تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲

علیرضا بیرانوند؛ عصبانیت یا عذاب وجدان؟ مصدومیت یا محرومیت؟

عصبانیت علیرضا بیرانوند بعد از دریافت کارت زرد، فراتر از یک مسئله داوری بود.

علیرضا بیرانوند؛ عصبانیت یا عذاب وجدان؟ مصدومیت یا محرومیت؟

رویداد۲۴ در یک هفته اخیر بارها در مورد علیرضا بیرانوند نوشته‌ایم. سنگربان مطمئن و ملی‌پوش پرسپولیس که همیشه در این سال‌ها نقطه اتکای تیمش بوده است، در این یک ماه کلی حاشیه داشته و روزی نیست که با یک داستان جدید در مورد بیرانوند روبرو نباشیم. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا آن نمایش ضعیف را به جا گذاشت و در بازگشت به پرسپولیس هم داستان‌هایی داشت که به مراتب به آن اشاره کردیم. اما در آخرین مطلب به شکل مشخص نوشتیم که علیرضا بیرانوند سه اخطاره است و با توجه به دخالتی که در نگرفتن دروازه‌بان ذخیره در ابتدای فصل داشت، با دریافت اولین کارت زرد محروم و پرسپولیس دچار دردسر و مشکل خواهد شد.

درست ۴۸ ساعت بعد از این مطلب این اتفاق افتاد و آن عصبانیت بیرانوند برای گرفتن کارت زرد تنها به همین دلیل بود! عصبانیت به خاطر محرومیت نه مصدومیت! در واقع یک بازی هم که بیرانوند گل نخورد، از این طریق حاشیه درست کرد. بیرانوند قبلا ۳ اخطار در هفته‌های ۷، ۱۱ و ۱۲ مقابل گل گهر، هوادار و نساجی - با همین ترتیب - داشت. وقتی در وقت‌های تلف شده مسابقه روی زمین افتاد، پزشکان برای مداوای کمر او به میدان آمدند و وقتی بلند شد داور کارت زرد را مقابلش گرفت تا از کوره دربرود!

همه می‌دانیم که بیرانوند در یک سال اخیر بارها مصدوم شده و این مصدومیت‌ها از نواحی مختلف به خاطر اینکه پرسپولیس دروازه‌بان ذخیره ندارد، همیشه باقی مانده و هرگز مداوا نشده است. بیرانوند در تیم ملی رقبایی دارد که نمی‌خواهد به سادگی میدان را برای آنها خالی کند، تنها سلاح او هم برای حفظ جایگاهش، درخشش در پرسپولیس است. حالا اتفاقی که همه از آن می‌ترسیدند افتاده و پرسپولیس هفته بعد مقابل ذوب آهن باید با امیررضا رفیعی دروازه‌بان امیدهایش به میدان برود.


بیشتربخوانید: حمید درخشان: بیرانوند یک تنه پرسپولیس را به قهقرا و حاشیه برد!


تیم بزرگ پرسپولیس و شرایط سخت در کورس رقابت بالای جدول آن هم در پستی که بازیکنان جوان همیشه برای شروع مشکل دارند. اصلا به دلیل اهمیت پست دروازه‌بان است که تیم‌ها معمولاً ریسک تغییر در این منطقه را به جان نمی‌خرند. هر تیم در ابتدای فصل بخش عمده‌ای از  بودجه ‌اش را صرف خرید یک دروازه‌بان مطمئن می‌کند و اینجا تنها پستی است که قرار نیست در آن رقابت باشد. یعنی دروازه‌بان اول دوم و سوم هر تیم در شروع هر فصل مشخص هستند و هیچ کدام اعتراضی به شرایط و جایگاه خود ندارند. اما نکته اینجاست که هر تیم با هر سطح برای حضور در هر تورنمنت دروازه‌بان دومش را با شرایط خاص انتخاب می‌کند که متناسب با آن سطح و تورنمنت باشد.

تیم بزرگی مثل پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی است، باید همیشه برای قهرمانی بجنگد. باید دروازه‌بان دومی مطمئن داشته باشد اما حالا قرار است کسی از دروازه پرسپولیس محافظت کند که تاکنون ثانیه‌ای در لیگ برتر بازی نکرده است. شاید آن عصبانیت بیرانوند بابت آن کارت زرد به خاطر عذاب وجدانی بود که بابت رفتارهای ابتدای فصل داشت! زمانی که پرسپولیس می‌خواست دروازه‌بان دوم بخرد، می‌شنیدیم که بیرانوند چه نقشی در این ماجرا دارد و نتیجه نیز همانی شد که همه فکر می‌کردند و حالا هم پیامدهایش گریبان پرسپولیس را گرفته است! 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان