تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

هم‌میهن: اگر روحانی و ظریف به خاطر برجام و افزایش نرخ ارز محاکمه شوند، دولتمردان رئیسی هم باید محاکمه شوند

روزنامه هم میهن نوشت: اگر روحانی و ظریف باید به خاطر برجام محاکمه شوند، جرم وزیر فعلی خارجه سنگین‌تر است؛ چون دنبال احیای آن چیزی است که باید به‌خاطر آن ظریف و روحانی را به دادگاه کشاند.

هم میهن: اگر روحانی و ظریف به خاطر برجام و افزایش نرخ ارز محاکمه شوند، دولتمردان رئیسی هم باید محاکمه شوند

رویداد۲۴ به گزارش هم میهن، تندروها برای پوشاندن برخی ایرادات ساختاری و گره‌هایی که عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور خورده است و برای اینکه ثابت کنند سازوکارها بی‌اشکال هستند و کارگزاران ایراد داشته‌اند، بحث محاکمه روحانی را مطرح می‌کنند. اگر روحانی و ظریف باید به خاطر برجام محاکمه شوند، جرم وزیر فعلی خارجه سنگین‌تر است؛ چون دنبال احیای آن چیزی است که باید به‌خاطر آن ظریف و روحانی را به دادگاه کشاند.

اگر پافشاری بر پیوستن ایران به FATF خیانت است، باید از وزیر اقتصاد دولت رئیسی سوال پرسید که چرا نامه‌ای به رئیس این نهاد نوشت و خواستار خروج ایران از توصیه ۷ آن شد و چرا از درون دولت سیزدهم به این نهاد چراغ سبز نشان داده می‌شود؟ اگر افزایش نرخ ارز، ایجاد ارز چندنرخی و تولید رانت‌های اقتصادی فقط تابع اقدامات دولت است، پس بعضی دولتمردان کابینه سیزدهم را نیز باید به پای میز محاکمه کشاند. چراکه وقتی رئیسی، رئیس دولت سیزدهم شد، اسکناس سبز آمریکا  قیمت کمتری داشت.

این روزنامه افزوده است: روحانی عملکردی بدون اشکال داشت؟ قطعاً و یقیناً خیر. چنین نگاه سیاه و سفید و صفر و صدی در سیاست معنی ندارد و هیچ مقام سیاسی در هیچ جایگاهی را نمی‌توان خوب یا بد مطلق دانست. روحانی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر او باید محاکمه شود و مدارک و مستندات محکمه‌پسندی برای آن وجود دارد، این حق مردم ایران است که او را در جایگاه متهم ببینند. حتی نویسنده پیشنهاد می‌کند که او را در استادیوم صدهزارنفری آزادی و با پخش زنده تلویزیونی محاکمه کنند. اما اگر این حرف‌ها از جنس همین اتهام‌هایی است که برشمردیم، صرفاً حرف‌هایی سیاسی و بی‌ارزش است که نه در عرصه سیاست، بلکه در حلقه داخلی هواداران تندروها خریدار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان