تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

رهی اردکانی در سریال سرزمین مادری کیست؟

شخصیت رهی اردکانی در سریال "سرزمین مادری"، نقش اصلی و مهمی را ایفا می‌کند. در ادامه، به بررسی این شخصیت می‌پردازیم.

سریال سرزمین مادری

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: رهی اردکانی، شخصیت اصلی سریال تلویزیونی "سرزمین مادری" است. این سریال، داستان زندگی یک پسربچه در ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ را به تصویر می‌کشد. نقش رهی اردکانی در فصل اول سریال توسط علی شادمان ایفا شده است.

رهی در خانواده‌ای متدین و روستایی در بختیاری به دنیا می‌آید. در لحظه تولد، پدرش در بمباران نیرو‌های متفقین جان خود را از دست می‌دهد و او توسط مادرش به تهران منتقل می‌شود. در این شهر، رهی در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود. اما به دلیل وقوع ماجراهایی، او به مراقبت خانواده‌ای درباری سپرده می‌شود.

طول زندگی رهی پر از چالش‌های بسیاری است، اما او همواره در تلاش است تا هویت و معنای واقعی زندگی خود را پیدا کند. او در نهایت به یک انقلابی تبدیل می‌شود و در مسیر آزادی ایران از ستم و استبداد می‌جنگد.

ویژگی‌های شخصیتی رهی اردکانی

رهی شخصیتی با شجاعت و جسارت است. او در مقابل ظلم و بی‌عدالتی بایستادگی می‌کند و هیچ ترس یا خطری او را نمی‌ترساند.

همچنین رهی دارای تفکر انتقادی و کنجکاو است. او همواره به دنبال روایات و حقایق پنهان می‌گردد و به دنبال حقیقت می‌باشد.


بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی شهرک با بازی ساعد سهیلی


رهی اعتقادات و ایمان قوی دارد و به ارزش‌های انسانی و عدالت پایبند است. واقعیت این است که رهی اردکانی نمادی است که در طول دوران مبارزه برای آزادی و استقلال، نماینده مردم ایران بوده است.

زمان پخش سریال سرزمین مادری

رهی اردکانی

سریال "سرزمین کهن" ژانر تاریخی دارد. در ابتدا قرار بود این سریال از تلویزیون پخش شود، اما پس از مدتی اعلام شد که سریال به صورت دو قسمت در هفته پخش خواهد شد. این روند از تاریخ ۵ مهرماه آغاز شد، اما به دلیل استقبال بسیار خوب مخاطبان از سریال، تصمیم گرفته شد که از تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ سریال "سرزمین کهن" را در روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سوم سیما پخش کنند. تعداد کل قسمت‌های این سریال در سه فصل، ۶۶ قسمت است.

داستان سریال سرزمین مادری

رهی اردکانی کیست؟

سریال "سرزمین مادری/سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده، تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را در زندگی یک پسربچه به نام "رهی" به تصویر می‌کشد. این سریال به صورت دو فصل ساخته شده است و در فصل اول، کودکی رهی به تصویر کشیده می‌شود.

سریال "سرزمین کهن" درباره کودکی به نام رهی است که شخصیت اصلی داستان را تشکیل می‌دهد. پس از اینکه دهکده‌ای که در آن زندگی می‌کند، توسط نیرو‌های متفقین بمباران می‌شود، رهی زیر آوار‌ها پیدا شده و به تهران فرستاده می‌شود. در ابتدا، رهی در یک خانواده توده‌ای تحت مراقبت زن و شوهری به نام‌های جواد و راضیه قرار می‌گیرد، سپس وارد خانواده‌ای درباری (عمه اقدس خواهر ناتنی جواد) می‌شود و در نهایت وارد خانواده مذهبی‌ای می‌شود. در طول داستان سریال، شاهد همراهی رهی با رویدادها، اتفاقات سیاسی، اجتماعی و تاریخی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ خواهیم بود.

در این سریال شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب و فرهاد قائمیان نقش‌آفرینی کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
8
خداكنه اين سريال يكطرفه به قاضى نرفته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چند قسمتشو دید و باید بگم رفته. بعضی وقتها یه حرف هایی تو سریال رد و بدل میشه که مرغ پخته خندش میگیره
ناشناس
| France |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سریالی که ترک تبریزی بسازه به نظرت میتونه مغرضانه نباشه نسبت به پهلوی و بختیاری و ...؟
علی شادمان که بچه بود کاش خانواده اش سناریو رو میخوندن شما فکرکنید زیرپوستی به اسم بختیاری از اون خانواده رذل چیا رو داشت به بختیاریها میچسبوند بخاطر اعتراضات از اسم اون خانواده رذل و گذاشت بهادری حالا اگه همین کار و با ترکا میکردن تارای هارای من تورکم راه مینداختن ، کمال تبریزی کارگردان از انقلابیون بود که در اشغال سفارت امریکا هم نقش داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
10
علی شادمان شاهکار خلقته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
3
على شادمان الان شده پيشكسوت كشتى سريال بچگيهاشوالان نشون ميدى
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
4
سلام علی شادمان واقعا خوب بازی کرده
Gggh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
1
4
اکثریت مردم ایران پول و نان و لقمه ی حرام به خانه می برند
به نظر من حتی این گدا به اکثریت مردم ایران شرف دارد چون وقتی کسی گدایی می کند دیگران با رغبت و به خواست خودشان پولی را که نیاز ندارند به او می دهند !!!!
کسانی که دست اندرکار بوده و هستند و مسوولیت داشته اند در هر جایگاهی که بوده اند. !!!! بیشتر آسیب رسان و ضرر زننده بوده اند تا کاردان و مفید و سازنده !!!! واقعیت کشور ما !!!!!!! همینه که اوضاع کشور و مردم اینجوری هست !!!!
واقعیت این است که اکثریت مردمی که در ایران دست اندرکار بوده و هستند هرکدام به نحوی نان و لقمه ی حرام به خانه هایشان می برند !!!!

واقعیت کشور ما !!!!
تمام کسانی که دست اندر کار بوده و هستند و مسوولیت داشته اند بیشتر آسیب رسان و ضرر زننده بوده اند تا کاردان و مفید و سازنده !!!
انگار واقعا توی این کشور بدون سواستفاده از موقعیت و جایگاه و بدون بدبخت کردن یه عده بدون کلاه گذاشتن سر به عده بدون به فنا دادن زندگی یه عده بدون شارلاتان بازی بدون سواستفاده از موقعیت و جایگاه بدون حقه بازی و فریبکاری و دروغگویی واقعا کسی به جایی نمیرسه !!!! و جایی و جایگاهی ندارد !!!!! شهرتی ثروتی جایگاهی موفقیتی برای خودش کسب نمی کند !!!!
! همینه که با این همه منابع و این همه استعداد توی این کشور اوضاع کشور و مردم اینطوری هست !!!!!
در کشور ما بیشتر افرادی که مسوولیت داشته اند و دست اندرکار بوده اند یا جایگاهی داشته اند اگر کفه ی ترازوی موفقیت هایشان را بسنجید و با کفه ی ترازوی آسیب هایی که به کشور مردم حتی به اطرافیان و افراد نزدیک خودشان زده اند مقایسه کنید کفه ی آسیب هایی که زده اند و ضرر و زیان های که زده اند و مشکلاتی که به وجود آورده اند بسیار سنگین تر از موفقیت های خودخواهانه ای هست که به خاطر خودشان صرفا و فقط یه خاطر خودشان به دست آورده اند !!!!!!
بخاطر همین با این همه منابع و استعداد در این کشور اوضاع کشور و مردم اینطوری هست !!!
حسین
|
Germany
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
2
0
رهی اردکانی واقعی کیه؟چیکارس؟چیکار کرده ؟چرا براش فیلم ساختن و این همه هزینه کردن؟
نایت نیوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
0
سریال ۶۰ قسمته در ۳ فصل
فصل اول ۲۰ قسمت نوجوانی رهی علی شادمان
فصل دوم ۲۰ قسمت جوانی رهی شهاب حسینی
فصل سوم ۲۰ قسمت میانسالی رهی آرش مجیدی
داستان و عکس های هرفصل و سرنوشت رهی در توییتر نایت نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان