تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

عضو جامعه مدرسین: سپاه شاخ استکبار را شکست

رویداد24- عضو جامعه مدرسین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را بسیار مهم دانست و گفت: امید است که با همکاری همه شاهد خلق حماسه دیگری باشیم و با حضور مردم بار دیگر مدنیت مردم و نظام ایران را برای جهانیان به نمایش گذاریم و انتخاباتی با نهایت همکاری و آرامش داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، امام جمعه موقت پردیسان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پردیسان قم، با تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، خاطرنشان کرد:  حضور حضرت معصومه در قم و ایران خیرات و برکات زیادی ببه همراه داشته است و یکی از بزرگترین برکات ایشان در قم، حوزه پر صلابت و همیشه بیدار علمیه قم است که کانون نشر علوم معارف ناب توحیدی و خواستگاه ترویج علوم محمد(ص) و آل محمد(ع) است.

وی با بیان این که نظام اسلامی برآمده از حوزه علمیه قم برکتی دیگر از وجود این بانوی کرامت است، تصریح کرد: امروز حوزه علمیه منادی پیام اسلام در سراسر جهان است و سفارش اکید من به اهل قم و روحانیت این است که فرصت حضور در قم را غنیمت شماریم و کسب فیض و سعادت کنیم. سپاه پاسداران با به زانو در آوردن نظامیان آمریکایی شاخ استکبار را شکست.

امام جمعه موقت پردیسان در ادامه با اشاره به اقدام شجاعانه و افتخار آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با هوشمندی و دلاوری تمام در به زانو در آوردن تفنگ‌داران خاطی آمریکایی شاخ شیطان را شکستند، یادآور شد: این فرزندان انقلاب با صلابت به همه هشدار دادند که احدی حق ورود به قرق گاه نظام اسلامی را ندارد و هر کس بی مجوز وارد این مملکت شود با او برخورد خواهد شد.

وی گذاشتن نماد بسیج بر سر تفنگدار آمریکایی را عملی بسیار هوشمندانه دانست و اظهار داشت: آنان با این کار نسیم رحمت اسلامی را به نیروهای آمریکایی چشاندند و کاری کردند که او رایحه دلنشین اسلام را در مشامش احساس کند و عزت و عظمت نظام اسلامی با رهبری ولایت فقیه را در انظار جهانیان به نمایش گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سپاس از تلاش جدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حامیان آنها به ویژه ملت همیشه در صحنه ایران و راهنمایی‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، افزود: با به فرجام رسیدن موضوع برجام مظلومیت و حقانیت نظام اسلامی بار دیگر بر جهانیان اثبات شد. در انتخابات با گزینش افراد اصلح روان مخالفان را بهم خواهیم ریخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: ما در آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم که بسیار با اهمیت است و امید است که با همکاری همه شاهد خلق حماسه دیگری باشیم و با حضور مردم بار دیگر مدنیت مردم و نظام ایران را برای جهانیان به نمایش گذاریم و انتخاباتی با نهایت همکاری و آرامش داشته باشیم و با گزینش نمایندگانی اصلح روان مخالفان نظام را در هم فرو ریزیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه اول با اشاره به وصیت همه انبیا و اولیا به تقوا و پرهیز از گناه، اظهار داشت: در روابط و معاشرت اجتماعی با هم مهربان باشید و محبت و مودت و لطف و رأفت مورد انتظار جامعه انسانی را در زندگی به نمایش بگذارید و برای هم باشید و با دشمنان خدا و مخالفان دین برخوردی مؤثر داشته و در برابر هجمه های مخالفان دین منسجم باشید. نماز جمعه فرصتی الهی است که در اختیار رهبری جامعه قرار گرفته است.

وی با بیان این که نماز جمعه یک فرصت الهی است که در اختیار حاکمیت دینی برای هدایت و مدیریت جامعه قرار گرفته است، افزود: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند از آن جهت خدای متعال در نماز جمعه خطبه قرار داده است که اجتماع پر شور بندگان خدا است و خدا خواست با تشریع نماز جمعه فرصتی در اختیار رهبری جامعه و منصوبان رهبر قرار دهد که با استفاده از این فرصت نورانی، بندگان خدا را به خدا دعوت و موعظه کنند و به بندگی خدا ترغیب کنند و مردم را از نا فرمانی با حکم خدا بر حذر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: رهبری جامعه اسلامی باید با استفاده از فرصت نماز جمعه آنچه در راستای مصالح امت است برای انها بازگو کند و از انچه در دنیا می گذرد مردم را مطلع سازد و بگوید که هم اکنون در نیجریه چه می گذرد و سرنوشت علمای اسلام در سراسر عالم چه شد و این حق جامعه اسلامی است که بدانند که بر سر علمای شان چه آمده است؛ از یمن و زنان و مردان و بیماران مظلوم یمن برای مردم بگویند و مسلمانان قهرمان و شجاع و مظلوم در زیر بمباران‌ها چگونه روزگار می گذرانند.

وی با اشاره به این که باید از تریبون نماز جمعه از بحرین و علمای شیعه و از لبنان برای مردم گفته شود که سید حسن نصر الله چه می کند، تصریح کرد: باید از پیگیری فاجعه غم بار منا برای مردم و از پیامدها و بازتابه ای شهادت شهید نمر گفته شود که پس از شهادت او در سرزمین حجاز چه می‌گذرد؛ این یک فرصت است که با همین اهداف طراحی شده است و در اختیار رهبری دینی قرار گرفته است که باید از این فرصت استفاده کرد و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر مشکلات را حل کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زندگی آپارتمان نشینی را پدیده تازه‌ای در فرهنگ اجتماعی دانست و یادآور شد: اگر قرار است این نوع سبک زندگی تا این حد گسترش یابد، باید به نماز جمعه در این جوامع بیشتر توجه شود و مسؤولان باید حمایت بیشتری از نماز جمعه داشته باشند.

وی با بیان این که نماز جمعه با همه عظمتش مدت کوتاهی را از تاریخ تحققش ایفای نقش کرده است، افزود: جمعه سرگذشت تلخ و غمباری دارد؛ جمعه‌ای که اساس و گوهرش برای سفارش به تقوا است در گذشته به جای ستایش از خدا افرادی که فاقد خصلتهای انسانی بودند افرادی مورد ستایش قرار گرفتند و حضرت علی(ع) در این نماز جمعه مورد سب و لعن و دشنام قرار گرفت و امروز هم جمعه در بسیاری از مناطق از رسالتش فاصله دارد؛ یکی از دستاوردهای انقلاب این بوده است که نماز جمعه را احیا کرد و امیدواریم هرچه بهتر و بیشتر جمعه بتواند رسالتش را ایفا کند.
منبع: رسا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان