تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲

واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان در فضای مجازی راه‌اندازی شد

بنا بر اعلام رئیس پلیس فتا پایتخت واحد رسیدگی به جرائم فضای مجازی علیه کودکان و زنان در پلیس فتا راه‌اندازی شد.

واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان در فضای مجازی راه‌اندازی شد

رویداد۲۴ فارس نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به موضوع حملات سایبری و چگونگی مراقبت از فرزندان در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: بیشترین دغدغه و کار اصلی پلیس فتا در رابطه با استفاده کودکان از فضای مجازی است به نحوی که پلیس فتا در سنوات گذشته در این موضوع سرمایه گذاری کرد و سعی داشت در این خصوص به کار علمی و فرهنگی دست یابد.

وی افزود: هر سال پویشی به نام پویش کودکان سایبری راه‌اندازی شده و در این راستا سعی کردیم تا فرهنگ سازی عمیقی صورت بگیرد و عامه مردم مثل همیشه با ما همراه بودند و اصطلاحاً شکاف دیجیتالی که بین والدین و فرزندانشان وجود دارد را به حداقل خود برسانیم.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است که به صورت خاص هم رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید: رفتار تحسین برانگیز صاحب ماشین برای خواسته دو نوجوان


وی گفت: در سنوات قبل هم تأکید می‌کردیم که در این فضا محدودیت سنی وجود دارد و با پیشرفته شدن تکنولوژی و شرایط آن‌زمان در همه‌گیری بیماری کرونا شاهد این بودیم که فرزندان ما بیشتر وارد این فضا شدند و عملاً بحث آموزش و ارتباطات به فضای مجازی وابسته شد؛ فضایی که متأسفانه خیلی از فرزندان ما آشنایی و سواد لازم را در این فضا نداشتند و شرایط استفاده از آن را را هم نمی‌دانستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: بر همین اساس خیلی از فرزندان آسیب دیده و گاهی این آسیب‌ها واقعاً جبران ناپذیر بود، ولی در طول این مدت بررسی‌های ما هم بیشتر شد و بر اساس سناریو‌هایی که اتفاق می‌افتاد ما هم اطلاع رسانی‌های خود را انجام دادیم.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: راه‌های فنی بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را ایجاد کرده و نظارت بهتری بر رفتار فرزند خود در فضای مجازی داشته باشیم چرا که ما بر اساس پرونده‌هایی صحبت می‌کنیم که روزانه در پلیس فتا با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم که اولین راه آن نزدیک شدن والدین به فرزندان است.

وی گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد این هستیم که خیلی از والدین که هر ۲ کارمند هستند و می‌خواهند فرزند را سرگرم کنند یک گوشی هوشمند در اختیار وی قرار داده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه به موضوع هک سایبری اشاره و تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند کسی که می‌خواهد یک حمله سایبری انجام دهد و تهدید به انتشار یا هر نوع جرم سایبری را رقم بزند و علیه یک کودک آن را انجام دهد حتما یک شکل و شمایل خاصی دارد، ولی اصلاً اینطور نیست و در پلتفرم‌های داخلی و خارجی می‌بینیم که همه چیز با یک سلام و یک استیکر شروع می‌شود.

سرهنگ گودرزی گفت: شاید باور نکنید، ولی بسیاری از جرایمی که علیه کودکان اتفاق می‌افتد به دلیل حرفه‌ای بودن مجرم نیست بلکه به دلیل ناآگاهی کاربران و عدم اطلاعات ناکافی آنان به وقوع پیوسته است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فضای مجازی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان