تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

افشای تماس آمریکا و اسرائیل قبل از ترور سردار سلیمانی/ ترامپ: نتانیاهو گفت ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم

ترامپ به ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که این داستان را تعریف می‌کنم؛ وقتی که ما برنامه حمله را به مدت یک ماه تهیه دیده بودیم؛ شب قبل از عملیات نتانیاهو زنگ زد و گفت: ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم، علتش را هم به من نگفت.

افشای تماس آمریکا و اسرائیل قبل از ترور سردار سلیمانی/ ترامپ: نتانیاهو گفت ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم

رویداد۲۴ رییس جمهور سابق آمریکا از عدم آمادگی اسرائیل برای مقابله با حمله برق‌آسای حماس انتقاد کرد.

الجزیره نوشت: دونالد ترامپ که به دنبال بازگشت به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به دلیل مدیریت حمله حماس انتقاد کرده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: او آماده نبود. نه او آماده بود و نه اسرائیل آماده بود. در زمان من، آن‌ها مجبور نبودند آماده باشند.

وی افزود: نتانیاهو به دلیل این حمله «بسیار آسیب دیده است».

ترامپ شامگاه چهارشنبه در سخنرانی با حامیانش در فلوریدا، بار دیگر درباره آمادگی امنیتی اسرائیل اظهار نظر کرد و به «برخی از چیز‌هایی که در هفته گذشته به اشتباه رخ داد» اشاره کرد.

ترامپ افزود: «آن‌ها باید مسائل (اشتباه) را درست کنند، زیرا به طور بالقوه با یک نیروی بسیار بزرگ می‌جنگند، آن‌ها به طور بالقوه با ایران می‌جنگند.»

رییس جمهور سابق ایالات متحده به ترور سردار سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که این داستان را تعریف می‌کنم؛ وقتی که ما برنامه حمله را به مدت یک ماه تهیه دیده بودیم؛ شب قبل از عملیات نتانیاهو زنگ زد و گفت: ما در این حمله شرکت نمی‌کنیم، علتش را هم به من نگفت، من اصلا خوشم نیامد.

گفتنی است ترامپ با اینکه چندین پرونده درحال رسیدگی دارد، پیشتاز کنونی رقابت‌های جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ است.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
2
مرگ برترامپ روسی کثیف
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
1
2
شهادت یه عضو از یه سازمان نظامی اینقدر تبادل اطلاعات نداشت که هر ماه دارن افشاگری میکنن بقول وزیر کشور تو هر جایی این اتفاق ممکنه بیفته و میفته ....
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان