تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

فیلم دیدنی حیات وحش از شکار مار شاه کبرا

فیلمی مستند از حیات وحش ببینید که مرد جوان شاه کبرایی بزرگ را شکار می‌کند که زهر آن برای از پای درآوردن یک فیل کافی است.

غذا خوردن مار

رویداد۲۴ حسین فلاحی: مطمئنا صحنه‌ای که در این ویدئو مشاهده می‌کنید چیزی نیست که خودتان بخواهید آن را شخصا امتحان کنید. این کلیپ شگفت‌انگیز مردی را در جنگل‌های بورنئو نشان می‌دهد که یک مار کبرای غول‌پیکر را شکار می‌کند. این یک مار واقعاً باشکوه است که می‌تواند سم کافی برای از بین بردن یک فیل تولید کند و شکی نیست که می تواند یک انسان را بکشد! خوشبختانه این مرد یک متخصص مارگیر است و در حین شکار آسیبی نمی‌بیند.

مار شاه کبرا کجا زندگی میکند؟

شاه کبرا، مارهای باشکوهی از خانواده Elapidae هستند که نام علمی آن Ophiophagus hannah است. آنها در شمال هند یافت می‌شوند و دامنه زیستگاه آنها از شرق تا جنوب چین است. همچنین می‌توان آنها را در هنگ کنگ، هاینان و همچنین در جنوب شبه جزیره مالایا و به سمت شرق در اندونزی غربی و فیلیپین پیدا کرد.

وقتی صحبت از زیستگاه به میان می‌آید، محیطی که در این کلیپ می‌بینید، زمین معمولی برای شاه کبرا است. آنها اغلب در نزدیکی نهرها دیده می‌شوند و در جنگل های انبوه و باز و همچنین در بیشه‌های بامبو زندگی می‌کنند. شاه مارها گاهی در مجاورت مناطق کشاورزی و در باتلاق های حرا دیده می‌شوند.

مارهای شاه کبرا چه شکلی هستند؟

شاه کبرا مارهای بزرگی هستند! طول آنها اغلب به 12 فوت می‌رسد اما برخی از آنها می‌توانند به 18 فوت نیز برسند. رنگ این مارها در بزرگسالی، زرد مایل به سبز یا قهوه ای است، اما برخی سیاه هستند. معمولاً روی بدن خود رگه‌های متقاطع یا شیروانی زرد یا سفید دارند. گلوی آنها معمولاً به رنگ زرد روشن یا کرم است. شاه مارهای جوان سیاه با رگه های متقاطع زرد یا سفید هستند.

مار شاه کبرا چگونه رفتار می‌کند؟

مارهای کبرا به عنوان مارهای خشن و تهاجمی در نظر گرفته می‌شوند. آنها معمولا در طول روز فعال هستند. با وجود شهرت وحشیانه آنها، بیشتر مارهای کبرا ترجیح می‌دهند از انسان دوری کنند تا اینکه حمله کنند. استثناهای این قانون، مارهای ماده‌های لانه‌سازی هستند که می‌توانند بدون تحریک حمله کنند. آنها قصد خود را برای حمله با بالا بردن چندین فوت از قسمت جلویی بدن از زمین نشان می دهند. شاه مارهای کبرا به تعقیب دشمنان خود در این موقعیت در مسافت های قابل توجهی معروف هستند!

سم نیش شاه کبرا مرگباراست. آنها یک نوروتوکسین قوی تولید می‌کنند که بر قسمت‌هایی از مغز ما که تنفس را کنترل می‌کنند تأثیر می‌گذارد. این سم می‌تواند کشنده باشد زیرا می‌تواند باعث ایست تنفسی و نارسایی قلبی شود. خوشبختانه اکنون یک ضد سم در دسترس است و اگر این دارو به سرعت پس از گزش تجویز شود، بهبودی کامل ممکن است. متأسفانه، ترس ما از این نوع مارها به آزار و شکنجه آنها توسط انسان منجر شده است و آنها اکنون یک گونه آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان