تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
نتیجه جالب یک نظرسنجی؛

افراد برای شاد بودن به ۱.۲ میلیون دلار در حسابشان نیاز دارند!

در یک نظرسنجی اکثر افراد مشارکت‌کننده از نسل‌های مختلف فکر می‌کنند که برای خوشحال بودن باید ۲۸۴,۱۶۷ دلار در سال حقوق دریافت کرد.

شاد بودن

رویداد۲۴ دیجیاتو نوشت: در تحقیق جدیدی اعلام‌شده که یک فرد برای شادبودن، به‌طور میانگین باید ۱.۲ میلیون دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشد. همچنین برای نسل هزاره یا وای (Millennials) خوشبختی با حقوق سالانه ۵۲۵ هزار دلار حاصل می‌شود و از تورم و نرخ بهره بالا به‌عنوان عواملی یاد شده است که از نظر مالی باعث کاهش شادی می‌شود.

شرکت خدمات مالی Empower اخیراً نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که در آن از ۲۰۳۴ آمریکایی بالای ۱۸ سال سوال شده بود که چه عواملی باعث شادی مالی آن‌ها می‌شود. ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی اعتقاد دارند که خوشبختی را می‌توان با پول خرید و میانگین این افراد معتقدند که داشتن ۱.۲ میلیون دلار در بانک برای خوشحالی مورد نیاز است.

انتظارات هر نسل از حقوق سالانه و ثروت

نمودار شاد بودن

در مورد حقوق سالانه، اکثر پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که برای شادبودن باید ۲۸۴,۱۶۷ دلار در سال حقوق دریافت کرد. پاسخ‌های ارائه‌شده توسط هر نسل به شرح زیر است:

نسل زد: ۱۲۸ هزار دلار حقوق در سال با ثروت ۴۸۷,۷۱۱ دلاری

نسل وای یا هزاره‌ها: ۵۲۵ هزار دلار حقوق سالانه و ثروت ۱,۶۹۹,۵۷۱ دلاری

نسل ایکس: ۱۳۰ هزار دلار در سال و ثروت ۱,۲۱۳,۷۵۹ دلاری

بومرها: ۱۲۴ هزار در سال با ثروت ۹۹۹,۹۴۵ دلاری

نمودار شاد بودن

همچنین با تفکیک جنسیتی افراد شرکت‌کننده، مردان اعلام کرده‌اند که باید سالانه ۳۸۱ هزار دلار درآمد داشته باشند و زنان گفته‌اند که حقوق سالانه ۱۸۳ هزار دلار می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.

با توجه به نتایج این نظرسنجی می‌توان گفت که پول در دنیای امروزی احتمالاً بخش بزرگی از خوشحالی انسان‌ها محسوب می‌شود و همچنین هر نسل خواسته‌های مالی متفاوتی دارد. «دنیل کانمن»، دریافت‌کننده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۰۲ نیز سال ۲۰۲۳ مطالعه‌ای را انجام داد که نشان می‌دهد شادی افراد می‌تواند با وجود درآمدی بیشتر از ۵۰۰ هزار دلار در سال بهبود پیدا کند.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان