تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

بررسی و مشصخات فنی اکستریم VX

هفدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان در حال برگزاری است و در این بین، مدیران خودرو با معرفی محصولات اکستریم، به ویژه اکستریم VX، حضوری متفاوت در این رویداد را رقم زده است.

اکستریم VX

رویداد۲۴ هفدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان از امروز مورخ شانزدهم آبان ماه آغاز به کار کرده و تا نوزدهم آبان از ساعت ۱۱ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود. در این میان، مدیران خودرو بی‌تردید با معرفی برند اکستریم، یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه را در اختیار دارند. اکستریم یک زیرمجموعه لوکس برند چری است و در سال‌های اخیر به صورت تخصصی به توسعه کراس‌اوورها و شاسی بلندهای لوکس با زیرساخت چری پرداخته است. اکستریم از زمان پیدایش، شکستن الگوهای موجود را هدف ایده‌آل خود تعریف کرده و برای درخشش در بازارهای هدف کمپانی چری آماده شده است. محصولات این برند لوکس توانسته‌اند جوایز جهانی قابل‌توجهی دریافت کنند و در بازارهای سراسر جهان به عنوان خودروهایی لوکس شناخته می‌شوند. سفیر برند اکستریم، آیدین ایمبتوف، فضانورد قزاقستانی، در خصوص اکستریم می‌گوید: "کاوشگری این برند در جهان خودرو، همچون کاوشگری در صنعت هوافضاست."

طراحی ظاهری اکستریم وی ایکس

بررسی و مشصخات فنی اکستریم VX

در نمای ظاهری اکستریم VX، هیچ گونه اغراق و حجم پردازی مختص چینی‌ها و به طور کلی شرق آسیا را مشاهده نمی‌کنیم. در قسمت جلوی خودرو، یک جلوپنجره ساده و بزرگ با خطوط افقی کروم‌کاری شده را مشاهده می‌کنیم. چراغ‌های کشیده خودرو از دو طرف به آن متصل شده‌اند. همچنین، دو پنل عمودی در دو طرف سپر و یک ورودی هوای بزرگ به همراه دیفیوزر در مرکز سپر خودرو نمای جلویی آن را تکمیل می‌کنند.

پروفیل کناری خودرو، به خصوص فرم پنجره‌های کناری، تا حدود زیادی شما را به یاد ب ام و X7 می‌اندازد، اما نمی‌توان گفت چری در نمای کناری دست به کپی کاری زده است. رینگ‌های بزرگ و پرکار خودرو به همراه کروم‌کاری‌های لبه پنجره‌ها و پایین درها، حس لوکس بودن را به خوبی به بیننده القا می‌کند. در نمای عقب، چراغ‌های به هم پیوسته با گرافیک خطی و دو شبرنگ عمودی (برای هماهنگی با نمای جلو) را مشاهده می‌کنیم.

کابین یا نمای داخلی اکسید VX

بررسی و مشصخات فنی اکستریم VX

در بخش داخلی VX، طراحان کمپانی اکستریم الهام‌گرفته از برخی از ویژگی‌های سری EQ مرسدس، به‌خصوص مدل EQS، عناصری را در طراحی خود به کار برده‌اند. این الهام‌گیری به خصوص در بخش هایپر اسکرین داشبورد مشهود است، که از جلوی راننده شروع شده و تا جلوی سرنشین کناری (متشکل از سه نمایشگر) ادامه می‌یابد. با این حال، لازم به ذکر است که اکستریم VX به طور کلی دارای طراحی و جزئیات منحصربه‌فرد خود است و تلاش کرده است تا با استفاده از ویژگی‌های جذابی مانند هایپر اسکرین داشبورد و فرمان دوشاخه، تجربه داخل کابینی منحصربه‌فرد را برای مشتریان خود ایجاد کند.

بررسی و مشصخات فنی اکستریم VX

می‌توان انتظار داشت که اکستریم VX به امکاناتی همچون ورود و استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌سیم (وایرلس)، تنظیم برقی صندلی‌های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رانندگی نیمه‌خودران، رادار خطی و رادار نقطه کور، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی، صندلی‌های برقی جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، تریم چرم داخلی و سایر امکانات مشابه مجهز باشد. این امکانات بهبود و راحتی رانندگی را افزایش می‌دهند و تجربه کاربری بهتری را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

مشخصات فنی اکستریم VX

بررسی و مشصخات فنی اکستریم VX

اکستریم VX مانند چری تیگو ۹ از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به همه چهار چرخ منتقل می‌شود، که به این معنی است که با یک شاسی بلند دو دیفرانسیل سربه‌سر می‌شویم. این تنظیمات پیشرانه و شاسی، قدرت و کارایی رانندگی را بهبود می‌بخشند و قابلیت اجتناب از موانع سخت‌تر در مسیر را فراهم می‌کنند.

قیمت جهانی اکستریم VX

صحت قیمت‌های جهانی اکستریم VX و نحوه عرضه آن در ایران بهتر است از منابع رسمی و دقیق دریافت شود، زیرا قیمت‌ها ممکن است متغیر باشند و تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز، مالیات‌ها و سیاست‌های بازار قرار بگیرند. همچنین، کلاسهای خودروها و تعریف لوکس بودن یک خودرو نیز با توجه به استانداردها و معیارهای مختلف در هر کشور متفاوت است.

با این حال، اگر اکستریم VX به عنوان یک خودرو کراس‌اوور سه‌ردیف وارد بازار ایران شود و با تجهیزات لوکسی همراه باشد، می‌توان آن را یکی از لوکس‌ترین خودروهای این دسته در کشور دانست. اما برای دقت بیشتر در خصوص وضعیت عرضه و قیمت‌گذاری این خودرو در ایران، بهتر است از منابع رسمی و اطلاعات به روز استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان