تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
محسن غرویان، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

چرا علما و مراجع، سال ۹۶ از روحانی حمایت می‌کنند؟

یک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: روحانی اگر در انتخابات سال آینده شرکت کند قطعا مورد حمایت بزرگان قم قرار می‌گیرد و در این باره هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و امیدوار هستیم سال آینده نیز روحانی فرمان قدرت را در دست بگیرد.
رویداد۲۴، مژگان فرجییک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: روحانی اگر در انتخابات سال آینده شرکت کند قطعا مورد حمایت بزرگان قم قرار می‌گیرد و در این باره هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و امیدوار هستیم سال آینده نیز روحانی فرمان قدرت را در دست بگیرد.

به جرات می‌توان گفت شهر قم یکی از شهر‌های است که در آن رای مخفی زیادی وجود است. تمام مراجع علمی و علما بزرگ در قم هستند که روی دولت نظارت کامل دارند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم تا به امروز نیز موفق به انجام آن هم شده است گزارش کار به مراجع و علمای قم است که می‌توان گفت ماهی یک و یا چندبار به دیدار مراجع قم می‎روند و گزارش کاری را از روند اقدامات دولت در تمامی زمینه‌ها ارائه می‌دهند.

مراجع قم تا به امروز به صراحت اعلام کرده است که دولت روحانی توانسته اقدامات زیادی را انجام دهد که همین امر منجر به حمایت این افراد از دولت روحانی شده است حال سوالی که بوجود می‌آ‌ید این است که آیا علما و مراجع قم سال آینده رضایت خود از روحانی را پای صندوق‎های رای نیز نشان خواهند داد؟ 

در همین باره حجت السلام محسن غرویان، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در پاسخ به این پرسش که فضای قم و علما را برای کاندیداتوری روحانی در انتخابات سال آینده چطور می‌بیند گفت: به نظر من، فضای قم، فضای مناسبی برای انتخابات سال آینده است. علما و مراجع قم در انتخابات سال ۹۲ از آقای روحانی پشتیبانی کردند و در انتخابات سال آینده نیز پشتیبانی می‌کنند البته مراجع یک مقداری بر سر مسائل فرهنگی یک سری پیشنهادات و انتقاداتی دارند ولی به هر حال روند کلی حرکت دولت آقای روحانی را روند مناسبی می‌بینند .

وی ادامه داد: ما در دولت احمدی‌نژاد شاهد بودیم هر روز یک تنش در جامعه بود ولی در دوره آقای روحانی این تنش‌ها روز به روز کمتر شد. مهم‌ترین نکته‌ای که آقای روحانی در دولت خود پیاده کرد ادب و نزاکت بود که این ادب و نزاکت را نیز در ادبیات سیاسی خود نیز استفاده می‌کرد همین امر منجر به آرامش در جامعه و در بین مسئولین شد.

غرویان تصریح کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان از شخص روحانی نام ببرم این است که درعینی اینکه مورد انتقاد و فشار بود ولی دست از ادبیات سیاسی که در قالب ادب باشد برنداشت. همین امر باعث شد که علما و مراجع قم نگاه کلیشان نسبت به روحانی و دولت مثبت باشد.

وی افزود: این نکته را نیز اضافه کنم، انتقادات مراجع و علما نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم نیز وجود دارد. علما و مراجع همیشه حامی اقشار ضعیف بودند و از این جهت یک توصیه‌هایی به دولت آقای روحانی دارند که وضع اشتغال جوان‌ها وضع بیکاری وضع اعتیاد وضع اقتصادی و معیشت مردم بهبود پیدا کند.

وی افزود: اکثریت علما با برجام موافق هستند و در راستای نظرات مقام معظم رهبری که برجام را ایشان تصویب و تایید کردند و مذاکرات را صحه گذاشتند و حمایت کردند مراجع هم حامی روند سیاسی برجام هستند و امیدوار هستیم که روابط ما با دنیای امروز بهتر بشود که وضع معیشت مردم سامان بهتری پیدا بکند. 

غرویان با اشاره به موضوع فرهنگ در دولت یازدهم گفت: علما و مراجع قم به اعتبار اینکه مراجع و علمای دینی هستند روی مسائل فرهنگی مثل حجاب و... حساسیت دارند و همیشه توصیه می‌کنند که مسائل عفت عمومی اخلاق روابط دختر و پسر روابط دانشگاه‌ها و تحصیلات دختران پسران در محیط‌های علمی بر اساس حفظ عفت عمومی و ارزش‌های اخلاقی باشد حساسیت‌هایشان روی این مسائل است و در چهارچوب قوانین می‌خواهند که مسائل اخلاقی محفوظ بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحانی اگر در انتخابات سال آینده شرکت کند قطعا مورد حمایت بزرگان قم قرار می‌گیرد و در این باره هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و امیدوار هستیم سال آینده نیز روحانی فرمان قدرت را در دست بگیرد و اقدامات اقتصادی که نتوانست در این چندسال انجام بدهد نهایی کند تا یک کارنامه مورد قبولی را از خود در این هشت سال باقی بگذارد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان