تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

معرفی خودروی ردیاب مین هاسکی ۲G

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی ردیابی مین هاسکی 2G خواهیم پرداخت.

خودروی ردیاب مین هاسکی 2G

رویداد۲۴ حسین فلاحی: هاسکی 2G یک نوع دو صندلی از مین یاب خودرویی است که توسط شرکت آفریقای جنوبی DCD Protected Mobility طراحی و تولید شده است.

این وسیله نقلیه مجهز به سنسور، برای عملیات های مین زدایی از جمله کشف، شناسایی و انهدام مواد منفجره دست ساز، مین های زمینی و سایر مواد منفجره مناسب است.

هاسکی 2G در حال حاضر در ارتش مصر، نیروی زمینی عراق، ارتش اردن، ارتش لتونی، نیروی زمینی سلطنتی عربستان سعودی، ارتش اسپانیا، ارتش ترکیه و ارتش ایالات متحده عملیاتی است.

سفارش و تحویل خودروی مین یابی Husky 2G

ارتش اسپانیا در نوامبر 2012 سفارش ساخت شش خودروی هاسکی 2G و سیستم های پشتیبانی را برای استفاده در فعالیت های پاکسازی مین در افغانستان داد.

ارتش ترکیه در ژوئن 2013 سه دستگاه مین یاب Husky 2G  را برای ماموریت های پاکسازی مسیر و امنیت زیرساخت سفارش داد.

در فوریه 2015، وزارت دفاع عراق به عنوان بخشی از یک قرارداد 73.5 میلیون دلاری، هاسکی 2G را برای مأموریت های کشف IED و پاکسازی مین خریداری کرد.

خودروی ردیاب مین هاسکی 2G

شرکت DCD PM توانایی های مین یاب Husky 2G را در نمایشگاه هوافضا و دفاع آفریقا که در سپتامبر 2016 در آفریقای جنوبی برگزار شد، به معرض نمایش گذاشت.

فرماندهی پیمانکاری ارتش ایالات متحده در مارس 2017 یک قرارداد بلندمدت 132 میلیون دلاری با CSI برای ترخیص هاسکی 2G و وسایل نقلیه ضد انفجاری منعقد کرد. مشتریان این وسیله نظامی مصر، عربستان سعودی، اردن و لتونی بودند. لتونی سه وسیله نقلیه Husky 2G مین یاب از ایالات متحده در اکتبر 2019 دریافت کرد.

طراحی وسیله نقلیه پاکسازی مین Husky 2G

بدنه خودروی هاسکی 2G 4×4  وی شکل است و دارای طراحی مدولار است که امکان نصب و جداسازی قطعات جلو و عقب را آسان می کند.

این وسیله نقلیه 7.34 طول و 3.14 متر ارتفاع دارد و وزن آن 9000 کیلوگرم است. وزن عملیاتی و جرم ناخالص خودرو به ترتیب 9200 کیلوگرم و 11350 کیلوگرم است.

خودروی ردیاب مین هاسکی 2G

هاسکی 2G دو خدمه را در یک ساختار دو کابین با دیوار محافظ 6 میلی متری آرموکس در خود جای می دهد. کابین دارای پنجره‌های شیشه‌ای زره‌دار بزرگ در جلو و کناره‌ها برای دید بهتر است. یک دریچه سقفی برای دسترسی به کابین در نظر گرفته شده است. همچنین برای ایجاد محیطی راحت، کابین با سیستم اطفاء حریق اتوماتیک و سیستم تهویه مطبوع مهندسی Booyco تعبیه شده است.

تجهیزات Husky 2G 

هاسکی 2G VMMD با یک فلزیاب با حساسیت بالا، توانایی شناسایی محیط هایی با محتوای فلز کم را دارد. کیت کنترل خودکار پلت فرم پاکسازی مسیر TORC Robotics که روی خودرو نصب شده است به فرمانده این امکان را می دهد که خودرو را در حالت های سرنشین دار، نیمه خودران و از راه دور هدایت کند.

RC-PACK مجهز به دوربین‌های تحت شبکه از جمله دوربین‌های پان شیب زوم و دوربین‌های ثابت زاویه باز است تا آگاهی موقعیتی 360 درجه را ارائه دهد. می توان آن را به صورت اختیاری با دوربین های حرارتی و با کیفیت بالا ارائه کرد.

خودروی ردیاب مین هاسکی 2G

رادار نافذ زمینی فوق عریض VISOR که در جلو نصب شده است توسط NIITEK توسعه یافته است و برای شناسایی و شناسایی اهداف در زمان واقعی در نظر گرفته شده است.

این خودرو از بازوی FASCAN International مجهز به دوربین و ابزار حفاری برای بازرسی و خنثی سازی مهمات انفجاری استفاده می کند. دوربین‌های روز/حرارتی این واحد میدان دید وسیعی را فراهم می‌کنند، در حالی که ضمیمه‌های حفار هوا/آب و چنگک به اپراتور امکان حذف مواد منفجره را می‌دهند. دستگاه های اختیاری هاسکی 2G شامل دستگاه پیش انفجاری RHINO IED، غلتک جرقه، دمنده سیکلون، ایستگاه سلاح از راه دور و بازوی روباتیک است.

ویژگی های حفاظتی

بدنه زرهی V شکل خودروی مین یابی، سطوح بالایی از حفاظت را تا سطح 4a و 4b STANAG 4569 در برابر انفجار مین و IED تضمین می کند. کیت‌های زرهی الحاقی نصب‌شده بر روی خودرو، حفاظت بالستیک تا STANAG 4569 سطح 3 و حفاظت از قطعه قطعه شدن IED تا STANAG 4569 سطح 5 را ارائه می‌کنند. زیرسیستم های شکننده به کار رفته در خودرو اثرات تهدیدات بالستیک و انفجار و سایر نیروهای جنبشی را به حداقل می رساند. یک سیستم اطفاء حریق خودکار روی خودرو، بقای خدمه را بیشتر بهبود می بخشد. این خودرو توانایی عبور از تهدیدات مین ضد تانک را دارد.

موتور و پیشرانه

نیروی خودروی هاسکی 2G از یک موتور شش سیلندر توربو دیزل 201 اسب بخاری مرسدس بنز OM 906 LA 6.4 لیتری مرسدس بنز تامین می شود که گشتاور 750 نیوتن متر تولید می کند.

هاسکی 2G در حال حاضر در ارتش مصر، نیروی زمینی عراق، ارتش اردن، ارتش لتونی، نیروی زمینی سلطنتی سعودی، ارتش اسپانیا، ارتش ترکیه و ارتش آمریکا عملیاتی است. این موتور به سیستم گیربکس پنج سرعته اتوماتیک Allison 2500 SP متصل می شود.

خودروی ردیاب مین هاسکی 2G

اجزای پیشرانه خودرو شامل جعبه انتقال RSD-Z-65، سیستم ترمز ضد قفل دارای گواهی FMVSS 121، تایرهای 14.00 R20 و 550/70 R20 است. ترمزهای دیسکی به طور کامل کارایی ترمز را بهبود می بخشد.

عملکرد وسیله نقلیه پاکسازی مین Husky 2G

خودروی مین یابی Husky 2G با گنجایش سوخت 150 لیتر، می تواند به سرعت 72 کیلومتر در ساعت دست یابد و تا برد 350 کیلومتری را طی کند.

این وسیله نقلیه می تواند دمای -32 درجه سانتیگراد تا 57 درجه سانتیگراد را تحمل کند. حداکثر شیب و شیب جانبی خودرو به ترتیب 70% و 22% و عمق حرکت 0.76 متر است.

مشخصات خودروی پاکسازی مین هاسکی 2G

نوع پروژه: خودروی پاکسازی مین

سازنده: DCD Protected Mobility

خدمه: دونفر

وزن عملیاتی: 9200 کیلوگرم

سرعت: 72 کیلومتر در ساعت

دامنه: 350 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان