تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲

درخواست ایران از روسیه؛ برای توقف جنگ غزه نقش فعال‌تری داشته باشند!

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان خواستار ایفای نقش فعال‌تری توسط روسیه به منظور توقف جنگ علیه غزه شد.

امیرعبداللهیان و سرگئی

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه سفر به نیویورک درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مقاومت ۱۰۰ روزه مردم مظلوم غزه و شکست رژیم اسرائیل در دستیابی به اهدافش، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان را ناشی از تلاش برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از این شکست مفتضحانه، عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و تلاشی شرورانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به جایگاه روسیه و نقش آن به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، خواستار ایفای نقش فعال‌تری توسط این کشور به منظور توقف جنگ علیه غزه شد.


بیشتر بخوانید: وزیر خارجه روسیه: اهداف نظامی روسیه در اوکراین و اسرائیل در غزه یکسان است!


وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه و سفر اخیر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مسکو، ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی رئیس جمهور روسیه به تهران، سند جامع همکاری راهبردی فی ما بین دو کشور به امضا برسد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر اجرایی کردن توافقات حاصله تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه از کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت و ممانعت واشنگتن از تصویب قطعنامه آتش بس انتقاد کرد.

وی خواستار موضع متحد کشور‌های عربی در خصوص قضیه فلسطین شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان