ابابیل-۲

مشخصات سامانه گنبد آهنین

مشخصات پهپاد شناسایی JUMP ۲۰


پهپاد Lancet-3 با وزن 12 کیلوگرمی خود به راحتی قابل حمل است. همچنین حداکثر بار (کلاهک) حمل شده توسط این پهپاد 3 کیلوگرم است. پهپاد Lancet-3 می تواند به مدت 40 دقیقه با سرعت 110-180 کیلومتر در ساعت پرواز کند. نسخه قبلی این پهپاد Lancet-1 با وزن 5 کیلوگرم با قابلیت حمل محموله 1 کیلوگرمی و زمان پرواز 30 دقیقه ای دارای ابعاد کوچکتری است.

این پهپاد از یک موتور الکتریکی برای عملکرد در کمترین سطح صدا استفاده می کند. این نوع موتور الکتریکی برای حملات غافلگیرانه استفاده می شود و این روش تاثیر روانی قابل توجهی بر روی دشمن دارد. Lancet-3 از یک منجنیق پرتاب می شود. این پهپاد هیچ پیش‌بینی برای فرود ندارد زیرا به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام برخورد با اهداف دشمن خود تخریب شود.  این پهپاد همچنین می تواند با پهپادهای دشمن برخورد کند.لازم به ذکر است که Lancet-3 به دلیل سادگی، قابلیت استفاده و قابلیت اطمینان، نام La Guerre "Flying Kalashnikov" (یا پرواز AK-47) را به خود اختصاص داده است.

طراحی پهپاد انتحاری لنست ۳

پهپاد انتحاری Lancet-3 از اجزای حمله دقیق، شناسایی، ناوبری و ماژول های ارتباطی تشکیل شده است. طراحی Lancet-3 بر اساس یک بدنه استوانه ای با دو جفت بال X شکل که در جلو و عقب بدنه نصب شده بوده است.

قدرت تحرک پهپاد انتحاری لنست ۳

Lancet-3 با موتوری که در عقب بدنه نصب شده است، نیروی الکتریکی خود را تامین می کند و یک واحد ملخ دو پره ای را که در حالت "Pusher" نصب شده است آن را هدایت می کند. این پهپاد انتحاری از طریق یک پرتابگر منجنیق از روی زمین یا سکوهای دریایی مانند قایق های گشتی کلاس رپتور پرتاب می شود.

پهپاد انتحاری لنست۳

پهپاد لنست می تواند با سرعت 80 تا 110 کیلومتر بر ساعت با حداکثر استقامت 40 دقیقه پرواز کند. حداکثر برد آن 40 کیلومتر (25 مایل) و حداکثر وزن برخاست (MTOW) تا 12 کیلوگرم (26 پوند) است.

ظرفیت ترابری پهپاد انتحاری لنست ۳

پهپاد Lancet-3 دارای حداکثر وزن ناخالص برخاست 12 کیلوگرم است و می تواند محموله ای تا وزن 3 کیلوگرم را حمل کند. این پهپاد دارای هدایت نوری-الکترونیکی و یک واحد هدایت تلویزیونی است که امکان کنترل مهمات را در مرحله ترمینال پرواز فراهم می کند. این پهپاد را می‌توان به کلاهک‌های انفجاری قوی (HE) یا HE-fragmentation مسلح کرد.

قابلیت پهپاد انتحاری لنست ۳

پهپاد انتحاری Lancet-3 می تواند برای ماموریت های شناسایی، نظارت و ضربت مورد استفاده قرار گیرد. به گفته مهندسان Zala Aero، می توان از پهپاد لنست در استخراج هوا نیزاستفاده کرد. این یک سلاح چندمنظوره هوشمند است که قادر به یافتن و ضربه زدن به هدف است. این ویژگی دارای عملیات پروازی مستقل است که از طریق هوش مصنوعی یا برنامه‌ریزی قبلی امکان‌پذیر شده است.

انواع پهپاد Lancet:

 Lancet-1: نسخه کوچکتر با وزن 5 کیلوگرم با قابلیت حمل محموله 1 کیلوگرمی که 30 دقیقه  مداومت پروازی دارد.

Lancet-3 : نوع پایه و بزرگتر با 40 دقیقه مدامت پرواز ، حداکثر کلاهک جنگی3   کیلوگرم و حداکثر سرعت 80-110 کیلومتر در ساعت.


پهپاد زالا کی یو بی: پهپاد  زالا کی وی پی ه با نام کی یو بی نیز شناخته می شود ، یک سیستم مهمات سرگردان جدید است .این  پهپاد بر اساس تجربه روسها در سوریه بین سال های 2015 تا 2018 ساخته شده است. این پهپاد مثلثی  برای پرتاب مخفی و عملیات بی صدا در طول ماموریت طراحی شده است. این پهپاد قابلیت حمله به زیرساخت های دشمن مستقر در زمین و دریا و همچنین اهداف زرهی سبک را دارا است.

مشخصات پهپاد انتحاری Lancet-3:

طول: ~ 1.65 متر
طول بال: ~ 1 متر
وزن: 12 کیلوگرم
حداکثر وزن محموله: 3 کیلوگرم
استقامت: 40 دقیقه
سقف سرویس: ~ 5000 متر
سرعت: 80-110 کیلومتر در ساعت
سرعت ضربه: 300 کیلومتر بر ساعت
موتور: برقی
مبدا: روسیه

مشخصات فنی پهپاد انتحاری لنست۳

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حکمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
این همه توضیح تمجید چندتا میدادی حماس استفاده میکرد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان