تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

روزهای سخت اصغر سمسارزاده معروف به اصغر ترقه

کمدین سینمای ایران، اصغر سمسارزاده صحبت‌های تلخی از شرایط سخت مالی‌اش گفت که در فیلم زیر می‌بینید.

اصغر سمسارزاده اصغر ترقه

رویداد۲۴ اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی، چون «پرواربندان» و «دیکته» و «زاویه» را نیز به خاطر دارند.

اصغر سمسارزاده بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون صحبت‌های تلخی را درباره‌ی شرایط سخت مالی خود مطرح کرده است. او در این برنامه گفت: «بعد از ۶۰ سال کار هنوز مستاجرم و بیمه نیستم.»

اصغر سمسارزاده متولد سال ۱۳۱۹ در تهران است و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.

در سال ۱۳۳۷ وقتی ۱۸ ساله بود به علت علاقه اش به هنر با خواندن کتاب‌هایی از شاهین سرکشیان وارد کار تئاتر شد و سپس به وزارت فرهنگ و هنر‌های دراماتیک پیوست و تا انقلاب ۱۳۵۷ به صورت قراردادی با این وزارتخانه همکاری داشت.

فعالیت بازیگری خود را با گروه تئاتر «اسکار» آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در گروه داود رشیدی که «تئاتر مردم» نام داشت مشغول شد.

از سال ۱۳۴۸ با فیلم «امشب دختری می‌میرد» ساخته‌ی مصطفی عالمیان، بازی در فیلم‌های سینمایی را آغاز نمود و در سال ۱۳۵۰ نیز با سریال «خانه بی زن» به کارگردانی پرویز کاردان وارد تلویزیون ملی شد. او در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد.

شهرتش را مدیون بازی در نقش اصغر ترقه در سریالی به نام «خانه به دوش» به کارگردانی پرویز کاردان در سال ۱۳۵۲ است که از او چهره‌ای آشنا و مشهور ساخت.

وقوع انقلاب و دگرگونی‌های پیش آمده، او را نیز مانند بسیاری به حاشیه راند. پس از پیروزی انقلاب به علت فعالیت‌های قبل از انقلابش تا ۱۰ سال اجازه‌ی کار کردن نداشت، به همین خاطر برای زندگی به شمال رفت و بعد‌ها با حضور در تئاتر‌های لاله زار به بازیگری بازگشت. او سپس از طریق نقش‌های کوچک تلویزیونی و سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. سمسار زاده در سال‌های پس از انقلاب در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» نیز فعالیت داشته‌است.

اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی، چون «پرواربندان» و «دیکته» و «زاویه» را نیز به خاطر دارند.

گشت ارشاد، خوابم میاد، شارلاتان، چپ دست و فیتیله و ماه پیشونی از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که سمسارزاده پس از انقلاب در آن‌ها حضور داشته است.

اصغر سمسارزاده در سال ۱۳۶۷ در سن ۴۸ سالگی ازدواج کرد و یک پسر به نام سهند دارد.

منبع: روزیاتو

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران ، کمدین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
اینان و امثالهم جزو مردان پاک بودند و باید سخت زندگی کنند چون وارد سیاست و اختلاس و دزدی نشدند و حاضر نشدند مردم کشورشان را به پول بفروشند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند و فرزندانشان را در آمریکا مستقر کنند به مردم دروغ بگویند و خون مردم را مکیده به فرزندان نالایقشان بدهند سالم زیستن جایی در این کشور ندارد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان