تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

هر کشور و منطقه برای خود دارای آداب و رسومیست که جزو فرهنگ آن‌جا محسوب می‌شود. درواقع به شیوه زندگی و عادات و سبک خاص زندگی آداب و رسوم می‌گوییم. در این مطلب شما را با کشور روسیه و فرهنگ و اداب و آن آشنا می‌کنیم.

آماده///از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: هر کشور و منطقه برای خود دارای آداب و رسوم و فرهنگیست که مختص به خود است و شامل شیوه و روشی برای زندگی و عاداتیست که آن منطقه و کشور دارد.

همان‌گونه‌که می‌دانید روسیه پهناورترین کشور دنیاست. این کشور در آسیای شمالی و اروپای شرقی واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد.

روسیه هم‌چنین با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد.

آماده///از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

مذهب و زبان در روسیه

به گزارش رویداد۲۴ جمعیت روسیه بیش از ۱۴۵ میلیون نفر است و ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردم آن ارتدکس مسیحی و ۱۰ تا ۱۵ درصد مسلمانند. زبان ۸۱ درصد از مردم این کشور روسیست و این زبان، زبان رسمی این کشور است. اما در این کشور زبان‌های دیگری هم صحبت می‌شود برای نمونه نزدیک ۳ درصد از مردم روسیه به زبان تاتاری سخن می‌گویند این درحالیست که در این کشور پهناور ۱۰۰ زبان اقلیت وجود دارد.

آماده///از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

اجتماع و فرهنگ مردم روس

روسیه فرهنگی جالب و ترکیبی از اروپا و آسیا را با خود دارد در واقع نه می‌توان گفت فرهنگ این کشور کامل اروپاییست و نه می‌توان آن را کامل آسیایی دانست و همین مسئله بر جذابیت آن افزوده است.

روسیه از نظر تنوع فرهنگی یکی از متنوع‌ترین کشور‌ها است. بیش از ۱۶۰ گروه مختلف از فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در این کشور زندگی می‌کنند. افزون بر آن ادبیات غنی این کشور است که بسیاری گردشگران را به این کشور می‌کشاند.

ادبیات روسیه شاهکار‌های بی‌بدیل در دنیا از خود برجای گذاشته است و کیست که با هنرمندان و نویسندگان مشهور این کشور آشنا نباشد و نام آن‌ها را نشنیده باشد؛ افرادی مانند پوشکین، گوگول، داستایوفسکی، ایوان تورگنیف، لئو تولستوی، آنتوان چخوف و گورکی.

مردم روسیه به هنر به‌ویژه تئاتر و موسیقی علاقه زیادی دارند و به همین دلیل در هر کجای این کشور با این هنر و جایی برای ارائه آن روبه‌رو خواهید شد.

آماده///از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

نقش خانواده در روسیه

یکی از نکات مهم و برجسته در فرهنگ روسیه نقش خانواده در میان مردم این کشور است. خانواده‌های روسی به تمام اعضای خود وابستگی غیر قابل باوری دارند و کاملا با هم متحد هستند، اکثر خانواده‌ها در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و اغلب ۲ یا ۳ نسل، این فضای کوچک را با هم شریک می‌شوند اگرچه خانواده‌ها معمولا تک‌فرزند و کوچکند. زنان در خانواده پا به پای مردان در خارج از خانه کار می‌کنند و شاغلند.

به گزارش رویداد۲۴ مردم روسیه به کشورشان می‌بالند و به میراث غنی خود افتخار می‌کنند. آن‌ها عاشق کشورشانند و هرگز اهانت به آن را برنمی‌تابند. آن‌ها هم‌چنین اهمیت به اشعار، سرود ملی و آهنگ‌های میهن پرستی خود را از فضائل اخلاقی هر فرد روسی می‌دانند.

معاشرت در میان روس‌ها

تماس چشمی در برخورد و معاشرت میان روس‌ها نقش مهمی دارد. مردم روسیه هنگامی‌که یکدیگر را می‌بینند جز تماس چشمی با هم دستی استخوان‌شکن می‌دهند و حال هم را می‌پرسند. اگر این شناخت فراتر از معمول و دوستی نزدیک میان آن‌ها حاکم باشد گونه‌های هم را سه بار می‌بوسند. البته این عادت بیش‌تر در میان زنان مرسوم است و مردان هنگامی که دوستی را می‌بینند او را در آغوش می‌گیرند یا به پشت او می‌زنند.


بیشتر بخوانید: باغ سنگی سیرجان کجاست؟


رسم هدیه دادن

از عادات خاص مردم روسیه این است که در تمامی مناسبات به هم هدیه می‌دهند هدیه‌ای که می‌تواند گل هم باشد، اما نه گل زرد! پس اگر به خانه یک روس دعوت شدید حتما هدیه‌ای تهیه کنید و این نکته را هم فراموش نکنید که هرگز به سمت گل زرد نروید چرا که آن‌ها گل زرد را نشان از کاهش وفاداری و علاقه می‌دانند.

مورد جالب دیگر، هدیه دادن به نوزاد است؛ روس‌ها هرگز برای نوزادی که هنوز به دنیا نیامده است هدیه نمی‌برند چراکه آن را خوش‌یمن نمی‌دانند.

روس‌ها به ایرانی‌ها شباهت بسیار دارند و در ابتدا از گرفتن هدیه امتناع می‌کنند و باید چند بار تعارف کنید تا هدیه را بپذیرند.

آماده///از آداب و رسوم مردم روسیه چه می‌دانید؟

آداب و رسوم غذا خوردن در روسیه

غذاخوردن در روسیه هم آداب خود را دارد. اگر به خانه یک روس برای صرف ناهار یا شام دعوت شدید فراموش نکنید که حتما سر ساعت معین و تعیین‌شده بروید و دیر نکنید. هنگام ورود کفش‌های خود را بیرون از خانه درآورید و با کفش وارد خانه نشوید. به هنگام ورود به خانه ممکن است میزبان دمپایی مخصوص در اختیارتان بگذارد.

برای مهمانی‌های شام، لباس رسمی خود را بپوشید. خوب لباس پوشیدن برای روس‌ها، نشانه احترام به میزبان است.

شاید حیرت کنید و یا از دید شما این موضوع چندان جالب و حتی اخلاقی نباشد، اما کمی از غذایتان را در ظرف باقی بگذارید. این از دید روس‌ها نشان‌دهنده کافی بودن غذا و مهمان‌نوازی خوب میزبان است!

پس از خوردن غذا از میزبان اجازه بگیرید و در جمع کردن وسایل به او کمک کنید.

تا هنگامی که از شما نخواسته‌اند از سر میز بلند نشوید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان