تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
حسن بیادی در گفتگو با رویداد۲۴:

در عین ناباوری این‌ها برای حضور حداقلی مردم با آن حجم از رأی‌های باطله به یکدیگر تبریک می‌گویند! | ترکیب مجلس، بعضاً منتخبی از افراد تندرو و بی حیا است

ترکیب مجلس جدید، منتخبی از افراد تندرو و بی‌حیا است

رویداد۲۴ | زینب غبیشاوی: حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت آبادگران اسلامی، درگفتگو با رویداد۲۴ با تحلیل انتخابات مجلس و تاثیر حضور این نمایندگان بر کشور می‌گوید که باید به خداوند پناه برد. بخش های مهمی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*انتخابات همیشه برگزار می‌شود، ولی متاسفانه کسی نیست کمی در این زمینه فکر کند. اگر ادعای یک کشور مردم‌سالار دینی و پیشرفته را داریم باید به مردم پاسخ دهیم که در کجای دنیای امروزی و پیشرفته حتی در جهان سومی‌ترین کشور‌های دنیا اینگونه انتخابات ابتدایی را برگزار می‌کنند؟

*در دنیای امروزی مردم و احزاب نقش اساسی در مشارکت دارند و با سیستم پارلمانی اداره می‌شوند. چنانچه فرض بگیریم که مشارکت پائین هم باشد احزاب باید پاسخگوی اداره کشور به مردم باشند نه (حکومت). در این سیستم‌ها منافع ملی و حقوق شهروندی و تامین اجتماعی از ارکان اصلی کشور است و به خوبی تعریف و با برنامه از طریق پارلمان‌های محلی و ملی از آن حفاظت می‌شود. بنابراین با انتخابات‌ها نتیجه‌ای جز افزایش این نابسامانی و مشکلات موجود، حاصل دیگری متصور نیست و به ذهن چنین متبادر می‌شود که انتخابات صوری و نمایندگان هم تسخیری هستند.

*پایین بودن مشارکت درد اصلی نیست، چون با تدابیری عاقلانه در تغییر سیستم و ارائه یک برنامه منسجم می‌توان با بالابردن رضایتمندی مردم این میزان را افزایش داد، ولی مشکل اصلی این است که عده‌ای ناپخته و شاید بعضی نفوذی‌ها با حمایت باند‌های متصل به قدرت و ثروت همواره به دنبال انتخابات حداقلی هستند تا به اهداف شوم خود برسند.


بیشتر بخوانید: حسن بیادی: برخی به باندهای قدرت متصل‌اند و دنبال انتخابات حداقلی هستند


*هر دوره نسبت به دوره قبل کاهش مشارکت را شاهد هستیم، ولی در عین ناباوری می‌بینیم که اینان برای حضور حداقلی مردم با آن حجم از رأی‌های باطله و پیام‌دار به یکدیگر تبریک می‌گویند! واقعاً خنده‌دار نیست و نباید سیاست‌سازان و حکمرانان نظام کمی به‌خود آیند و کمی فکر و عقل خود را بکار ببندند و چاره‌ای اساسی بیاندیشد؟

*با تحلیلی که قبلا داشتم با این ترکیب از افراد بعضاً منتخب تندرو و بی‌حیا «آش همان آش است و کاسه همان کاسه» و شاید بدتر از مجلس قبل هم باشد.  بعضی هم تحلیل ضعیفی ارائه کرده‌اند که با این منتخبین افراطی شاید یک مجلسی شبیه مجلس ششم با تفکر اصولگرایی منجمد داشته باشیم.

*از آنجایی که مجلس در رأس امور نیست همین مسیر تورم ادامه خواهد داشت، در چنین شرایطی و با مدیرانی بی تدبیر و احساسی باید به خداوند تبارک و تعالی پناه برد.

*علیرغم همه انتقادات جدی، معتقدم چنانچه قالیباف را حذف کنند مجلس به سوی اضمحلال خواهد رفت.

*اگر عاقلانی مثل آقای نیکزاد و متکی و حاجی‌بابایی و بعضی از عقلای کمیاب این دوره تدبیری بیاندیشند، شاید بتوانند کاری را برای مردم و کشور انجام دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
شهروندایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
10
1
این آقای بیاتی خودش راعقل کل میدانه ونفهمیده به منتخبین ملت اهانت میکنه،کاشگی کمی شعورداشت وازعالم خود بزرگ بینی احمقانه اش بیرون میامد ودهانش رامی بست که جهالتش مخفی بماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
13
قطعا این جماعت بی‌حیا نماینده مردم نیستند،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
10
کار به کجا کشیده که متکی و نیکزاد شدن جزو عقلا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان