تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

آرمان علی وردی طلبه بسیجی کیست؟

آرمان علی وردی چهار شنبه ۴ آبان ماه بود که در شهرک اکباتان به عنوان نیروی بسیج در کنار نیرو‌های ضدشورش حضور پیدا کرد و شهید شد.

آرمان علی وردی طلبه بسیجی کیست؟

رویداد۲۴ شیوا سپهری: آرمان علی‌وردی از بسیجی‌هایی بود که در دوران اعتراضات سال گذشته در خیابان‌ها به عنوان نیروی بسیج حضور داشت. او یک طلبه ۲۱ ساله حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی و بسیجی یگان امنیتی امام رضا (ع)، ساکن محله شهران تهران بود و در چهارم آبان ماه در اکباتان به شهادت رسید.

او روز چهار شنبه ۴ آبان ماه بود که در شهرک اکباتان به عنوان نیروی بسیج در کنار نیرو‌های ضدشورش حضور پیدا کرد. براساس اخبار او در آن زمان توسط عده‌ای ربوده شد. او را بعد از بستن وی و ضرب‌وشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند. بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیةالله (عج) منتقل می‌شود، اما به‌دلیل شدت خون‌ریزی، روز جمعه (۶ آبان) جان خود را از دست داده به شهادت می‌رسد.

چند روز بعد یعنی در هشتم آبان ماه مراسم تشییع وی برگزار می‌شود.

آرمان علی وردی کیست؟

آرمان علی وردی یک شخص طلبه و عضو بسیج بود که در مقابل اعتراضات ۱۴۰۲ در کنار نیرو‌های یگان ویژه به خیابان آمده بود. او دارای تحصیلات حوزوی و در حال تحصیل در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) و مربی کانون تربیتی حوزه و همچنین عضو بسیجیان یگان امام رضا (ع) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بود.

حمله پدر روح الله عجمیان به ولایتی

پدر شهید روح الله عجمیان چندی پیش بود که در برنامه زنده شبکه یک شرکت کرد. برنامه‌ای که سروصدای زیادی به پا کرد و سخنان او در این برنامه در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. او ضمن حمله به علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب، اعدام نشدن اشخاص بیشتری در عوض پسرش را به دلیل نقش ولایتی خواند و آزادی متهمان قتل آرمان علی وردی را نیز به گردن ولایتی انداخت و مدعی شد ۸۰ نفر متهم این پرونده بوده‌اند که فقط ۸ نفرشان هنوز بازداشت هستند و گفت اگر ولایتی سرش را بچرخاند این ۸ نفر هم آزاد می‌شوند؛ همچنین که قاتلان پسر من را آزاد کرد، می‌ترسم قاتلان او را هم آزاد کند. در واقع این مساله باعث شد تا آرمان علی وردی و پرونده او که هنوز مفتوح است تبدیل به تیتر یک اخبار شود.

بازداشت متهمان پرونده آرمان علی وردی

دوازده دی ماه اخباری انتشار یافت که نشان می‌داد پلیس تهران بزرگ متهمانی در خصوص پرونده آرمان علی وردی را دستگیر کرده است. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستگیر شدگان ۹ نفر بوده اند. در واقع عوامل اصلی این جنایت هولناک ۱۵ نفر بودند که ۹ نفر از این افراد شناسایی و بازداشت شده اند.

مراحل دادگاه پرونده آرمان علی وردی

بعد از دستگیری متهمان تمرکزها بر پرونده آرمان علی وردی بیشتر شد. با اینحال مدتی این پرونده در سکوت گذشت تا اینکه اشاره پدر روح الله عجمیان و ادعاهایی که درباره نقش علی اکبر ولایتی داشت موجب شد تا پرونده او مجدداً به صدر اخبار بیاید. 

بنا بر اخبار اولیه از رسیدگی به پرونده متهمان دادگاه رسیدگی به پرونده ۸ نفر از متهمان این پرونده ۱۵ مهرماه امسال در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام در مشارکت در قتل اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه تشکیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: بیوگرافی روح الله عجمیان بسیجی که در کرج به قتل رسید


بر اساس اطلاعاتی که انتشار یافته ۵ جلسه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است و هنوز هم رسیدگی به این پرونده در جریان است. چندی پیش مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آرمان علی‌وردی توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می‌بینید.

واکنش‌ها به خبر شهادت آرمان علی وردی

در نخستین ساعات شهادت آرمان علی وردی هبر انقلاب در دیدار با دانش آموزان به این موضوع اشاره کرد و گفت: آن طلبه جوان و متدین و حزب‌اللهی، آرمان عزیز که در تهران زیر شکنجه به شهادت رسید و پیکر او را در خیابان رها کردند، چه گناهی کرده بود؟ افرادی که این جنایت‌ها را انجام می‌دهند چه‌کسانی هستند و از کجا دستور می‌گیرند؟ البته این‌ها قطعاً بچه‌ها و جوان‌های ما نیستند، باید عاملان این جنایت‌ها شناسایی شوند و هر کسی که ثابت شود در این جنایت‌ها همکاری داشته است، بدون تردید مجازات خواهد شد.

ضمنا اخیراً در آیین نامگذاری ساختمان اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران به نام «آرمان علی وردی» انگشتر رهبر انقلاب به پدر شهید آرمان علی‌وردی اهدا شد.

ابراهیم رئیسی از دیگر چهره‌هایی بود که در یک سخنرانی به شهادت آرمان علی وردی اشاره کرده و گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد طراحی دشمن برای خدشه‌دار کردن این سرمایه ملی و ارزشمند عملی شود.

وی افزود: خون این شهید بزرگوار و سایر شهدای مدافع امنیت، با آشکار کردن ماهیت واقعی بدخواهان کشور، رشد بصیرت و آگاهی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نیز با اشاره به شهادت آرمان علی وردی بیان کرد: ۸۵۰ نفر از بسیجیان در تهران مجروح و سه تن از آنان شهید شده‌اند. سردار سلامی دستور داده بود "برای مقابله با اغتشاشگران از سلاح استفاده نکنید" که همین‌گونه هم شد؛ و در برابر این اغتشاشگران فقط در یک شب ۱۸۵ مجروح دادیم و در میدان الغدیر ۴۵ دقیقه با اغتشاشگران می‌جنگیدیم.

سعید جلیلی فعال سیاسی اصولگرا عضو سابق تیم مذاکراه کننده نیز در این خصوص گفته بود: آرمان انقلاب اسلامی رویش جوانانی، چون شهید علی‌وردی است. حمله به آرمان عزیز با وحشیانه‌ترین شکل، نشان سرخوردگی دشمن از بالندگی آرمان انقلاب اسلامی است.

محسن رضایی نیز چندی بعد با حضور در منزل شهید آرمان علی وردی با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد. فارس فیلمی از این دیدار منتشر کرد که در ادامه می‌بینید.

شهید آرمان علی‌وردی: آدم نباید سیب‌زمینی باشد!

در پی شهادت و مرگ آرمان علی وردی «آرمان عزیز» به قلم محمدعلی جابری انتشار یافت. خبرگزاری فارس بخشی از متن کتاب را انتشار داد که به شرح زیر است:

آرمان همان طور که وسیله‌هایش را جمع می‌کرد، گفت: «احتمالاً امشبم خیابونا شلوغ می‌شه. می‌خوام برم کمک نیروهای انتظامی تا اغتشاشگرها مزاحم مردم نشن. تو هم بیا تا امشب با هم بریم.»

مهدی همین طور که روی بالکن این طرف و آن طرف می‌رفت گفت:« آرمان بشین درست رو بخون! این کارها وظیفه من و تو نیست.»

آرمان کمی مکث کرد؛ نگاهش را برگرداند سمت مهدی و گفت: «آدم نباید سیب زمینی باشه.»

مهدی سری تکان داد و گفت: «خب حداقل از این به بعد کم‌تر برو.»

آرمان جواب داد: «باشه، امشب رو که برم بعدش دیگه کم‌تر می‌رم.»

رفت و برای همیشه دوستانش را تنها گذاشت.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
11
چرا اینقدر بزرگش میکنید؟؟؟
کش ندهید قضیه را !!!!
خب کشته شدن این جوان مثل سایر اتفاقات منجر به فوت دیگه س که ممکنه هر لحظه تو هر نقطه ای از کشور رخ بده (طبق فرمایش وزیر اعظم !!)
...
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
6
شاید بیماری زمینه ای داشته!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان