تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی آکرپ II ترکیه خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

رویداد۲۴ حسین فلاحی: آکرپ AkrepII) II) یک خودروی زرهی است که توسط  Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi، یک شرکت تولید خودروهای دفاعی مستقر در ترکیه طراحی و تولید شده است.

این وسیله نقلیه با ارائه یک پلت فرم قوی و قابل اعتماد پشتیبانی آتش مورد نیاز را برای نیروها در طول ماموریت های واکنش سریع، جستجو و نجات، گشت مرزی، پشتیبانی آتش و شناسایی، دیده بانی، مراقبت و دفاع هوایی را فراهم می کند.

اتوکار با آلکس تک برای توسعه Akrep IIe، که نمایشگر فناوری الکتریکی آکرپ II است، همکاری کرد.

نوع Akrep IIe به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی صنعت دفاعی 2019 که در آوریل 2019 در استانبول ترکیه برگزار شد، رونمایی شد.

طراحی و ویژگی های خودرو زرهی آکرپ II

آکرپ II دارای سیستم چهار چرخ محرک است و می تواند به صورت اختیاری با محورهای هدایت شونده نصب شود. این وسیله نقلیه که برای ارائه قدرت مانور بیشتر به نیروها طراحی شده است، می تواند در شرایط و محیط های چالش برانگیز مانند سنگرهای آبی، گل و لای و مناطق برفی کار کند.

این خودرو با علائم صوتی و حرارتی بسیار کم امکان استقرار در ماموریت هایی که نیاز به مخفی کاری دارد را فراهم می کند.

آکرپ II دارای 5.5 مترطول، 2.5 متر عرض و 1.8 متر ارتفاع بر روی بدنه است. وزن ناخالص خودرو 13500 کیلوگرم است. حداکثر فاصله ارائه شده توسط خودرو از زمین 400 میلی متر است.

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

فضای داخلی جادار آکرپ II به آن اجازه می دهد تا سه خدمه شامل یک راننده، یک فرمانده و یک توپچی را در خود جای دهد. این خودرو همچنین دارای کمربندهای ایمنی پنج نقطه ای و کف شناور است.

این خودرو نمای 360 درجه برای خدمه خودرو ارائه می دهد و آینه هایی مجهز به دوربین برای افزایش آگاهی از موقعیت خدمه دارد. این وسیله نقلیه کاملاً دارای تهویه مطبوع است تا خستگی خدمه را هنگام کار در شرایط گرم و مرطوب کاهش دهد. همچنین دارای بخاری داخلی برای تولید انرژی مورد نیاز در زمستان های سرد می باشد.

الزامات ناوبری وسیله نقلیه توسط یک سیستم موقعیت یابی جهانی / سیستم ناوبری اینرسی برآورده می شود. سایر تجهیزات اختیاری روی خودرو شامل دوربین های آینه، فرمان اکسل عقب، وینچ خودبازیابی، نمایشگر یکپارچه فرمانده و فناوری رانندگی با سیم است.

موتور و عملکرد

آکرپ II را می توان با چندین گزینه از جمله قطارهای دیزلی، الکتریکی و هیبریدی ارائه کرد. سیستم انتقال خودروهای هیبریدی و دیزلی کاملا اتوماتیک است.

نوع الکتریکی آن توسط یک سیستم محرک الکتریکی که باتری های ولتاژ بالا DC Li-ion و باتری های 24 ولت DC AGM را یکپارچه می کند، تغذیه می شود.

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

ویژگی‌های حرکتی خودرو با سیستم تعلیق کامل مستقل و سیستم مرکزی باد تایر افزایش می‌یابد. این خودرو دارای تایرهای 395/85R20 با سیستم ران-فلت و سیستم ترمز دیسکی ABS است.

حداکثر سرعت این وسیله نقلیه 110 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد آن تقریباً 250 کیلومتر است. این خودرو می تواند درجات 60 درصد و شیب های جانبی 40 درصد را طی  کند.

ویژگی های تسلیحاتی و حفاظتی

آکرپ II دارای یک ایستگاه تسلیحاتی روی سقف است که می تواند با مسلسل های سنگین 90 و 25 میلی متری مسلح شود. نوع شناسایی زرهی دارای یک ایستگاه سلاح پیشرفته است که می تواند با مسلسل های 12.7 یا 7.62 میلی متری مسلح شود.

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

قدرت شلیک وسیله نقلیه را می توان با ادغام چندین پایه سلاح روی وسیله نقلیه بهبود بخشید. پرتابگرهای اختیاری نارنجک دود بر روی بدنه، بقای وسیله نقلیه را بیشتر بهبود می بخشد.آکرپ II می تواند به صورت اختیاری به یک سیستم اطفاء حریق و یک سیستم فیلتراسیون شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای مجهز شود.

انواع آکرپ II

خودروی زرهی را می توان در انواع مختلفی از جمله خودروی شناسایی زرهی، خودروی پشتیبانی آتش، خودروی پشتیبانی آتش پیاده نظام سبک، خودروی الکتریکی و خودروی سلاح لیزری ارائه کرد.

بر اساس طراحی رایج خودروی پایه، نسخه‌های آن از سیستم‌های تسلیحاتی مختلفی بر روی سقف بهره می‌برند. نوع سلاح لیزری مجهز به یک سلاح لیزری است در حالی که انواع پشتیبانی آتش و پشتیبانی آتش پیاده نظام سبک به ترتیب دارای یک برجک 90 میلی متری و برجک 25 میلی متری هستند.

خودروی زرهی آکرپ II ترکیه

نوع شناسایی زرهی دارای یک نصب اضافی در انتهای عقب برای انجام ماموریت های شناسایی است.

نوع الکتریکی آکرپ II به طور خاص برای انجام عملیات نظامی مخفیانه طراحی شده است. قابلیت آگوستیک پایین آن، آن را برای چنین عملیاتی مناسب می کند.

مشخصات کلی خودروی زرهی آکرپ II

نوع: خودروی زرهی چرخدار

رونمایی: آوریل 2019

طول:5.5 متر

عرض: 2.5 متر

ارتفاع بیش از هال: 1.8 متر

وزن ناخالص وسیله نقلیه: 13500 کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
4
میلی گوج گوجلو ترکیه✌️✌️
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان