تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

سازمان ملل: نزدیک به یک میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل اعلام کرد که در یک هفته گذشته نزدیک به یک میلیون نفر در غزه آواره شده اند.

سازمان ملل: نزدیک به یک میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند
رویداد۲۴ سازمان آنروا، وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که در یک هفته گذشته نزدیک به یک میلیون نفر در غزه آواره شده اند.

به گزارش فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز (۲۱ مهر) خبر داد که در یک هفته گذشته در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان غزه از خانه خود آواره شده‌اند.

غزه طبق آمار سال ۲۰۲۰ میلادی ۲.۰۴۸ میلیون جمعیت دارد که تعداد افراد آواره شده نیمی از این جمعیت را نشان می‌دهد.

آواره شدن این تعداد افراد در شرایطی است که آمار‌های سازمان ملل حاکی است که در هفت روز گذشته رژیم صهیونیستی با بمباران غزه، ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را تخریب کرده است. همچنین دو هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی از این تعداد به طور کامل تخریب شده و به یک هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی دیگر هم به خاطر وارد شدن خسارت‌های گسترده غیر قابل سکونت شده‌اند.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی ۱۲ هزار و ۶۳۰ واحد هم دچار آسیب جدی شده‌اند. در این بین ۱۹ مرکز درمانی هم از بین رفته و ۱۱ مسجد هم به طور کامل تخریب شده است. رژیم صهیونیستی هفت کلیسا در غزه نیز مورد حمله نیرو‌های اشغال‌گر قرار داده است. منابع رسمی می‌گویند برخی از کلیسا‌های تخریب شده از آثار باستانی غزه بوده‌اند.

در حملات نیروی هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به ۹۰ واحد آموزشی نیز خسارت جدی وارد شده و گفته می‌شود ۲ واحد از این ساختمان‌ها پناهگاه بوده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌ها برای خروج بیماران و زخمی‌ها و ورود نیاز‌های اولیه درمانی شده است.

رژیم صهیونیستی روز گذشته با پرتاب هزاران اعلامیه بر روی ساکنان غزه از آن‌ها خواسته بود تا بخش شمالی این منطقه را ترک کنند؛ اشغالگران حتی از کادر بیمارستان الدعوه نیز خواسته‌اند تا بیمارستان را تخلیه کنند که با پاسخ قاطع کادر درمانی مواجه شده و آن‌ها گفته‌اند که در محل کار خود باقی می‌مانند.

این هشدار در حالی است که برخی منابع آن را مقدمه‌ای برای آغاز یورش زمینی به غزه می‌دانند؛ در این میان دبیرکل سازمان ملل نیز گفته است که جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر در شمال غزه تقریبا محال است و نمی‌تواند بدون تلفات انسانی باشد.

آوارگی وسیع ساکاان غزه در شرایطی است که رژیم صهیونیستی آب و برق غزه را به طور کامل قطع کرده و اجازه ورود هیچ‌گونه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را نمی‌دهد؛ کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه هفته گذشته، خبر داد که تل آویو، مصر را تهدید کرده است چنانچه کامیون‌های حامل کمک‌ها از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود، آن‌ها را هدف قرار خواهد داد.

در این میان وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای خبر داد ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن در نوار غزه شهید و ۱۰۱۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند. مطابق با این بیانیه، ۶۶ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی زن و کودک هستنند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نوار غزه ، سازمان ملل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
1
0
گور بابای مردم غزه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان