تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

تنش میان بایدن و نتانیاهو، به دلیل اختلاف نظر در مورد روند حمله به غزه

روزنامه وال استریت ژورنال از تنش میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دلیل اختلاف نظر آن‌ها در مورد روند حمله به غزه گزارش داد.

تنش میان بایدن و نتانیاهو، به دلیل اختلاف نظر در مورد روند حمله به غزه

رویداد۲۴ روزنامه وال استریت ژورنال از تنش میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دلیل اختلاف نظر آن‌ها در مورد روند حمله به غزه گزارش داد.  

این روزنامه آمریکایی نوشت: «مذاکرات بایدن و نتانیاهو به دلیل تداوم مخالفت اسرائیل با وقفه‌های طولانی‌تر در جنگ غزه، پرتنش‌تر شده است.

این روزنامه به نقل از مقامات امریکایی نوشت که آن‌ها نگران تعداد تلفات فلسطینی‌ها و برنامه‌های نهایی اسرائیل برای غزه هستند. به گفته این مقامات، دولت بایدن در تلاش است تا نتانیاهو را متقاعد کند تا از تشدید تنش جلوگیری کند. به گفته منابع این روزنامه، دولت بایدن نگران پیامد‌های داخلی بالقوه حمایت کاملش از اسرائیل است.

این منابع افزودند که واشنگتن نارضایتی خود در مورد تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه  را به دولت اسرائیل ابراز کرده است.

تحریم علیه شهرک نشینان

همچنین گزارش شده است، بایدن به دستیاران ارشد خود دستور داده تا تحریم‌هایی را علیه شهرک نشینان اسرائیلی که در کرانه باختری اشغالی اقدام به اعمال خشونت می‌کنند، آماده کنند.

براساس یک سند داخلی که محتوای آن به روزنامه امریکایی پولیتیکو گزارش شده، بایدن دستور تمهید مقدمات برای ممنوعیت صدور روادید و اعمال تحریم‌هایی علیه شهرک نشینان افراطی اسرائیلی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده و آن‌ها را آواره می‌کنند، صادر کرده است.

این سند دولتی، به مقامات ارشد واشنگتن مانند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جنت یلن، وزیر خزانه داری دستور می‌دهد «گزینه‌های سیاستی را برای اقدام سریع علیه افرادی که مسئول رفتار‌های خشونت آمیز در کرانه باختری هستند، توسعه دهند».

دولت بایدن از طریق این سند قصد دارد نشان دهد که از غیرنظامیان فلسطینی حمایت می‌کند و در عین حال از تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه که از ۷ اکتبر آغاز شده و تاکنون به کشته شدن ۱۳ هزار غیرنظامی فلسطینی منجر شده است، به شدت دفاع می‌کند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان