تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد امام جمعه تهران از اقدام مجلس: تحمیل بار اضافی به بودجه، در تنگنا قراردادن دولت و مردم است!

محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران تحمیل بار اضافی به بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی را سبب در تنگنا قرار دادن دولت و افزایش مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: این روش در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست.

انتقاد امام جمعه تهران از اقدام مجلس: تحمیل بار اضافی به بودجه، در تنگنا قراردادن دولت و مردم است!

رویداد۲۴ حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، در نماز جمعه این هفته تهران با تبریک بعثت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: تحمیل بار اضافی به بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی سبب در تنگنا قرار دادن دولت و افزایش مشکلات مردم است و این روش در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه گفت: در تبیین ویژگی‌های دوران جاهلیت، قرآن کریم می‌فرماید که مردم در این دوره در ستیز و جنگ، ضلالت و گمراهی و بر لبه پرتگاه جهل، کینه توزی و استکبار قرار داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، مردم در دوران جاهلیت به نحوی بودند که هوا و هوس بر آن‌ها چیره شده و نادانی جاهلیت آن‌ها را خار و پست کرده بود. در چنین دورانی پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا در پرتو حیات علمی، مسیر رشد انسان را به سمت گنجینه‌های خرد، دانایی، حیات عقلانی و روش زندگانی درست هموار کنند.

وی با بیان اینکه انسان همیشه در جدال عقل، هوا و هوس است، یادآور شد: انبیاء برای این مبعوث شدند که در این جدال همیشه عقل پیروز شود و حیات عقلانی در برابر هواس و هوس به موفقیت برسد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند به واسطه پیامبر (ص) جدال و بی خردی را از بین برد و مردم هم‌کیش یکدیگر شدند، تصریح کرد: خواران به دست قدرتمند پیامبر، عزیز شدند و نادانان ثروتمند، خوار شدند. قرآن می‌فرماید‌ای پیامبر بزرگ، تو در خُلق و رفتار در اوج قرار داری و از قلبی سرشار از محبت و عشق برای سعادت انسان برخوردار هستی.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه اقتدا به پیامبر اعظم یعنی حکم ما در خانه، جامعه و محیط کار، داوری مبتنی بر عدالت باشد، عنوان کرد: همچنین قرآن می‌فرماید به پیامبری که بر قله پاکیزگی و عدالت است، اقتدا کنید.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) با بردباری و دقت تصمیم می‌گرفت و آرام سخن می‌گفت و بعد از تصمیم نیز چالاک اقدام می‌کرد. سخنش لبریز از حقایق و سکوتش سرشار از حکمت بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لایحه بودجه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سلامتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
0
رویداد چرا شهامت نداری ؟ تیتر و عنوان چیست ؟ متن خبر چه ربطی با آن دارد؟ تنویر افکار عمومی است یا تشویش ؟ خجالت بکش !
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان