تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

فیلم زیبای حیات وحش از ترفندی که بوفالو برای شکست شیرها از آستین خود بیرون کشید

فیلم دیدنی از حیات وحش ببینید که یک بوفالو توسط شش شیر مورد حمله قرار گرفت اما از شاخ خود برای پیروزی در نبرد استفاده کرد.

شکار بوفالو

رویداد۲۴ حسین فلاحی: یک گاومیش توسط شش شیر تعقیب و مورد حمله قرار می‌گیرد، اما پس از یک نبرد شدید و سنگین، گاومیش ترفندی را از آستین خود بیرون می‌کشد. هنگامی که گاومیش در یک ضد حمله مرگبار از شاخ خود استفاده کرد تا یک روز دیگر زندگی کند، شیرها نیز احتمالاً به اندازه ما شگفت‌زده شدند.

تردیدی نیست که نه تنها شیرها همیشه در شکار موفق نیستند، بلکه هر بار زندگی خود را نیز به خطر می اندازند. گاومیش آفریقایی، که اغلب دست کم گرفته می شود، در واقع در بین خطرناک ترین طعمه‌های شیرها قرار می‌گیرد. مخصوصاً «پسران داگا»، یعنی گاو نرهای پیری که از گله بیرون رانده شده‌اند، خطرناک هستند و به خاطر رفتارهای خلقی و پرخاشگرانه‌شان شهرت دارند. این موجودات عظیم الجثه که اغلب در نزدیکی چاله‌های آب یافت می‌شوند، بیش از هر حیوان دیگری عامل تلفات شکارچیان در آفریقا بوده‌اند. توانایی آنها در به خاطر سپردن و انتقام گرفتن از مهاجمان، آنها را به یک دشمن بزرگ در طبیعت تبدیل می‌کند.

چگونه بوفالوها از شاخ خود برای دفاع استفاده می کنند؟

گاومیش ها شاخ های بسیار چشمگیری دارند (تا چند فوت) که فقط برای نمایش نیستند. این ساختارهای منحنی شکل که از کراتین (همان ماده ناخن انسان) ساخته شده‌اند، ابزار اصلی دفاع گاومیش‌ها هستند.

شاخ بوفالو چقدر قوی است؟

شاخ بوفالو فوق‌العاده قوی است و می‌تواند نیروی قابل توجهی را وارد کند. این قدرت از ساختار منحصر به فرد آنها ناشی می‌شود: یک هسته استخوانی که توسط یک لایه ضخیم کراتین احاطه شده است. این شاخ‌ها نه تنها قوی هستند، بلکه تیز نیز هستند و می‌توانند زخم‌های جدی را به شکارچیان وارد کنند. همانطور که در این فیلم مشاهده می‌کنید، قدرت شاخ گاومیش می‌تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. به غیر از اینکه ظاهری نمادین به گاومیش‌ها می‌بخشند، آنها بخش مهمی از آناتومی بوفالو برای بقا محسوب می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان