تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

سخنگوی کابینه نتانیاهو: بیمارستان الشفاء هدف مشروع اسرائیل است!

سخنگوی کابینه نتانیاهومدعی شد: ما می‌دانیم که زیر تاسیسات بیمارستانی، شبکه‌ای گسترده از تونل‌ها وجود دارد و مرکز فرماندهی و کنترل حماس است و تسلیحات در زیر زمین جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین این بیمارستان «هدف مشروع» اسرائیل است!

سخنگوی کابینه نتانیاهو: بیمارستان الشفاء هدف مشروع اسرائیل است!
رویداد۲۴ سخنگوی کابینه اسرائیل در گفت‌وگویی تلویزیونی به طور کاملا آشکارا بیمارستان «الشفاء» غزه را «هدف مشروع» اسرائیل توصیف کرد!

به گزارش مهر، مارک رِگِو، سخنگوی کابینه و مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با «کانال ۴» رژیم صهیونیستی، با تأیید حمله نیرو‌های اشغالگر به بیمارستان «الشفاء» در غزه، بیمارستان‌های این شهر را «هدف مشروع» صهیونیست‌ها خواند!

رِگِو در واکنش به اظهارات مجری کانال ۴ درباره ادعا‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر خویشتن‌داری و «محافظت از جان فلسطینی‌ها تا حد امکان»، و اینکه چند ساعت بعد از این ادعا تصاویری دلخراش از بیمارستان مرکزی غزه، «الشفاء» منتشر شد که در آن آمبولانس‌ها هدف قرار گرفته بودند، مدعی شد: ما حدود یک هفته پیش موقعیت مشابهی را داشتیم که در جریان آن حماس اعلام کرد که اسرائیل فلسطینی‌ها را سلاخی کرد و رقمی که اعلام شد حدود ۸۰۰ کشته بود.

وی که پیش‌تر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد بود، در واکنش به اینکه «خیلی از مردم جهان اسرائیل را مقصر و حملات به بیمارستان‌ها و کشتن افراد بی‌گناه می‌دانند، مدعی شد: هرچند خیلی‌ها اسرائیل را مقصر می‌دانند، اما باید این مساله را در ذهن داشته باشید «ما می‌دانیم که زیر تاسیسات بیمارستانی، شبکه‌ای گسترده از تونل‌ها وجود دارد و مرکز فرماندهی و کنترل حماس است و تسلیحات در زیر زمین جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین این بیمارستان «هدف مشروع» اسرائیل است!

ادعا‌های غیرقابل توجیه مقام رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که مجری کانال ۴ به آمبولانس‌هایی اشاره می‌کند که در حال انتقال زخمی‌های ناشی از حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه از بیمارستان الشفاء به گذرگاه رفح بودند. پس از انتشار تصاویر مربوط به آمبولانسی که در نزدیکی بیمارستان الشفاء هدف بمباران نیرو‌های اشغالگر قرار گرفت، خشم عمومی نسبت به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع غزه به شدت افزایش یافت.

ناصر قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شمار شهدا در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ۹ هزار نفر عبور کرده است. به گفته قدره «تعداد شهدا به ۹۲۲۷ افزایش یافته است که ۳۸۲۶ نفر از آن‌ها کودک و ۲۴۰۵ نفر نیز زن هستند. تعداد مجروحان نیز به ۲۳۵۱۶ نفر رسیده است.»

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین افزود: ۱۲۰۰ کودک هنوز در زیر آوار مدفون هستند. ۱۳۶ امدادگر کشته شدند ۲۵ خودروی آمبولانس به طور کامل منهدم شد.۱۲۶ بیمارستان و ۵۰ مرکز پزشکی دیگر هدف قرار گرفتند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان