تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر: تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان به شدت افزایش یافته است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: از تلاشی که منجر به کاهش کشت موادمخدر در افغانستان بشود؛ استقبال می‌کنیم اما تولید موادمخدر صنعتی نیز در آن افزایش قابل توجهی داشته است. 

مواد مخدر در افغانستان

رویداد۲۴ فارس: اسکندر مؤمنی صبح امروز در سفرى یک روزه وارد شهر مشهد شد. دبیر کل ستاد در بدو ورود به استاندارى خراسان رضوی براى شرکت در جلسه تکریم و معارفه دبیران سابق و جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان با حضور بر سر قبور شهدای گمنام، به مقام رفیع شهدا ادای احترام کرد.

وى در این جلسه که با حضور استاندار و اعضاى شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مسئولان استانى برگزار شد، گفت: بر اساس تاکید رییس جمهورى و رییس ستاد، سیاست راهبردی مان پیشگیری از اعتیاد است و هم‌زمان حوزه‌های مبارزه با عرضه، درمان اعتیاد و توانمندسازی همسو و همگام با پیشگیری و با جدیت بیشتری ادامه خواهند داشت.

مومنى تصریح کرد:ما هیچ گریزی نداریم جز اینکه اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار دهیم؛ چرا که هیچ چشم‌انداز روشنی برای کاهش تولید موادمخدر در دنیا و همسایگى مان نداریم.

وی با اشاره به ادعاى طالبان مبنى بر کاهش کاشت تاکید کرد: ما از هر گونه تلاش که منجر به کاهش کشت موادمخدر در افغانستان بشود؛ استقبال می‌کنیم اما شواهد حاکی از کاهش تولید موادمخدر در این کشور نیست و حتی تولید موادمخدر صنعتی نیز در آن افزایش قابل توجهی داشته است و این خطر جدی برای همه کشورها می‌باشد.

مومنى با اشاره به افزایش یازده درصدى کشفیات مواد مخدر در استان خراسان رضوى گفت:امسال در کشور ١٣ مامور در راه مبارزه با مواد مخدر جان عزیزشان را نثار کرده و به شهادت رسیده اند.

دبیرکل ستاد بیان داشت: در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر اقدامات خوبی طی این چند سال با همت ستاد، مسئولان و خیران انجام و ظرفیت‌های خوبی به‌منظور ساماندهی و درمانشان ایجاد شده است.

وى اظهار داشت:در حوزه پیشگیری، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و وزارت آموزش و پرورش باید تلاش بیشتری کنند تا اهداف طرح یاریگران زندگی که در جلسه ستاد با حضور رئیس جمهور تأکید و ابلاغ شده، محقق شود.


بیشتر بخوانید: توزیع مواد مخدر با موتور‌های ۳میلیارد تومانی


مؤمنی ادامه داد: در آبان ماه امسال نمایشگاه «یاریگران زندگی» برای اولین بار به صورت عمومی برگزار شد و بسیاری از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده‌ها و دانش آموزان از برگزاری آن استقبال کردند و مطالبه داشتند تا تداوم داشته باشد که مى توان نمونه آن را در سطح استانی نیز برگزار کرد.

مؤمنی افزود: اردوگاهی توسط سپاه در حال احداث است که اگر به افتتاح برسد، مشکل ظرفیت معتادان متجاهر در مشهد حل خواهد شد و معتادان متجاهر به طور کامل در این استان ساماندهی می‌شوند، دبیرکل ستاد گفت:هم‌اکنون ۱۲ اردوگاه نگهداری، درمان مهارت‌آموزی و توانمندسازی معتادان توسط سپاه و بسیج در حال ساخت و دایر شدن در استان‌هایی نظیر تهران، اصفهان، فارس، همدان مازندران و… است و در تمام این اردوگاه‌ها، توانمندسازی در اولویت قرار دارد و مراکز تولید و اشتغال‌زایی در کنار آن ها راه‌اندازی شده است تا بخشی از درآمد اشتغال صرف افراد بهبود یافته شود.

در این جلسه علی زندی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوى معارفه و از تلاش هاى محمدحسین صالحی تجلیل شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان