تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲

تولید پژو پارس تا آخر سال متوقف می‌شود!

به گفته معاون تحقیقات ایران خودرو، پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو ۴۰۵ است که تا پایان امسال از رده خارج می‌شود و سورن XUP جایگزین پژو پارس خواهد شد.

تولید پژو پارس تا آخر سال متوقف می‌شود!

رویداد۲۴ اقتصاد آنلاین نوشت: مهدی رادمنش، معاون تحقیقات ایران خودرو از حذف پلتفرم پژو ۴۰۵ با توقف پژو پارس خبر داد.

 معاون تحقیقات ایران خودرو افزود: خودرو پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو ۴۰۵ است که تا پایان امسال از رده خارج می‌شود و سورن XUP جایگزین پژو پارس خواهد شد.

رادمنش تاکید کرد: تا پیش از این سورن با موتور EF ۷ در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شد که با برنامه خروج این محصول و ارتقاء موتور EF ۷ به موتور XUP به‌زودی محصول سورن با موتور XUP در سایت‌های تولیدی کرمانشاه، فارس و خزر تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید: تخصیص ۲۵۰ میلیون دلار دیگر برای واردات خودرو/ بلاتکلیفی آیین‌نامه ورود کارکرده‌ها


وی در تشریح پلتفرم‌های جدید ایران خودرو به پلتفرم تارا اشاره و از برنامه‌های آینده ایران خودرو در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا خبر داد.

به گفته وی تاکنون بر روی پلتفرم تارا دو محصول تارای اتومات و دستی عرضه شده است و محصول جدیدی که بر روی این پلتفرم تولید شده تارا V ۴ است که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران نیز عرضه شده است.

معاون تحقیق و توسعه محصول ایران خودرو همچنین در خصوص برنامه‌های این معاونت برای توسعه محصولات برقی گفت: ایران خودرو برای توسعه محصولات با تکنولوژی جدید، برنامه تارا هیبریدی را هدف‌گذاری کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تارای هیبریدی تجاری و عرضه می‌شود.

رادمنش افزود: البته در فاز اول تارای هیبرید با موتور EC ۵ عرضه می‌شود و پس از اینکه موتور IK ۳ عرضه شود تارای هیبرید با موتور IK ۳ عرضه خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات شما