تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲

فیلم هیجان‌انگیز مبارزه کروکدیل با ۵ شیر گرسنه

فیلم مستندی از حیات وحش ببینید که در آن کروکدیل در تلاش برای دفاع از خود، آرواره‌هایش را به شیرها کوبید.

مستند حیات وحش

رویداد۲۴ حسین فلاحی: تمساح با دیدن چند شیر که دراز کشیده و در حال استراحت  بودند فکر کرد که دزدیدن غذای آن‌ها کار آسانی باشد. به همین دلیل به سرعت توسط ۵ شیر در گوشه‌ای قرار گرفت! ویدئوی منتشر شده لحظه تکان دهنده‌ای را نشان می‌دهد که یک کروکودیل خود را کاملاً در محاصره یک گله شیر می‌بیند. تمساح چاره‌ای جز استفاده از قدرت فک و سرعت خود برای فرار ندارد!

این ویدئو توسط «ورنون کرسول» ۶۱ ساله در بافلشوک در منطقه سابی سندز، پارک بزرگ کروگر تهیه شده است. او موفق شد پراید شیرزن‌ها و توله‌هایی را که تلاش می‌کردند تمساح را که می‌خواست غذایشان را بدزدد، دستگیر کنند. ورنون در این باره گفت: «ما موفق شدیم یک پراید از شیر‌ها را در آن منطقه ردیابی کنیم که پراید تالاماتی نام دارد. پراید چند ساعت قبل یک گوزن را از بین برده بود. همه آن‌ها از آن تغذیه و لاشه را در حدود ۱۰۰ متری سد رها کرده بودند. کروکدیل که سعی می‌کند ضایعات گوزن را بدزدد و به سرعت توسط ۵ شیر محاصره شد. یک تمساح آشکارا احساس کرد که یک لاشه در آن نزدیکی وجود دارد. او امنیت آب را رها کرد تا بررسی کند و شاید یک وعده غذایی آسان بدست آورد. زمانی که کروکدیل به خشکی رسید، تنها چند متر از لبه آب فاصله داشت. برخی از شیر‌های کوچکتر که ۹ توله بودند کمی علاقه نشان دادند و نزدیکتر رفتند تا کنجکاوی خود را ارضا کنند. پس از مدتی، تعدادی از زنان بالغ که در مجموع ۵ شیر بودند متوجه ماجرا شدند و به صحنه آمدند.»

ورنون افزود: «در ابتدا به نظر می‌رسید که آن‌ها با تمساح بازی می‌کنند تا رفلکس و سرعت او را آزمایش کنند. اندکی پس از این بازی، تمساح در حالی که فک خود را به هم فشار می‌داد، ضربه محکمی زد. کروکدیل در تلاش برای دفاع از خود، آرواره هایش را به شیر‌ها کوبید. این باعث شد که شیر‌ها یک ائتلاف بزرگتر برای رویارویی با کروکدیل تشکیل دهند. شیر‌ها همه غافلگیر شدند، اما بازتاب آن‌ها از سرعت تمساح بیشتر بود و به سرعت دست بالا را گرفتند. تمساح احساس کرد هیچ شانسی ندارد و به سمت آب برگشت و سرانجام درآب  سد ناپدید شد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان