تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

سریال "امپراطور بادها" (سرزمین بادها) با نام اصلی "The Kingdom of The Winds"، یک سریال عاشقانه و تاریخی محصول سال ۲۰۰۸ کشور کره جنوبی به کارگردانی جی بیونگ-هیون و کانگ ایل-سو است.

سریال امپراطور باد‌ها

رویداد۲۴ سریال "سرزمین بادها" با نام اصلی "امپراتور بادها" در واقع ادامه‌ای بر سریال پربیننده و محبوب "افسانه جومونگ" است. "سرزمین بادها" همانند "جومونگ" دارای تم حماسی-درام است و گرچه توسط دست‌اندرکاران این سریال به عنوان یک سریال تاریخی معرفی می‌شود، اما بیشتر ماجرا‌های آن تخیلی و دور از واقعیت است.

خلاصه داستان سریال امپراطور باد‌ها

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

سریال "امپراطور بادها" روایتگر زندگی سومین پادشاه گوگوریو (موهیول) است. او از زمان تولدش با پیشگویی‌هایی دربارهٔ آیندهٔ خود مواجه شد. به دلیل این پیشگویی‌ها، پدرش (شاه یوری) او را تبعید کرد و به غار گیرین منتقل کرد. در این مکان، او بزرگ شد و بعد‌ها با مشکلاتی روبرو شد که منجر به بروز سوءتفاهمی برای او شد.

او به دشمنی علیه پدرش برخاست، اما بعد‌ها متوجه اشتباه خود شد. در طول زندگی، چندین بار تا حد مرگ رسید، اما با کمک شاهزاده بویو (بانو یون) نجات یافت. موهیول عاشق او شد، اما به دلایل مختلفی از ازدواج با او ناامید شد. سال‌ها گذشت و او توانست مقام خود را بازیابی کند و رویا‌های اجدادش را به حقیقت بپیونداند (با کشتن حاکم بویو، تسو) و در نهایت سرزمینی را بنا کند که اکنون با نام کره شناخته می‌شود.

معرفی شخصیت‌ها و نقش‌ها

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

در نخستین قسمت این سریال می‌بینیم که در اوج جنگ و درگیری ملکه (همسر یوری)، در حال وضع حمل است. او بالاخره نوزادی به دنیا می‌آورد و این نوزاد که نوه جومونگ است در آینده تبدیل به جنگاوری نجات بخش و دلیر خواهد شد.

نقش این جنگاور هم البته برعهده سونگ ایل گوک همان بازیگر نقش جومونگ است.

«جونگ جین یانگ» برای نقش شاه یوری و بازهم چوئه جونگ وون برای نقش یئون، برندگان جوایز دیگر کی بی اس بودند.

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

جایزه بهترین زوج برای سونگ ایل گوک و «چوئه جونگ وون» (بازیگر نقش یئون، نقش مقابل شاهزاده موهیول)، جایزه بهترین نقش اول مرد برای سونگ ایل گوک.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال امپراطور باد‌ها

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

در این سریال بازیگرانی نظیر سونگ ایل گوک در نقش موهیول، چویی جونگ وون در نقش یئون، کیم جونگ هوا در نقش یی جی، پارک گان هیونگ در نقش دوجین، جونگ جین یونگ در نقش یوری، اوه یون آه در نقش هیاپ، لی جونگ وون در نقش شاهزاده هیمیانگ، کیم جائه ووک در نقش چوبالسو، کیم هی سونگ در نقش شاهزاده یوجین، لی سی یانگ در نقش یون هوآ و کیم بیونگ کی در نقش سانگا ایفای نقش کرده اند.

بیوگرافی سونگ ایل گوک (جومونگ)

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

سونگ ایل گوک متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۱ در کره جنوبی، بازیگر است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته فیلم و تئاتر و فوق لیسانس رشته هنر‌های زیبا از دانشگاه چونگ آنگ در سئول می‌باشد که با نقش «جومونگ» در ایران بسیار محبوب شد. سونگ ایل گوک (Song Il-gook) روز ۱۰ آبان ۱۳۵۰ در شهر سئول کره جنوبی بعنوان اولین فرزند به دنیا آمد و دو سال بعد خواهرش «سونگ سونگ یی» متولد شد. پدرش «سونگ جونگ ونگ» تاجر و مادرش «کیم ایول دونگ» بازیگر سابق می‌باشد که بعدا وارد سیاست شد و حالا عضو شورای ملی کره می‌باشد.

پدربزرگش از سمت مادر «کیم جوا جین» ژنرال آنارشیست معروف است که در جنبش استقلال کره در اوایل دهه ۱۹۰۰ نقش بسزایی ایفا کرد و بعدا نماینده مجلس ملی کره جنوبی شد.

او از سال ۲۰۰۶ در سریال افسانه جومونگ (Jumong) در نقش اول جلوی دوربین رفت که با استقبال خوبی در کشور‌های آسیایی و شرقی روبرو شد.

بیوگرافی چویی جونگ وون

نکات خواندنی درباره سریال امپراطور باد‌ها

چویی جونگ وون (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۶۰ در کره جنوبی) بازیگر و مدل زن اهل کره جنوبی است. قد او ۱۶۷ سانتی‌متر و وزنش ۴۷ کیلوگرم است و فعالیتش را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده‌است. او به جز بازیگری مدل نیز می‌باشد.

چوی جونگ وون، بازیگر کره‌ای در سال ۲۰۰۱ به عنوان عضو هیات برنامه‌ریزی عروسی در درام Cool ظاهر شد. او اولین جایزه خود را در سال ۲۰۰۶ برای بازی در نقش نا می‌چیل در مجموعه “پرنسس‌های معروف” دریافت کرد. در سال ۲۰۰۸، چوی جونگ وون برنده دو جایزه دیگر KBS برای بهترین بازیگر زن در یک مینی سریال کره‌ای و بهترین زوج به همراه سونگ ایل گوک شد.

دوجین در امپراطور بادها پسر کیست؟

دوجین یکی از شاهزاده‌ها بوده است که نسبت خونی با امپراطور تسو و گوموا داشته است. در واقع او آخرین ولیعهد رسمی گوریو محسوب می‌شد برادر زاده امپراتور تسو بوده است. او پسر یونگ پو بوده است.

شاهزاده یونگ پو در زمان حکومت تسو با کمک امپراتوری هانتواسنت شورشی در قصر علیه تسو ایجاد کند. دوجین در این شورش جان سالم به در برد. وقتی شورش یونگ پو با مرگ خودش و فرزاندانش پایان یافت، امپراتور تسو، چون فرزندی نداشت، دوجین را نکشت و او را به تاکراک سپرد تا او را بزرگ کند. دوجین زیر دست تاکراک تبدیل به یک جنگو شد.

تاکراک کیست؟

تاکراک کسی است که دوجین بعد از خیانت پدرش به امپراتور تسو نزد وی رفت. تاکراک مسئولیت بزرگ کردن دو جین را بر عهد گرفت. 

بیگوک در امپراطور بادها کیست؟

بیگوک یک شخصیت منفی در فیلم امپراطور بادها است. او کسی است که موهیول و مارو را در این سریال در بند می کند و در نهایت امپراطور یوری است که می تواند این دو را از دست بیگوک نجات دهد. 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
7
8
شبه جزیره کره
جومونگ
مرگ در چهل سالگی
مرگ مشکوک
روانشناسی او نشان می دهد
اهل بدخواهی نبوده است
اما کسانی که ریاکار دو رو بود
بدخواه بودند
مرگ جومونگ ؟
بدخواهی دیگران
علیه شبه جزیره کره
جنوبی و شمالی
همسایگی چین
دوستی و درستی
ملت ها ...
فرمانروایی
بادها و نسیم
Ms
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
4
6
تاکراک هم برادر تسو بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان