تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

چک لیست خرید شب عید

همه‌ی ما در روزهای نزدیک به سال نو خریدهای زیادی داریم که گه‌گاه برخی از آن‌ها برای دقیقه‌ی نود می‌ماند و استرس زیادی به ما تحمیل می‌شود.

نوروز// چک لیست خرید شب عید

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: همه‌ی ما در روز‌های نزدیک به سال نو خرید‌های زیادی داریم که گه‌گاه برخی از آن‌ها برای دقیقه‌ی نود می‌ماند و استرس زیادی به ما تحمیل می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ داشتن برنامه در زندگی می‌تواند زندگی را برای شما آسان‌تر کند به‌ویژه هنگامی‌که سرتان بیش‌از روز‌های پیش شلوغ است و ممکن است چیز‌هایی را فراموش کنید.

نوروز یکی از همین دوران شلوغ است که ما در آن باید کارهایمان را سروسامان دهیم ضمن این‌که به خانه و زندگی برسیم و خرید هم در این میان وجود دارد و تمام این مسائل بدون برنامه‌ریزی ممکن است دردسرآفرین شود.

حتما تا به حال با این مسئله رو به رو شدید که بعد از برگشت از خرید، برخی لوازمی که قرار بوده خریداری کنید را فراموش کرده باشید.

به این نکته توجه کنید که در صورت نداشتن چک لیست خرید، برای خرید‌های غیر ضروری بیشتر وسوسه می‌شوید. این مسئله باعث یک عادت ناپسند در شما شده و سبب بالا رفتن هزینه‌ی زندگی میشود و اگر ازین موضوع جلوگیری نشود، در دراز مدت، قسمت بزرگی از پولی را که می‌توانستید به راحتی پس انداز کنید را هدر داده‌اید.

بهتر است برای سرگردان نبودن و خریدی آسان و به صرفه، از قبل لیست خرید خود را آماده کنید. از دیگر مزایای داشتن چک لیست خرید میتوان به کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات و حتی کاهش وزن اشاره کرد.

نوروز// چک لیست خرید شب عید

راهنمای خرید مواد غذایی برای نوروز و شب عید

حتما توجه دارید که نیاز هر فرد با دیگری متفاوت است و این موضوع به مسائل زیادی از نوع رفت‌وآمد تا سبک زندگی برمی‌گردد بنابراین برای خرید شب عید نخستین کاری که می‌کنید این است که باید نیاز‌های اصلی خود را شناسایی کنید و بر اساس اولویت، برای خرید آن‌ها بودجه‌ای کنار بگذارید.

میوه

چند نوع میوه، با توجه به بودجه و سلیقه‌ی فرد از موارد ضروری در مهمانی‌هاست. میوه‌های مورد استفاده در دید و بازدید عید بیش‌تر برای فصل زمستان هستند و در سردخانه نگهداری شده‌اند. برای خرید میوه باید دقت لازم را بکار ببرید تا به سرعت خراب نشوند.

بهترین میوه‌هایی که برای این مراسم می‌توانید انتخاب کنید، پرتقال، سیب، کیوی و خیار است.

به گزارش رویداد۲۴ توجه داشته باشید که نیازی نیست در روزهای پایانی سال چند جعبه میوه بخرید میوه‌فروشی‌ها معمولا از روز دوم و سوم به بعد باز هستند بنابراین خرید چند کیلو میوه در روزهای پایانی سال کفایت می‌کند ضمن این‌که با این کار از خراب‌شدن آن‌ها پیش‌گیری می‌کنید.

دقت داشته باشید خرید موز برای میوه‌ی نوروز پیشنهاد نمی‌شود چون به سرعت خراب می‌شود.

شیرینی

شیرینی و تنقلاتی که برای مراسم عید دیدنی انتخاب میکنید، باید بسیار سبک و ریز باشد و همچنین ماندگاری بالایی داشته باشند. برخلاف تنقلات و شیرینی‌های چهارشنبه سوری، اصلا شکم پر کن نباشد. میتوانید به جای خرید زیاد از یک نوع شیرینی، مقدار کمتری از چند نوع شیرینی انتخاب کنید.

از جمله شیرینی‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، میتوان به نخودی، باقلوا، قطاب، شیرینی‌های فانتزی مثل پای سیب و شکلات‌های بسته بندی اشاره کرد که انتخاب هرکدام بازهم به سلیقه و بودجه‌تان بستگی دارد.

نوروز// چک لیست خرید شب عید

آجیل

اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد می‌توانید آجیل را هم  در چک لیست خریدتان بگنجانید. خرید آجیل به شکل ترکیبی از انواع مغز‌ها به صورت بسته بندی بهتر از خرید آن‌ها به صورت فله‌ای است. می‌توانید از ترکیب مغز‌های فندق، تخمه ژاپنی، تخمه کدو، پسته و بادام و بادام هندی استفاده کرد. آجیلی که خریداری می‌کنید اصلا نباید بوی ماندگی و بوی تندی داشته باشد، چرا که این بو‌ها نشان از ناسالم بودن آن‌هاست.

نوشیدنی

یکی از موارد اصلی که در مجالس ایرانی استفاده می‌شود، چای است. البته می‌توانید  برای تنوع از قهوه و یا شربت هم برای پذیرایی از مهمانانتان استفاده کنید.

مواد غذایی

ایرانی‌ها شب عید معمولا سبزی پلو با ماهی می‌خورند. برای بهتر شدن مزه غذا باید از مواد تازه استفاده کرد. پس بنابراین نیاز است که پیش از عید برای خرید ماهی و سبزی‌های تازه نیز اقدام کرد.

لبنیات

خرید این دسته از محصولات را می‌توانید جز خرید‌های روزانه‌تان قرار دهید.

نیاز نیست که در خانه، انباری از مواد غذایی ایجاد کنید چرا که در ایام عید فروشگاه‌ها باز هستند.

پس مواد غذایی مانند برنج، ماکارونی، لازانیا، روغن سبخ کردنی، چای، قهوه و... را در حد نیاز معمول خود خریداری کنید.


بیشتر بخوانید:  ترفندهای خانه تکانی اصولی


مواد بهداشتی‌

می‌توانید در صورت نیاز صابون، شامپو، دستمال توالت و دستمال کاغذی، نوار بهداشتی و خمیر دندان را وارد چک لیست خریدتان کنید.

در پایان برخی نکات مهم را با هم مرور می‌کنیم:

برای خرید باید شمار مهمانانتان را تخمین بزنید و خرید هایتان را به اندازه انجام دهید. این کار سبب می‌شود که موردی که خریده‌اید کهنه نشود و از اسراف شدن جلوگیری می‌کند.

از تازه بودن موادی که می‌خرید اطمینان داشته باشید.

خرید موادی مانند شیرینی و آجیل را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و به هیچ عنوان سراغ دست فروش‌ها نروید.

نوروز// چک لیست خرید شب عید

چک لیست خرید لوازم خانه

ظرف پذیرایی

ظروف پذیرایی برای پذیرایی از مهمان باید به تعداد آن‌ها آماده باشد. ظروفی مانند آجیل خوری، میوه خوری، شیرینی خوری و... اگر این دست از ظروف شما ناقص است، اکنون زمان خوبی برای تکمیل کردن آن‌هاست.

گیاهان سبز 

مراقبت از گل و گیاهان ضمن این‌که بر زیبایی خانه‌ی شما می‌افزاید می‌تواند روحیه‌ی شما را نیز شاداب کند. این کار هم‌چنین می‌تواند حس مسئولیت پذیری را در شما افزایش دهد. یک آکواریوم با ماهی‌های رنگارنگ یا گلدان‌های کوچک با گیاهان سبز، انرژی مثبتی با شما و خانه‌تان می‌دهد.

وسایل بازی

اگر اهل بازی‌های دسته‌جمعی هستید و البته خانواده و دوستان زیادی دارید نوروز فرصت مناسبیست که افراد خانواده دور هم به انجام بازی‌های سرگرم کننده بپردازند. می‌توانید وسایل بازی از جمله بازی‌های فکری، منچ و شطرنج را تهیه کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان