تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

معاونت امور زنان: همه ما شیر یا شکر بودیم و با سختکوشی بستنی شدیم!

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همه‌ ما در ابتدای ورود به هر رشته‌ی تخصصی و حرفه ای، یا شِکَر بودیم، یا شیر یا... و با گذراندن فرآیند‌های لازم و کسب مهارت‌های ضروری در کارخانه‌ی سخت کوشی و تلاش تبدیل به بستنی شدیم.

جوابیه تند معاونت امور زنان به اظهارات خزعلی: همه ما شیر یا شکر بودیم و با سختکوشی بستنی شدیم!

رویداد۲۴ عصر ایران نوشت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به یادداشت منتشر شده در یکی از رسانه‌ها با تیتر:خانم خزعلی، سینما دستگاه بستنی سازی نیست " به قلم نهال موسوی، این جوابیه را ارسال کرد:

آنچه در رسانه شما منتشر شده تکیه و تمرکز بر کلام تحریف شده‌ای است که سخن صحیح آن در توئیت خانم دکتر خزعلی وجود داشته و اگر به آن توجه می‌فرمودید شبهات شما مرتفع می‌گردید.

معاونت امور زنان و خانواده به عنوان یکی از حامیان توانمندی‌ها و استعداد‌های بانوانِ این کشور، بر اساس نقش ستادی خود موظف است از استعداد‌های بانوان در حوزه‌های گوناگون حمایت کرده و در مقامِ تسهیل‌گر؛ بستر و ظرفیت‌های متناسب با آن استعداد‌ها را فراهم سازد.

جوابیه تند معاونت امور زنان به اظهارات خزعلی: همه ما شیر یا شکر بودیم و با سختکوشی بستنی شدیم!

در حوزه‌های علمیه همچون سایر عرصه‌ها با بانوانی مواجه هستیم که در کنار توانمندی‌های علمی، دارای رزومه‌های فرهنگی و هنری قابل قبولی هستند. آیا حمایت از این افراد در قالبِ فراهم سازی بستری که بتوانند رزومه‌ی علمی-مهارتی خود را در حوزه‌های فرهنگی ارائه نمایند تا مورد ارزیابی تخصصی قرارگیرد و در صورت وجود استعداد آموزش ببیند، به معنای ورود غیرتخصصی و بدون آموزش آنان به عرصه‌ی سینما است؟!

همانطور که می‌دانید شاعری، هنرمندی، ورزشکاری و برخی دیگر از مهارت‌ها نیاز به استعداد ویژه دارد و البته با آموزش و پشتیبانی تقویت می‌شود و وظیفه مسئولان است که این استعداد‌ها را در هر قشر و صنفی شناسایی و پرورش دهند.

سؤال اینجاست که آیا اینکه سینما نیز مانند سایر حوزه‌های علمی و فرهنگی دارای لوازم و پیچیدگی‌های خاص خودش می‌باشد، منافاتی با حمایت از استعداد‌ها در این حوزه دارد؟ به نظر می‌رسد برخی سینما را منحصر به قشر خاصی می‌دانند که وقتی سخن از فراخوان و ارزیابی استعداد‌ها به میان می‌آید، معترض می‌گردند. در حالی که باید اعتراض کرد که چرا این استعداد‌ها به خوبی شناسایی و پشتیبانی نمی‌شود و صاحبان این صنف در صدد پرورش ظرفیت‌های جوان این کشور برنمی آیند.


بیشتر بخوانید: کنایه تند پرویز پرستویی به خزعلی: چرا مُلکِ ایران را مِلک پدریتان می‌دانید؟


در جلسه‌ی بانوان طلبه، صحبت از توانمندی ایشان در عرصه‌های فیلم‌نامه نویسی، تهیه کنندگی، کارگردانی و تربیت بازیگر؛ نه بازیگری به میان آمد. معاونت در جایگاه سیاستگذاری، برنامه ریزی و هماهنگی در حوزه‌ی بانوان در نقش تسهیـل گر چه وظیفه‌ای در قبال طرحِ این مـدعا دارد؟ آیا جز این است که اگر نسبت به این انگیزه‌های خوب بی تفاوتی به خرج داده می‌شد، همین رسانه‌ها فغان می‌کردند که استعداد‌های جوانان به دلیل عدم حمایت مسئولان نابود می‌شود؟

آیا کسی وعده داده که بیایید بدون تخصص، بدون فراگیری، بدونِ کسب مهارت‌های لازم، مستقیما وارد حوزه‌ی سینما شوید؟ یا باید معاونت بر اساس تکلیفِ دستگاهی خود، با فراهم سازی بستر مناسب، جهت ارائه و اعلامِ توانمندی‌ها و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و موسساتِ متولی؛ ایفا کننده‌ی نقشِ مؤثر خود جهتِ شکوفایی توان بانوان این مرز و بوم، و حمایتگر و پشتیبان جوانان باشد.

بابِ‌ورود به عرصه‌های گوناگون سینما همچون سایر حوزه‌های هنری؛ به روی همگان باز است، اما ملاکِ ورود به این حوزه همچون سایر حوزه‌ها تنها یک چیز است و آن هم تخصص و توانمندی افراد مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و تعهد حرفه ای، فارغ از تعلقِ ایشان به صنف و رشته‌ی خاصی است

همه‌ی ما در ابتدای ورود به هر رشته‌ی تخصصی و حرفه ای، یا شِکَر بودیم، یا شیر یا... و با گذراندن فرآیند‌های لازم و کسب مهارت‌های ضروری در کارخانه‌ی سخت کوشی و تلاش تبدیل به بستنی شدیم.

قطعاً معاونت نقش شتاب دهنده و پشتیبانی را دارد و حلقه واسطی است که جوانان را به دستگاه‌های تخصصی وصل می‌کند و نه تنها عدّه و عُدّه تربیت چنین هنرمندانی را ندارد که با توجه به ستادی بودن این دستگاه، وظیفه اجرایی ندارد و تنها حمایتگر و مشوق این عزیزان بوده و پشتیبان ظرفیت‌های جوان و نوجوانان است.
نگرانی نویسنده محترم هم هیچ موردی ندارد و حمایت‌های معاونت همانطور که در توییت خانم دکتر خزعلی آمده، شامل همه اقشار بوده و عمدتاً حمایت معنوی است.

در پایان متذکر می‌شود که به دلیل قدردانی از این هنر تاثیرگذار است که پویا شدن، مردمی بودن و بهره‌گیری از همه علایق و استعدادها، بدون نگاه انحصاری مورد توجه معاونت قرار می‌گیرد و قطعاً آثار فاخر سینمای ایران نه تنها موجب افتخار است که در سطح بین‌الملل نیز نشان توانمندی این کشور است و خیلی از مردم دنیا، ایران را با فیلم‌های حضرت یوسف و حضرت مریم می‌شناسند و این بیانگر تأثیر آمیختگی هنر با فرهنگ، دین و علایق مردم در نفوذ و یافتن پایگاه مردمی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انسیه خزعلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
1
11
اون شیر گاوی که بابات از افغانستان آورد
و به خورد تو و دادشی ها داد،بستنی از نوع
چوبی بزرگه که هرچی میخوری سیر نمی شی!
فقط زیاده روی نکن،برای باجناق شوهرت هم
یه مقدار کنار بزار،حق الناس به گردنت نباشه!
پاسخ ها
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
خخخخخ افرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
11
شيروشكرفاسدبوديد
آرمین شکوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
9
همه تون دزدید و دروغ میگید تمام خدا لعنتتون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
1
9
شیر ترشیده
بستنی تقلبی داده
هر که یه ذره ازش خورده مسموم شده
بدرد سطل آشغال می خوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
11
تا شیر وشکر کی بوده باشید برای ملت که زهر هلاهل بودید و هستید حالا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان