تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲

عزل مدیر ورزشی به خاطر بی حجابی ورزشکاران نونهال/ مدیر معزول: روسری نپوشیدن کودکان را پیراهن عثمان کردند

رئیس معزول ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه دلیل عزل ناگهانی خود را نپوشیدن روسری از سوی تعدادی از نونهالان دختر زیر ۹ سال عنوان کرد که همراه با خانواده‌های خود در مسابقات تکواندو دختران نونهال در دهدشت حضور داشتند.

عزل مدیر ورزشی به خاطر بی حجابی ورزشکاران نونهال/ مدیر معزول: روسری نپوشیدن کودکان را پیراهن عثمان کردند
رویداد۲۴ ایلنا نوشت: رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه که در روز بیست سوم اسفندماه 1401 با صدور حُکمی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده بود، دوازدهم آذرماه 1402 در یک بازه زمانی کمتر از 10 ماهه و در سکوت خبری به یکباره عزل و سرپرست این اداره منصوب شد.

عزل یک دفعه‌ای و بدون سر و صدای" ناصر رمضانی" رئیس سابق اداره ورزش و جوانان کهگیلویه که سوابق متعدد تحصیلی و تخصصی در حوزه ورزش دارد علاوه براینکه برای همگان تعجب آور بود، اکنون به خبر اول فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با تاکید براینکه موافق تغییر مدیریت‌های شهرستانی در آستانه انتخابات دوازدهم نیست، اظهار داشت: آقایان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات و اسنادی را ارائه دادند که ما قانع به کنار گذاشتن رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شدیم.

" سید حمزه محقق زاده" در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج گفت: واقعیت این است که ما در شهرستان به موضوع کنار گذاشتن رئیس اداره ورزش و جوانان ورود نکردیم و خود مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان خواستار این تغییر براساس برخی مدارک و اسناد قانع کننده بودند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه اصراری برای کنارگذاشتن وی نداشتیم و ضرورتی بر این تغییر نمی‌دیدیم، خاطرنشان کرد: ما در اواخر داستان این تغییر مطلع شده و وقتی خواستار توضیحات برای چرایی این برکناری شدیم، آقایان اداره کل ورزش و جوانان استان، مطالب و مدارکی را اعلان کردند که ما را برای این برکناری قانع کرد.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با تاکید براینکه تنها خواسته ما از آقایان اداره کل ورزش و جوانان استان این بود که تغییر مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان باید بدور از حواشی و یا صدمه زدن به شخصیت حقیقی و حقوقی افراد باشد، اظهار داشت: بدون تعارف عرض می‌کنم که فرمانداری شهرستان خیلی دخالتی در این برکناری نداشت.

برای برکناری مدیر ورزش شورای تامین تشکیل ندادیم

محقق زاده در پاسخ به این سئوال که شنیده می شود برای برکناری مدیر ورزش و جوانان کهگیلویه اقدام به برگزاری شورای تامین کرده‌اید، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ تاکید کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و شورای تامین برای این برکناری تشکیل نشد.

وی گفت: یقین بدانید برکناری این مدیر ربطی به شورای تامین نداشت و هر اتفاقی در این ارتباط رخ داد از سوی خود آقایان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ابتدا ما قانع برای این برکناری نشدیم اما وقتی مدارک و اسناد را ارائه دادند، پذیرفتیم که براساس آن اسناد و مدارک، باید این برکناری صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با تاکید براینکه تلاش سیاسی برای برکناری مدیر ورزش و جوانان شکل نگرفته و نباید به شایعات توجه کرد، ادامه داد: بعنوان فرماندار شهرستان اعلان می‌کنم دلایل برای برکناری این مدیر قانع کننده بوده است.

محقق زاده در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود دلیل برکناری مدیر ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه حضور وی در دوره آموزشی هیات تکواندو دختران بوده که برخی از این ورزشکاران بدون روسری در سالن سرپوشیده حضور داشته‌اند؟ هم بدون پاسخ دادن به این سئوال، اظهار داشت: واقعیت اینکه مدارک لازم برای برکناری مدیر ورزش و جوانان شهرستان وجود داشت و این اتفاق هم افتاد.

وی گفت: سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه از مدیران خوب و تحصیل‌ کرده است و می‌تواند در حوزه ورزش و جوانان شهرستان موثر باشد.

ناچار به برکناری مدیر ورزش کهگیلویه شدیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هم با تاکید براینکه ما قصد برکناری مدیر ورزش و جوانان در شهرستان کهگیلویه را به هیچ عنوان نداشتیم، تصریح کرد: برخی اتفاقات در آن شهرستان در حوزه ورزش و جوانان رخ داد که واقعا ناچار به برکناری وی شدیم.

" عین الله دهقان" گفت: البته این برکناری با هماهنگی مدیران و مسوولان ارشد شهرستان کهگیلویه اتفاق افتاد و آنان نیز موافق تغییر مدیر ما در آن جا بودند.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود دلیل برکناری مدیر ورزش و جوانان کهگیلویه حضور وی در یک دوره آموزشی ویژه تکواندوکاران خانم بدون پوشیدن حجاب لازم بوده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ بدون پاسخ دادن به این سئوال هم خاطرنشان کرد: دلایل لازم برای این برکناری وجود دارد و برکناری باید سریع انجام می‌گرفت.

برکناری من بخاطر روسری نپوشیدن نونهالان زیر 9 سال در مسابقات تکواندو بود

رئیس معزول ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه دلیل عزل ناگهانی خود را نپوشیدن روسری از سوی تعدادی از نونهالان دختر زیر 9 سال عنوان کرد که همراه با خانواده های خود در مسابقات تکواندو دختران نونهال در دهدشت حضور داشتند.

" ناصر رمضانی " گفت: 9 ماه است که بعنوان یک نیروی مُتخصص حوزه ورزش در اداره ورزش و جوانان شهرستان مشغول بکار شده و عملکرد من در بخش‌های مختلف حوزه ورزش این شهرستان نیز مشخص است.

وی با بیان اینکه هیات تکواندو بانوان شهرستان کهگیلویه، یک دوره مسابقات نونهالان در رده سنی زیر 12 سال برگزار و از من بعنوان رئیس اداره ورزش و جوانان برای سخنرانی و تقدیم لوح و جوایز رتبه‌های برتر دعوت کردند، یادآور شد: مسابقات متعلق به رده نونهالان بود و تمامی شرکت کنندگان در این مسابقات بهمراه خانواده های خود در سالن حضور داشتند.

رئیس معزول ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: مراسم به خوبی توسط دست اندرکاران هیات تکواندو در حال انجام بود و در زمانی که جوایز قرار بود اهداء شود یکی دو نفر از دختران نونهال حدود 12 سال و یا زیر 12 سال بدون روسری خواستند جوایز خود را دریافت کنند که از آنان خواستم روسری شان را اول بپوشند و بعد لوح و جوایز خود را بگیرند.

رمضانی اظهار داشت: من در سخنرانی خود ضرورت حجاب حرف زده و از خانواده‌ها خواستم نونهالان بالای 9 سال حتما روسری بپوشند و خانواده‌ها نیز با ما همکاری کردند.

وی گفت: برخی از کودکان حاضر در سالن و برخی کودکان ورزشکار که در کنار والدین و خانواده های خود و یا در دوره آموزشی بودند و سن آنها اغلب در رده سنی پیش دبستانی بود روسری نداشتند و آقایانی که بدنبال عزل ما بودند همین روسری نپوشیدن کودکان پیش دبستانی را پیراهن عثمان کردند.

رئیس معزول ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه با اظهار تاسف از اینکه بدون هیچ‌گونه دلیل قانع کننده و منطقی، برخی تلاش کردند فضای ورزش شهرستان را ملتهب کنند، یادآور شد: سئوال من این است که آیا در خانواده‌های همین آقایان، نونهالان چهار و پنج و شش ساله، روسری به سر می‌کنند؟

رمضانی افزود: برخی از همین آقایان که فعلا نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم تا قبل از این برنامه، خواسته هایی از من داشتند و من بدلیل نبود امکانات و اختیارات لازم، نمی‌توانستم خواسته‌های آنان را محقق کنم و با برگزاری این برنامه، بهانه به دست شان افتاد و در کمترین زمان ممکن، خواستار عزل من شدند.

وی گفت: در آینده نزدیک خواسته‌های آقایان را در رسانه‌ها خواهم گفت و پاسخ این بی احترامی ها را در اوج اخلاق و ادب خواهم داد.

رمضانی برای ما مانند پدر بود و هیچ کار خلاف غیرشرعی نکرده که او را عزل کردند

مربی تکواندو در شهرستان کهگیلویه هم گفت: 20 سال است در حوزه ورزش فعالیت می‌کنم، روسای قبلی ورزش که قبل از رمضانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بودند هم در چنین برنامه هایی شرکت می‌کردند.

" پریسا پریسایی" در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج گفت: از رمضانی خواستم در برنامه ما شرکت کند و اغلب ورزشکان از روستاها آمده بودند، برای اینکه بچه‌ها و خانواده‌های آنان خوشحال شوند وی هم دعوت ما را پذیرفت و به برنامه تجلیل از ورزشکاران آمد و احکام قهرمانی را به ورزشکاران اهداء کرد.

وی اظهار داشت: حدود 40 ورزشکار بودند که حدود 9 سال سن داشتند فقط سه نفر آنها بالای 11 سال بودند که آنها هم روسری و حجاب کامل داشتند، می‌توانیم تمام شناسنامه‌های شرکت کنندگان را بیاورم و تقدیم امام جمعه و فرماندار کهگیلویه کنم.

پریسایی با تاکید براینکه فیلم این جلسه کاملا موجود و هیچ مشکلی برای برگزاری در زمینه حجاب و عفاف نداشتیم، خاطرنشان کرد: الان با آبروی رمضانی بازی شده و در اینکه چرا عزل شده است تعجب می‌کنیم.

وی گفت: من خودم حافظ قرآن هستم و در تمامی برنامه‌های اعتقاداتی شرکت می‌کنم و بزودی خودم و تمام ورزشکاران به دفتر امام جمعه و فرماندار می‌رویم و از اینکه اینگونه با رمضانی برخورد کرده‌اند گلایه خواهیم کرد چرا که وی همانند یک پدر در کنار دختران ما بود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان