تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

وضعیت بازار ارز در سال جدید چگونه خواهد بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار ارز در سال جدید توضیح داد.

وضعیت بازار ارز در سال جدید چگونه خواهد بود؟

رویداد۲۴ همایون دارابی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به نرخ ارز در سال ۱۴۰۳، عنوان می‌کند: نمی‌توان پیش‌بینی کرد. نرخ ارز به مقدار زیادی به سیاست‌های دولت برمی‌گردد، اما در حال حاضر نرخ ارز دولتی به دلیل این‌که فاصله زیادی با نرخ ارز بازار آزاد دارد، یک صف ارزی برای واردات شکل گرفته است. از آن طرف هم صادرکنندگان انگیزه‌ای برای صادرات ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح می‌کند: کسری تراز تجاری کشور به بالای ۱۵ میلیارد دلار رسیده است. ما تقریبا ۳ سال درگیر انتقال ۶ میلیارد دلار مطالبات‌مان از کره‌جنوبی بودیم.

دارابی متذکر می‌شود: حالا که ۱۵ میلیارد دلار کسری تراز تجاری آوردیم، این نشان می‌دهد که چه دردسر بزرگی دارد بازار ارز را تهدید می‌کند و هر چه زودتر باید این نرخ‌ها اصلاح شود.

وی تاکید می‌کند: اگر نرخ‌ها اصلاح نشود، شوکی که بعدا رخ می‌دهد، خیلی شدیدتر خواهد شد و به همین دلیل باید هر چه زودتر تدبیری کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان می‌کند: اگر نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی ادامه پیدا کند، همان بلایی بر سر اقتصاد می‌آید که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بر سر اقتصاد آورد و در نهایت منجر به خروج منابع و همچنین کالا‌ها از کشور شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار ارز ، قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان