تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۳ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

نوروزی: اثر مجازات شلاق، کینه است؛ چرا بر بقای آن اصرار دارید؟

کامبیز نوروز، روزنامه‌نگار و حقوقدان در یادداشتی از لزوم حذف مجازات شلاق نوشت.

کامبیز نوروزی

رویداد۲۴ اعتماد نوشت: کامبیز نوروزی در یادداشت خود آورده است: برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

او نوشت: در تعزیرات که تعیین جرم و مجازات تماما دراختیار قانونگذار است و به سهولت و بدون مانع شرعی می‌توان مجازات‌های دیگری تعیین کرد، چرا باید مجازاتی به نام شلاق تعزیری در قوانین کیفری ایران وجود داشته باشد و بر بقای آن اصرار داشت؟


بیشتر بخوانید: درخواست عباس عبدی از رهبر انقلاب برای حذف مجازات شلاق


او اضافه کرد: در مجازاتی مانند شلاق تعزیری تنها اثری که وجود دارد تحمیل رنج و درد و تحقیری بسیار سنگین و دشوار است. در این نوع کیفر نه آموزشی وجود دارد و نه تربیتی. برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کامبیز نوروزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
1
بالاخره بهروز وثوقی هم افشا کرد که همه‌ی افراط‌گرایان اوایل انقلاب که عامل سانسور بازیگران قبل از انقلاب شدند، همین چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب بودند!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان