تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

سایپا اطلس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

اطلس برقی، یکی از جدیدترین دستاورد‌های سایپا، به تازگی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شده است. این هاچ‌بک برقی سایپا، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است. با خواندن متن زیر، بیشتر با اطلس برقی سایپا آشنا خواهید شد.

سایپا اطلس برقی

رویداد۲۴ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تمرکز بر خودرو‌های برقی، از سه شنبه ۲۳ آبان ماه آغاز شده است. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اطلس برقی سایپا، در میان خودرو‌های حاضر در نمایشگاه، توجه بسیاری از مراجعین و خبرنگاران را به خود جلب کرده است. این هاچ‌بک تمام برقی، از لحاظ ظاهری فرق چندانی با نسخه بنزینی ندارد، اما در بخش قوای محرکه شاهد یک انقلاب هستیم. سایپا با هدف جلب رضایت وزیر صنعت، مستقیماً از معرفی پیشرانه بنزینی به معرفی پیشرانه تمام برقی رفته است و در این میان نسخه هیبریدی اطلس وجود ندارد.

با این حال، با تمام مشکلات موجود برای تولید نسخه اولیه، این خودرو توانست آماده حضور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ شود و در معرض دید عموم قرار بگیرد.

تغییرات ظاهری سایپا اطلس برقی

سایپا اطلس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در اطلس برقی، تغییراتی در بخش ظاهری این خودرو صورت گرفته است. به عنوان مثال، جلوپنجره آبشاری از نسخه بنزینی به قسمتی بسته با طرح مشبک تبدیل شده است. در اطلس بنزینی، جلوپنجره به صورت آبشاری طراحی شده تا هوا بتواند از آن عبور کند و برای خنک کردن رادیاتور و موتور استفاده شود. اما در خودرو‌های تمام برقی، نیاز به عبور هوا از جلوپنجره وجود ندارد، زیرا در صورت جریان داشتن هوا، نیروی درگ زیادی برای حرکت خودرو ایجاد می‌شود و مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ خودرو را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، جلوپنجره در اکثر خودرو‌های برقی به صورت بسته و مشبک طراحی می‌شود تا خودرو بتواند مسافت بیشتری را با یک بار شارژ طی کند.

سایپا اطلس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در اطلس برقی سایپا، تغییراتی در نگارش ظاهری نیز صورت گرفته است. به عنوان مثال، خطوط آبی رنگ به قسمت‌های مختلف بدنه اضافه شده‌اند که حس پاکی و تمیزی را به بیننده القا می‌کند. انتخاب رنگ‌های آبی و سبز در دنیای خودرو‌های برقی رایج است و به همین دلیل، سایپا نیز تصمیم گرفت از این رنگ‌ها در قسمت‌های مختلف اطلس برقی استفاده کند.

مشخصات فنی سایپا اطلس برقی

سایپا اطلس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

اطلس حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو مجهز به یک موتور الکتریکی است که چرخ‌های جلو را تغذیه می‌کند. این موتور دارای حداکثر توان تولیدی ۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است. 

ظرفیت باتری و حداکثر پیمایش اطلس EV چقدر است؟

باتری اطلس برقی سایپا دارای ظرفیت ۳۵ کیلووات-ساعت است و می‌تواند در شارژ سریع حدود ۴۰ دقیقه و در شارژ معمولی ۴ ساعته پر شود. همچنین، طبق بروشور سایپا، این خودرو قادر است با یک بار شارژ حداکثر مسافتی به طول ۲۷۰ کیلومتر را طی کند.

زمان شتاب گیری و حداکثر سرعت اطلس برقی

سایپا اطلس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

هاچبک تمام برقی سایپا قادر به شتاب گیری از سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در عرض ۱۲ ثانیه می‌باشد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. در حال حاضر، اطلاعات دقیق در مورد امکانات رفاهی و ایمنی هاچبک تمام برقی سایپا در دسترس نیست و احتمالاً در آینده شاهد مشخص شدن مشخصات کامل آن خواهیم بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
1
با افتخار ساخت چین?????
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان