تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات نفربر زرهی Jaws

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های نفربر زرهی Jaws خواهیم پرداخت.

نفربر زرهی Jaws

رویداد۲۴ حسین فلاحی: نفربرزرهی آرواره ها (Jaws) توسط گروه زرهی بین المللی IAG به عنوان یک پلت فرم زرهی با تحرک بالا برای مشتریان نظامی به منظور ارتقای امنیت داخلی و اجرای قانون تولید شده است. 

این نفربرزرهی عمدتاً در مأموریت های غیر جنگی مانند گشت مرزی و نظارت مستقر است و به سازمان های دولتی، نظامی و مجری قانون ارائه شده است.

نفربرزرهی Jaws در نمایشگاه بین المللی و کنفرانس دفاعی وسایل نقلیه زرهی که در فوریه 2013 برگزار شد رونمایی شد. همچنین این خودرو در نمایشگاه دفاعی یوروساتوری 2014 که در ژوئن 2014 در پاریس برگزار شد به نمایش درآمد.

طراحی و ویژگی های نفربر زرهی Jaws 

نفربر زرهی Jaws بر اساس شاسی خودروی تجاری تویوتا لندکروزر سری 200 ساخته شده است. این خودرو دارای طرح‌بندی معمولی با موتور در جلو، بخش خدمه در وسط و محفظه نیرو در عقب است. این نفربر زرهی سبک وزن به گونه ای طراحی شده است که تحرک بالایی را ارائه دهد و در عین حال محافظت عالی را برای سرنشینان ارائه دهد.

نفربر زرهی Jaws

نفربر زرهی Jaws  می‌تواند دو خدمه و حداکثر هشت سرباز کاملاً مجهز را روی صندلی‌های مقاوم در برابر انفجار با مهار صندلی چهار نقطه‌ای در خود جای دهد. چیدمان صندلی را می توان با توجه به الزامات ماموریت سفارشی کرد. این خودرو دارای داشبورد و کنترل های تجاری از نوع شاسی بلند است. سیستم تهویه مطبوع داخل وسیله نقلیه آسایش بهینه خدمه را تضمین می کند.

این نفربر زرهی در هر دو پیکربندی سمت چپ و راست و همچنین با گزینه های مختلف موتور و گیربکس ارائه می شود. دارای دو مجموعه لاستیک زاپاس، فن های کمکی و دینام سنگین 300 آمپر است. چراغ ها دارای محافظ مش سیمی هستند.

رصد و کنترل نفربر زرهی Jaws

این وسیله نقلیه با یک برجک نصب شده روی سقف برای رصد ارائه شده است. پنل‌های شیشه‌ای بالستیک بزرگ‌تر روی بدنه امکان مشاهده محیط اطراف را فراهم می‌کند، در حالی که درگاه شلیک در هر صندلی به سربازان اجازه می‌دهد تا با سلاح‌های فردی خود هدف گرفته و شلیک کنند. ورود/خروج برای سرنشینان از طریق درهای دو طرف و همچنین درب عقب فراهم می شود.

ویژگی های محافظتی نفربر زرهی Jaws

نفربر زرهی Jaws  با زره Opaque ساخته شده از فولاد درجه بالستیک یکپارچه شده است. این وسیله نقلیه می‌تواند با بسته‌های زرهی از NIJ III-a /CEN B4 تا NIJ IV/CEN B7 برای محافظت در برابر گلوله‌های 5.56 میلی‌متری و 7.62 میلی‌متری ناتو مجهز شود. کیت های زرهی افزودنی نیز بر اساس نیاز مشتری نصب می شوند تا محافظت از خود خودرو را افزایش دهند.

نفربر زرهی Jaws

جلو، کناره‌ها، عقب، سقف و پایین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر اجسام بالستیک ورودی از همه زوایا مقاومت کنند. خدمه و مسافران به خوبی از تهدیدات انفجاری محافظت می شوند. این خودرو همچنین مجهز به سیستم صندلی کاهش انفجار است تا از سرنشینان در برابر ضربه انفجار محافظت کند. این سیستم موج انفجار به سرنشینان را در صورت انفجار کاهش می دهد.

موتور و تحرک نفربر زرهی Jaws

نفربر زرهی Jaws دارای موتور 4.5 لیتری V8 توئین توربو دیزل همراه با گیربکس های شش سرعته اتوماتیک یا پنج سرعته دستی است. گزینه های موتور بنزینی شامل 4.0 لیتر V6، 4.6 لیتر V8 و 5.7 لیتر V8 است.

موتور دیزلی هشت سیلندر دارای حداکثر قدرت 232 اسب بخار و گشتاور 453 پوند فوت (614 نیوتن متر) است. این خودرو دارای سیستم برق 12 ولتی است که می توان آن را تا 24 ولت ارتقا داد.

نفربر زرهی Jaws

این خودرو دارای سیستم تعلیق دو جناغی مستقل در جلو و سیستم تعلیق عقب از نوع پرتو است. سیستم چهار چرخ متحرک، تحرک بالا را در زمین های ناهموار تضمین می کند.

مشخصات نفربر زرهی Jaws

نوع خودرو:نفربر زرهی

سازنده:گروه بین المللی زرهی (IAG)

خدمه: دو

موتور: 4.5 لیتر V8 دیزل

قدرت: 232 اسب بخار

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان