تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

پیشنهاد پزشکیان برای مبارزه با فساد؛ باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم!

پزشکیان FATF داخلی را راه حلی برای مبارزه با فساد قلمداد کرد و گفت: اگر خواهان مبارزه با فساد، رانت و شفافیت هستیم باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم.

مسعود پزشکیان

رویداد۲۴ایسنا نوشت: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ش از تأسیس دانشگاه‌های متعدد در کشور انتقاد کرد و گفت: من همراه رؤسای هشت دانشگاه کشور حدود ۳۰ سال قبل برای دوره آموزشی به یک کشور سفر کردیم. در آنجا به تعداد دانشگاه‌های کشور افتخار می‌کردیم در حالی که متوجه اشتباه و عمق فاجعه نبودیم.

بنا بر این گزارش بخش‌هایی از گفت وگوی پزشکیان را در ادامه می‌خوانید:

*شما برای چه چیزی این همه دانشگاه را برای ۶۰ میلیون نفر جمعیت تأسیس کرده‌اید؟! امروزه نزدیک به ۳۰۰۰ دانشگاه در کشور داریم، ولی با چه کیفیت و مهارتی که در بعضی از مراکز اعضای هیأت علمی دارند، ولی دانشجویی در آن‌ها تحصیل نمی‌کند و سیاستگذاران عمر، آرزو و زمان جوانان را هدر می‌دهند.


بیشتر بخوانید: واکنش پزشکیان به فساد چای دبش: همه می‌گویند من نبودم!


*جمهوری اسلامی با اتصال این موارد (داده‌های کد ملی، کد پستی، کاداستر، ماده ۱۶۹ قانون مکرر مالیات‌ها) می‌تواند جلوی رشوه، قاچاق، زمین‌خواری و دادن اطلاعات غلط به سازمان دارایی را بگیرد و این امر موجب شفافیت می‌شود. در شرایطی که در کشور ما پول، کشتی و نفت بدون هیچ دلیلی گم می‌شوند.

*اگر خواهان مبارزه با فساد، رانت و شفافیت هستیم باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسعود پزشکیان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان