تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

بهترین ساعت هوشمند

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: "ساعت هوشمند" و "مچ بند هوشمند". اگر به دنبال خرید بهترین برند ساعت هوشمند برای خود هستید، با ادامه مطلب همراه شوید.

بهترین ساعت هوشمند

رویداد۲۴ مهسا زرگری: ساعت‌های هوشمند بیشتر شبیه به ساعت‌های کلاسیک هستند. آن‌ها اندکی بزرگ‌ترند و همچنین قیمت بیشتری دارند. اسمارت واچ‌ها امکانات بیشتری نسبت به مچ بندهای هوشمند دارند.

اما مچ بندهای هوشمند دارای نمایشگر کوچکتری هستند که اطلاعات کمتری را نشان می‌دهند. آن‌ها دارای قیمت کمتر، امکانات ارتباطی کمتر و طراحی نسبتا جدید هستند.

ساعت هوشمند اپل (Apple)

بهترین ساعت هوشمند

معرفی بهترین برند ساعت هوشمند را با اپل آغاز می‌کنیم. اپل، برندی است که در سال ۲۰۱۵ اولین اپل واچ خود را به بازار عرضه کرد و به سرعت، این محصول به یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند زمان خود تبدیل شد.

اکنون و پس از گذشت 7 سال از عرضه اولین اپل واچ، ۸ سری از پوشیدنی‌های اپل واچ معرفی شده‌اند. در طی این سال‌ها، ساکنین ساعت‌های اپل سلطه خود روی بازار ساعت‌های هوشمند را حفظ کرده‌اند. فروش بالا، امکانات ساعت هوشمند اپل و رضایت کاربران بر کسی پوشیده نیست و مشاهده نام این شرکت میان برندهای برتر ساعت هوشمند تعجبی ندارد.


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی


شرکت اپل، ساعت‌های هوشمند خود را بر اساس سیستم عامل اختصاصی watchOS طراحی می‌کند. در مقایسه با Tizen و Wear OS، watchOS با بیش از ۲۰ هزار اپلیکیشن، کامل‌ترین فروشگاه اپلیکیشن را دارد. ساعت‌های هوشمند اپل دارای گواهی‌نامه مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند و در مدل‌های مختلف، میزان مقاومت ممکن است متفاوت باشد. صفحه نمایش لمسی اپل واچ علاوه بر پشتیبانی از فرمان‌های لمسی و سوایپ، قابلیت Force Touch را نیز دارد که عملکردی مشابه کلیک راست دارد.

اپل واچ اولترا 2 در کناری واچ سری 9 و ایفون‌های سری 15 معرفی شد و قطعا در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند اپل و یکی از بهترین‌ برندهای ساعت هوشمند موجود در جهان است.

ساعت هوشمند سامسونگ (Samsung)

بهترین ساعت هوشمند

سامسونگ، یکی از غول‌های فناوری و یکی از بازیکنان کلیدی در بازار ساعت‌های هوشمند است. آخرین پرچمدار سامسونگ به نام Galaxy Watch 5 شناخته می‌شود و در دو مدل Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است.

سوال این است که کدام ساعت هوشمند سامسونگ بهترین است؟

به گزارش رویداد۲۴ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که آخرین مدل به عنوان بهترین مدل شمرده می‌شود. همانطور که اشاره شد، Galaxy Watch 5 در دو مدل عادی و پرو عرضه شده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Galaxy Watch 5 با قیمت پایه ۲۲۰ دلار و مدل Pro با قیمت پایه ۳۹۰ دلار در بازار عرضه می‌شوند.

Galaxy Watch 5 Pro بهترین ساعت هوشمند سامسونگ است.

ساعت هوشمند شیائومی (Xiaomi)

بهترین ساعت هوشمند

شیائومی با عرضه گوشی‌های هوشمند قدرتمند و با قیمت مناسب در چین، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است. این موفقیت‌ها به این برند کمک کرده‌اند تا در بازار گوشی‌های هوشمند و سایر صنایع به سلطه بیشتری دست یابد. یکی از محصولات پرفروش شیائومی در سراسر جهان و ایران، ساعت‌های هوشمند این برند، به خصوص بند‌های فیتنس و سلامتی Mi Band هستند. با توجه به اینکه شیائومی یکی از برندهای برتر ساعت‌های هوشمند در ایران است، انتخاب هر یک از مچ‌بندهای متنوع این شرکت اشتباه نخواهد بود.

البته «شیائومی» تنها برند چینی حاضر در این فهرست نیست، بلکه برند آمازفیت نیز به عنوان یکی از دارایی‌های شیائومی، فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند دارد. می بند 7 پرو، جدیدترین و بهترین دستبند هوشمند شیائومی است که با قیمت مناسب، قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساعت‌های هوشمند هوآوی(Huawei)

بهترین ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند هوآوی در حال حاضر قدرتمند‌تر از هر زمانی تولید می‌شوند. شرکت هوآوی در سال گذشته تمرکز قابل توجهی را بر روی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام Harmony OS داشت. همانند ساعت‌های گلکسی واچ و اپل واچ، هوآوی واچ سعی دارد تلفیقی از دنیای ترکیبی از فیتنس ترکرها و ساعت‌های هوشمند را ارائه کند. ویژگی‌ها و امکانات اصلی این دو سبک از مچ‌بندهای هوشمند در محصولات چینی‌ها دیده می‌شود.

با ساعت‌های هوشمند هوآوی می‌توانید اعلانات را دریافت کرده و در آن‌ها پاسخ دهید. یک ضعف هوآوی در کمبود اپلیکیشن‌ها برای این دستگاه‌ها است. اگر به دنبال دسترسی به حداکثر تعداد اپلیکیشن باشید، ساعت‌های اپل واچ یا گلکسی واچ 5 با سیستم عامل Wear OS گزینه بهتری هستند. با این حال، هوآوی واچ توانسته است رضایت کاربران را به راحتی جلب کند.

بهترین ساعت هوشمند هوآوی، Watch 3 Pro است و در حال حاضر پرچمدار این برند است.

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶

بهترین ساعت هوشمند

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ یکی از محصولات برتر شرکت سامسونگ در دسته ساعت‌های هوشمند است. این ساعت با طراحی زیبا و منحصر به فرد، صفحه نمایش AMOLED با کیفیت بالا و امکانات پیشرفته‌ای همچون سنسور‌های تعقیب فعالیت بدنی، سنسور ضربان قلب، GPS و ضدآب بودن، توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

گلکسی واچ ۶ همچنین از سیستم عامل Tizen استفاده می‌کند که به کاربران امکان استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را می‌دهد. همچنین این ساعت دارای باتری با عمر طولانی است و از امکان شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک ساعت هوشمند با طراحی زیبا، امکانات پیشرفته و عمر باتری قابل قبول هستند.

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴

بهترین ساعت هوشمند

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ یکی از محصولات شرکت سامسونگ است که دارای قابلیت‌های فراوانی است. این ساعت دارای صفحه نمایش AMOLED با قطر ۱.۲ اینچ است که تصاویر روشن و واضح را به نمایش می‌گذارد. همچنین، ساعت گلکسی واچ ۴ دارای بدنه‌ای بسیار زیبا و سبک است که باعث راحتی در استفاده طولانی مدت می‌شود.

این ساعت هوشمند دارای قابلیت‌های فراوانی است که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه‌ای منحصر به فرد از دستگاه خود داشته باشند. برخی از قابلیت‌های آن شامل پاسخگوئی به تماس‌های تلفن همراه، درخواست پخش موسیقی، نظارت بر فعالیت‌های ورزشی، پیام رسانی، نمودار ضربان قلب و مانیتورینگ خواب است. علاوه بر این، سامسونگ به کاربران خود اجازه می‌دهد تم‌های سفارشى روى صفحات نمایش را نصب کنید تا سبک خود را بروز کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان