تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

آماری تکان‌دهنده از مصرف دخانیات بین دختران نوجوان

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی از افزایش ۱۳۳ درصدی مصرف دخانیات در بین دختران نوجوان خبر داد و گفت: در مصرف کلی دخانیات روند رو به رشد داریم که این امر مسئله‌ای نگران کننده است.

آماری تکان‌دهنده از مصرف دخانیات بین دختران نوجوان

رویداد۲۴ بنا بر اعلام دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، استعمال دخانیات در بین دختران نوجوان رشد ۱۳۳ درصدی داشته است.

محمود حاجیلویی در نشست تخصصی با موضوع تشکیل میز تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات به منظور سیاست گذاری و راهبری مسائل اساسی این حوزه، گفت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد در مصرف کلی دخانیات روند رو به رشد داریم که این امر مسئله‌ای نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این روند رو به رشد مصرف دخانیات وقتی به نوجوانان می‌رسد شرایط حادتری پیدا می‌کند، توضیح داد: رشد ۱۳ درصدی استعمال دخانیات در حوزه نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله شرایط خاصی ایجاد کرده است؛ این امر در دختران نوجوان حادتر است و شاهد رشد ۱۳۳ درصدی در این حوزه در بین نوجوانان دختر هستیم.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: گزاره قطعی در این زمینه داریم و آن این است که اعتیاد سبک مقدمه اعتیاد سنگین است. ۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی که اعتیاد سنگین دارند اعتیاد سبک داشتند و در جهنم ورود به اعتیاد سنگین و مواد مخدر از سیگار شروع می‌شود.

وی افزود: هدف گذاری برنامه‌های ملی که در کشور دنبال می‌شود کاهش مصرف ۳۰ درصدی دخانیات در کشور تا سال ۲۰۲۵ است به طوری که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر این روند ادامه یابد در سال ۲۰۲۵ جزو کشورهایی هستیم که مصرف دخانیات در آن رقم قابل توجهی دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ممنوعیت تبلیغات فیزیکی و رسانه‌ای در حوزه استعمال دخانیات و تولید محصولات فرهنگی از طریق میز پیشگیری از مصرف دخانیات را در دستور کار داریم‌.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
0
0
شیوه زندگی هالیوودی در خانواده که تمام مدت چرندیات ماهواره و فجازی نگاه کنن و بچه ها بشن رئیس خونواده، این تبعات رو هم داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
0
نمی دونی چرا یک جوان بسمت مواد مخدر می رود؟
چرا آدمای بیسواد و بیشعور متصدی امور اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
0
نتیجه مدیریت جهادی و انقلابی همین میشود که جوانان کشور مخصوصا بانوان هیچ تفریحی ندارند و فقر و تنگدستی تحمیلی باعث شده که مردم نتوانند به تفریحات سالم بپردازند , بیش از نیمی از سال کشور در عزا و ماتم است همین میشود که جوانان به تفریحات ناسالم مثل دخانیات و مواد مخدر روی میاورند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان