تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

فیلم استراتژی دیدنی پرنده برای شکار خرچنگ

فیلمی دیدنی از حیات وحش ببینید که پرنده با ضربات برق آسا انبر‌های خرچنگ را یکی یکی  شکست. با از بین رفتن مکانیسم دفاعی اصلی خرچنگ، سلیم از فرصت استفاده کرد و با وارد کردن آخرین ضربه، آن را گرفت و به‌طور کامل قورت داد.

شکار خرچنگ

رویداد۲۴ حسین فلاحی: ویدئویی که به تازگی منتشر شده است رویارویی یک خرچنگ شجاع با یک پرنده بزرگ را به تصویر می کشد. «پیتر مارتین» 28 ساله در جریان بازدید از ویتساند در کیپ غربی، این منظره باورنکردنی را با دوربین عکاسی اش ثبت کرد. پیتر که یک عکاس و علاقه‌مند به طبیعت است داستان و فیلم خود را به اشتراک گذاشت.

پیتر گفت: «در حال قدم زدن در امتداد ساحل در ویتساند بودم که چند سلیم (Plover) پیشانی سفید را در نزدیکی لبه آب دیدم. آنها در حضور من به طرز شگفت‌آوری آرام بودند و به من اجازه دادند که به اندازه کافی برای یک شات عالی نزدیک شوم. در حالی که داشت لنز خود را متمرکز می‌کردم، یکی از سلیم‌ها متوجه یک خرچنگ کوچک شد. خرچنگ، با وجود اندازه‌اش در مقابل پرنده، مصمم به دفاع از خود بود. سلیم با احتیاط به خرچنگ نزدیک شد، سپس با یک حرکت سریع به آن نوک زد. سلیم به طرز ماهرانه‌ای سعی کرد از انبر خرچنگ دوری کند.»

پیتر افزود: «جالب‌ترین بخش این بود که چگونه سلیم به طور استراتژیک انبر خرچنگ را هدف قرار داد. به نظرم یک حرکت حساب شده بود. پرنده با ضربات برق‌آسا انبرهای خرچنگ را یکی یکی  شکست. با از بین رفتن مکانیسم دفاعی اصلی خرچنگ، سلیم از فرصت استفاده کرد. با آخرین ضربه، خرچنگ را گرفت و آن را به‌طور کامل قورت داد.»

گفتنی است؛ سلیم‌های پیشانی سفید پرندگان کوچک و جالبی هستند که در امتداد سواحل جنوب آفریقا یافت می شوند. این پرندگان به دلیل رژیم غذایی متنوع خود که عمدتاً شامل حشرات کوچک، سخت پوستان مانند خرچنگ‌ها و گاهی حتی ماهی‌های کوچک است شناخته می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان