تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهادری جهرمی: اگر دانشجو تصورات انتزاعی داشته باشد، دچار خطای محاسباتی می‌شود!

بنا به گفته سخنگوی دولت دانشگاه باید منابع علمی خود را بر اساس واقعیت و به دور از انتزاع بنا کند.

بهادری جهرمی: اگر دانشجو تصورات انتزاعی داشته باشد، دچار خطای محاسباتی می‌شود!

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه که با حضور استاندار روسا دانشکده‌ها و رئیس بسیج اساتید استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: ما در اینجا حاضر شدیم و مطالب یادداشت شده را به مسئولان منتقل خواهیم کرد، اما درخصوص حمایت از استادان دو درصدی و یک درصدی دولت مصوباتی داشته و براساس منابع موجود مقداری را مشخص کرده است که البته این مسئله در کنار سایر خدمات بود طبیعتا نیاز اصلی استادان مبحث مالی نیست بلکه تاکید استادان دیدن شدن آثار علمی، دیده شدن جایگاه علمی و اثرگذاری تولیدات علمی آنان است.

وی تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های دولتی در مسئله‌شناسی و شناخت راهکار‌ها نیازمند پشتوانه علمی است و این مسئله‌شناسی توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

ایجاد فضای علمی بر پایه واقعیت

بهادری جهرمی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه نیز نیازمند آن است که فضای علمی خود را بر پایه و اطلاعات و منابع درست و واقعی تاسیس کند تا بتواند مسئله‌شناسی و تحلیل درستی نسبت به مسائل داشته باشد و از تحلیل‌های انتزاعی و غیر واقعی پرهیز کند و آموزش‌ها را بر اصل آموزش حرفه‌ای و میدانی بنا کند تا در نقش و جایگاه مطلوب خود دیده شود.


بیشتر بخوانید: نتیجه مهاجرت نخبگان؛ خروج ۴۵ میلیارد دلار سرمایه انسانی فقط در ۴ سال


وی عنوان کرد: زمانی که دانشجو و استاد بتواند به درستی مسئله‌شناسی داشته باشد و گره‌ای از مسائل را باز کند به یقین در جایگاه مطلوب خود قرار گرفته است و در این بین اثرگذاری و هویت آفرینی نیز شکل می‌گیرد. ما نیازمند ارتباط قوی بین دولت و دانشگاه هستیم.

سخنگوی دولت گفت: زمانی که دانشجو تصورات انتزاعی داشته باشد دچار خطای محاسباتی می‌شود و طبق اصل روان‌شناسی ما نباید نمای بیرون زندگی افراد را با درون زندگی خود مقایسه کنیم، چراکه اسباب دلسردی می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه ما باید در کنار یکدیگر برای تقویت ارتباط بین حاکمیت و دانشگاه‌ها بسیج شویم یادآوری کرد: شناخت درست و جامع درخصوص واقعیت‌های واقعی تحلیل‌های درست و مسئله درستی را رقم می‌زند و در مقابل اگر دانشجو شناخت درست و واقعی نداشته باشد امکان اشتباه دانشجو و دولت در تحلیل و مسئله‌شناسی وجود دارد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سخنگوی دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
0
فقط شماها می فهمید . که نتجه فهم شما هم حال روز الان این ملت است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان