تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

فرزند مولوی عبدالحمید بازداشت شد

فاروق اسماعیل زهی فرزند مولوی عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر شد.

فرزند مولوی عبدالحمید بازداشت شد
رویداد۲۴«فاروق اسماعیل زهی» فرزند مولوی عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر شد.

به گزارش مهر، «فاروق اسماعیل زهی» یکی از حاضران در کاروان مولوی «عبدالحمید» بود که به سمت مناطق سیل زده دشتیاری در حرکت بوده و به همین دلیل برای ساعاتی در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان-خاش متوقف شد.

بنا بر اطلاعات موجود، پس از بررسی‌های لازم مشکل «عبدالحمید» و کاروان همراه او در حرکت به سمت منطقه دشتیاری برطرف شد.

مولوی عبدالحمید کیست؟

مولوی عبدالحمید روحانی ۷۵ ساله با نام اصلی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان و مدیر مدرسه عالی دارالعلوم زاهدان است. او شناخته‌شده‌ترین روحانی اهل سنت ایران است و نفوذ زیادی در استان سیستان و بلوچستان دارد.

امام جمعه پیشین اهل سنت زاهدان، عبدالعزیز ملازاده بود که در حقیقت پدر همسر سوم مولوی عبدالحمید بود. مولوی عبدالحمید سه همسر و تعداد بسیار زیادی فرزند دارد. شناخته شده‌ترین فرزند او محمدطیب اسماعیل‌زهی است که در پرونده‌ای امنیتی بازداشت شد، اما بعد از حدود دو سال و نیم به خاطر حفظ کل قرآن توانست آزادی خود را به دست بیاورد.

مولوی عبدالحمید به لحاظ سیاسی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است چنانچه سال ۷۶ و ۸۰ از خاتمی و سال ۸۴ از معین حمایت کرد و حتی وقتی معین کنار رفت، از کروبی حمایت کرد. او سال ۸۸ هم از میرحسین موسوی حمایت کرد و سال ۹۲ در رقابت قالیباف و روحانی و جلیلی، حامی روحانی شد و سال ۹۶ هم در رقابت روحانی و رئیسی از حسن روحانی حمایت کرد. سال ۱۴۰۰ البته اصلاح‌طلبی وجود نداشت و مولوی عبدالحمید از ابراهیم رئیسی حمایت کرد!

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان