تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

جلیلی: چرا چند دستگاه سانتریفیوژ انقدر برای استکبار مهم است که مدت زیادی بر سرش چانه‌زنی می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن به دنبال بهانه جویی است، زیرا از وحدت و انسجام ملت ایران نگران است.
رویداد۲۴-نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن به دنبال بهانه جویی است، زیرا از وحدت و انسجام ملت ایران نگران است.

سعید جلیلی در همایش منادیان وحدت در سالن اجتماعات شهید عالی زاهدان اظهار کرد: ملت ایران پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار داده و راه ایشان را ادامه می‌دهد و در مقابل، این موضوع با محاسبات غرب مغایر است.

وی بیان کرد: کشور ما دارای قومیت‌ها و مذاهب مختلفی است و نظرات متعددی وجود دارد، اگر این نظریات مدیریت نشود تفرقه ایجاد می‌شود و دشمنان و سردمداران از این تفرقه‌ها استفاده کرده و اهداف شوم خود را پیاده می‌کنند.

جلیلی اظهار کرد: یکی از مصادیق وحدت این است که باعث انسجام اسلامی و اعتلای کلمه حق می‌شود و مسلمانان باید با وحدت دشمن را بخوبی بشناسند چرا که آنها در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه هستند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است: 

*اختلاف در بین امت اسلام یک حقیقت است، چرا که اگر همین اختلافات نبود، اسلام به فرقه های مختلف تبدیل نمی شد، ولی این اختلافات بسیار کمتر از اشتراکات بین امت اسلامی است و همین اشترامات موجب وحدت جامعه اسلامی شده است.

*شاید بسیاری از کسانی که مسائل ایران را دنبال می‌کنند، به دنبال این سئوال هستند که چرا دشمن درباره مسائل ایران اینگونه حساس است. سئوال اینجاست که چرا اهمیت چند دستگاه سانتریفیوژ برای استکبار آنقدر زیاد است که آن‌ها مدت زیادی برای چانه‌زدن با ایران وقت صرف می‌کنند تا آن‌ها را غیرفعال کنند. 

* امروز همه افراد با بصیرت می‌دانند که این‌ها بهانه است، چرا‌که بسیاری از کشورها در نقاط مختلف دنیا تعدادی زیادی کلاهک هسته‌ای دارند و بی‌شک هدف استکبار در این زمینه تنها جلوگیری از افزایش قدرت ایران است. در NPT آمده فقط چند کشور می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و این نشأت گرفته از یک منطق استکباری قدیمی است.

*امروز رژیم صهیونیستی یک جریان منسجم دینی را در مقابل خود می‌بیند و همین جبهه مقاومت سبب شده تا روند پیروزهای رژیم اشغالگر قدس با شکست مواجه شود. استکبار جهانی امروز با یک شجره طیبه مواجه شده که از جنس شوروی و مارکسیست نیست، بلکه جنسی دینی دارد.

*اندیشه دینی سبب قدرت حزب‌الله شده است. امروز اسرائیل توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد و امیدواریم این شجره طبیه طومار استکبار را بپیچد و آن‌ها را از روی صفحه روزگار حذف کند.

*ملت ایران پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار داده و راه ایشان را ادامه می‌دهند و در مقابل این موضوع با محاسابات غرب نمی‌گنجد.امروز مردم ما در مقابل دسیسه‌های دشمن هوشیار هستند. آنها سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن دشمن را می‌شناسند و می‌دانند که دشمنان اسلام دلسوز آنها نیستند.

*{با تاکید براینکه آمریکایی‌ها نگران افزایش قدرت ایران در جهان هستند} بنابراین برای فتنه‌افکنی در جهان اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. امروز بر همگان واضح است که بسیاری از مسائل دنیا بدون حضور ایران حل نمی‌شود و دلیل آن شکل‌گیری قدرتی با جنس متفاوت با محوریت ایران در برابر استکبار است.

*وحدت اسلام، آزادی فلسطین را با خود به همراه دارد و فلسطین قلب اسلام است و دفاع از اسلام وظیفه است. تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی یکی از اولویت‌های دشمنان نظام است. تحریم  و جنگ از حربه‌های دشمن علیه ایران در این چند سال بعد از انقلاب بوده است

نظرات شما
پیشخوان