تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات خودروی جنگی زرهی پوما

خودروهای جنگی زرهی پوما خانواده ای از خودروهای زرهی چرخدار سبک هستند که در دو مدل 4x4 و 6x6 توسعه یافته اند.

خودروی جنگی زرهی پوما

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خودروهای جنگی زرهی پوما خانواده ای از خودروهای زرهی چرخدار سبک هستند که در دو مدل 4×4 و 6×6 توسط  کنسورزیو ایویکو فیات – اوتو ملارا مستقر در رم ساخته شده اند.

خانواده خودروهای پوما به منظور تکمیل ناوگان خودروهای تخریب کننده تانک سنتارو که آنها نیز توسط  کنسورزیو ایویکو فیات – اوتو ملارا ساخته شده برای ارتش ایتالیا توسعه داده شد.

ایویکو فیات قراردادی را برای توسعه سکوهای پوما حامل موشک، یک خمپاره‌بر، یک آمبولانس و یک خودروی پست فرماندهی با ارتش ایتالیا منعقد کرد. توسعه پوما برای ارائه یک خانواده کامل از خودروهای زرهی سبک که مناسب نقش های جنگی و پشتیبانی جنگی بودند گسترش یافت.

در پایان سال 1999، ارتش ایتالیا 580 دستگاه خودرو پوما، 250 دستگاه از پیکربندی 6×6 و 330 دستگاه خودروی 4×4 سفارش داد. اولین خودروها در اواسط سال 2003 تکمیل شدند. پوما اولین بار در اوایل سال 2005 در جنوب عراق مستقر شد. همچنین ارتش آرژانتین از دو خودروی پوما برای اهداف آموزشی استفاده می کند.

تسلیحات پوما

بر روی این خودروی جنگی می توان مسلسل 7.62 یا 12.7 میلی متری نصب کرد. همچنین می توان بر روی این خودرو موشک ضد تانک ریتون تاو نصب کرد که پرتاب کننده موشک روی سقف خودرو نصب می شود. موشک تاو یک موشک هدایت سیمی و ردیابی نوری با حداکثر برد 3.75 کیلومتر است. موشک هدایت شونده ضد تانک MBDA میلان و موشک زمین به هوای میسترال را نیز می توان بر روی خودرو نصب کرد.

خودروی جنگی زرهی پوما

خودروی رزمی پوما می تواند به مسلسل 7.62 یا 12.7 میلی متری نیز مجهز شود. در سال 2007، ارتش ایتالیا به اوتو ملارا سفارش داد تا 19 برجک مسلسل 12.7 میلی متری هیترول را برای ناوگان پوما تامین کند.

محافظت از خود خودروی جنگی زرهی پوما

بدنه زره فولادی تمام جوش داده شده محافظت در برابر مهمات سلاح های کوچک و قطعات گلوله را فراهم می کند. کناره های بدنه به جای قطعات جوش داده شده از تکه های زره ​​فولادی شکل گرفته اند. خدمه در برابر جنگ های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی توسط یک سیستم حفاظتی NBC که در سیستم تهویه مطبوع ادغام شده است محافظت می شود. محفظه موتور مجهز به سیستم تشخیص و اطفاء حریق است.

یک نارنجک انداز دودزای سه لوله ای با کارکرد الکتریکی در هر دو نوع 4×4 و 6×6 در دو طرف بدنه تعبیه شده است تا از سیستم های هدف گیری بصری و مادون قرمز محافظت کند.

رصد خودروی جنگی زرهی پوما

ایستگاه راننده در سمت چپ وسیله نقلیه است. راننده سه دید پریسکوپی دارد. پریسکوپ مرکزی یک پریسکوپ دید در شب غیرفعال است.

خودروی جنگی زرهی پوما

گنبد فرمانده در مرکز وسیله نقلیه مجهز به پنج دید پریسکوپی است که دید 360 درجه را ارائه می دهد. یک مسلسل 7.62 یا 12.7 میلی متری را می توان روی گنبد نصب کرد.

نیروی محرکه خودروی جنگی زرهی پوما

محفظه موتور در جلوی خودرو قرار دارد. موتور دیزلی چهار سیلندر توربو شارژ پس از خنک شدن یکی از خانواده موتورهای تولید شده توسط ایویکو است و توان خروجی 132 کیلووات با گشتاور 500 نیوتن متر را ارائه می دهد.

موتور دیزلی چهار سیلندر توربوشارژ پس از خنک شدن، توان خروجی 132 کیلووات با گشتاور 500 نیوتن متر را فراهم می کند. گیربکس اتوماتیک که تحت لیسانس Renk of Ausburg در آلمان تولید شده است، دارای پنج دنده جلو و یک دنده عقب است. سیستم تعلیق با اجزای یکسان روی هر چرخ مستقل است. پایه های هیدروپنوماتیکی توسط میسیر فرانسه عرضه شده است. فرمان کمکی برقی در محور جلوی خودرو 4×4 و در محور اول و دوم خودروی 6×6 قرار دارد. هر چرخ دارای ترمز دیسکی است.

خودروی جنگی زرهی پوما

این وسیله نقلیه دارای حداکثر سرعت جاده ای بیش از 100 کیلومتر در ساعت است. حداکثر شیب 60 درصد، شیب جانبی 30 درصد و عمق حرکت خودرو 1 متر است. شعاع چرخش در خودرو 4×4، 6 متر و در خودرو 6×6، 7.5 متر است. این وسیله نقلیه از طریق حمل و نقل هوایی و دریایی قابل حمل است.

مشخصات کلی خودروی جنگی زرهی پوما

کشور: ایتالیا

خدمه: 3 (فرمانده، توپچی، راننده)

نیرو: 8 سرباز مجهز

سازنده: Iveco-Oto Melara

اپراتورها: ارتش ایتالیا، ارتش آرژانتین

وزن رزمی: 31.45 تن (زره سطح A)

قابل حمل هوایی: هواپیمای A400M

خدمه: خودروی 6x6_ یک راننده + 8 سرنشین/ خودروی 4×4 – 1 راننده + 6 سرنشین

طول: 6x6 - 5.07 متر/ 4×4 - 4.7 متر

عرض: 2.28 متر

ارتفاع: 1.9 متر

موشک ها: ضد تانک میلان/پانزرفاوست

اسلحه: مسلسل 7.62mm/12.7mm

نارنجک انداز: نارنجک ریزش دود گالیکس

نوع: دیزل 4 سیلندر توربوشارژ IVECO

قدرت: 132 کیلو وات

حداکثر سرعت (جاده): 70 کیلومتر در ساعت (به جلو)، 30 کیلومتر در ساعت (عقب)

سرعت: 110 کیلومتر بر ساعت

محدوده عملیاتی: 700 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان