تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

شکایتی از سوی قوه قضاییه درباره نطق صادقی مطرح نشده است

محمد جواد جمالی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت:‌ در ابتدای جلسه موضوعات مربوط به شکایت از محمود صادقی، نماینده مردم تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قطبی از مسئولان قضایی استان تهران در این جلسه بر تعامل میان قوه قضاییه با مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید کرد.
رویداد۲۴-محمد جواد جمالی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت:‌ در ابتدای جلسه موضوعات مربوط به شکایت از محمود صادقی، نماینده مردم تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قطبی از مسئولان قضایی استان تهران در این جلسه بر تعامل میان قوه قضاییه با مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید کرد.

او ادامه داد: درباره تعریفی که نسبت به تعیین مصادیق مجرمانه با قاضی وجود دارد و اینکه چه مسائلی در حیطه وظایف نمایندگی است، بحث شد و مقرر شد تا تعامل بیشتر انجام شده و نسبت به بررسی موضوعات تسریع شود.

جمالی تصریح کرد:‌ توضیحاتی که ارائه شد به ویژه در مورد آقای صادقی مربوط به سخنرانی وی در مورد یاشار سلطانی در پردیس فارابی دانشگاه تهران بود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین با بیان این که در رابطه با صادقی نماینده تهران سه پرونده مطرح است، گفت: یک شکایت مربوط به تعدادی از بورسیه‌هایی است که در دولت قبل انجام شده بود و آنها نسبت به این مساله و مصاحبه‌ای که این نماینده انجام داده بود، اعتراض داشتند. لذا هیات آن را رسیدگی کرد و مشخص شد که این مصاحبه و اظهار نظرهای صادقی مربوط به قبل از تصویب اعتبار نامه وی بوده و در آن زمان او گرچه منتخب مردم بوده اما هنوز نماینده تلقی نمی‌شده است. لذا قرار شد که این مساله بین شکات، صادقی نماینده تهران و قوه قضاییه حل شود.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به شکایت ساداتی‌نژاد نماینده کاشان درباره‌ی اظهارنظر صادقی نسبت به مسائل بورسیه و مالی بوده است که شکوائیه اولیه مستقیما به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شده و با توجه به این که هر دو طرف نماینده بودند، هیات به دنبال این بود تا با تفاهم این مساله حل شود.

جمالی خاطرنشان کرد: اقداماتی هم توسط بعضی از اعضای هیات انجام شد اما تا به امروز این موضوع به نتیجه نرسیده است و ظاهرا ساداتی‌نژاد نماینده کاشان شکایتی را به قوه قضاییه داشته اما این شکایت هنوز به هیات ارجاع نشده که بتوانیم اظهارنظری داشته باشیم.

او در ادامه اظهار کرد:‌ مساله سوم مربوط به سخنرانی صادقی در پردیس فارابی دانشگاه تهران بوده است که گویا در آن زمان هنوز به متهم تفهیم اتهام نشده بوده و قاضی پرونده در این زمینه شاکی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ پس از استماع صحبت‌های صادقی در این جلسه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این جمع‌بندی رسید که برای بررسی بهتر و قانونی موضوع سوم، قضیه به قوه قضاییه ارجاع داده شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین تاکید کرد:‌ شکایتی که از صادقی در رابطه با جلب وی انجام شده مربوط به بورسیه‌ها و سخنرانی‌اش درباره‌ یاشار سلطانی بوده البته در رابطه با نطق دو دقیقه‌ای او در صحن علنی مجلس شکایتی از قوه قضاییه به ما نرسیده است.

جمالی در ادامه با اشاره به بررسی پرونده چهار نفر از نمایندگان نیز گفت: دو مورد مربوط به مجلس نهم بود که پیش از این به آنها گفته شده بود، مستندات را ارائه کند و در حال بررسی است و یک مورد هم مربوط به یکی از نمایندگان فعلی است که در مجلس قبل هم نماینده بوده و فرزندان یکی از وزرا شکایتی داشتند که هیات  آن را در راستای ایفای نقش نمایندگی تلقی کرده و  پرونده بسته شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان