تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های اتوبوس زرهی Rhino RUNNER خواهیم پرداخت.

اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Rhino RUNNER (اسب آبی دونده) یک اتوبوس زرهی است که توسط آرمور گروپ ساخته شده است. این اتوبوس، حمل و نقل ایمن را برای پرسنل شاغل در مناطق پرخطر فراهم می کند. این وسیله نقلیه از سرنشینان در برابر شلیک سلاح های سبک، گلوله های سوراخ کننده زره، بمب های کنار جاده ای و حملات بمب های دست ساز محافظت می کند. این اتوبوس در ابتدا توسط شرکت لابوک تکنولوژی ساخته شد.

Rhino RUNNER برای حمل و نقل پیمانکاران غیرنظامی، نیروهای مسلح، افراد خاص و زندانیان تحت تعقیب دادگاه ویژه عراق استفاده شد. همچنین از این اتوبوس به طور منظم برای حمل غیرنظامیان و پرسنل مطبوعاتی بین فرودگاه بین المللی بغداد و منطقه سبز در بغداد استفاده می شود. ارتش ایالات متحده در زمان حضور خود در افغانستان و عراق از RhinoRUNNER برای انتقال نیرو بین پایگاه ها استفاده می کرد.

دونالد رامسفلد، وزیر دفاع ایالات متحده، ژنرال ریچارد مایرز و متیو رولوف افراد خاصی شناخته شده ای هستند که از اتوبوس Rhino RUNNER استفاده کرده اند. همچنین از این اتوبوس همچنین برای جابجایی صدام حسین برای تعقیب قضایی توسط دادگاه ویژه عراق مورد استفاده قرار گرفت.

اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

اتوبوس‌های RhinoRUNNER اغلب در مسیر آیریش، که جاده‌ای بسیار خطرناک بین منطقه سبز و فرودگاه بین‌المللی بغداد است، حرکت می‌کرد. کاروانی از اتوبوس های RhinoRUNNER در نوامبر 2004 توسط یک بمب گذار انتحاری که یک وسیله نقلیه پر از 250 پوند مواد منفجره را رانندگی می کرد مورد حمله قرار گرفت. انفجار بین اتوبوس اول و دوم در نزدیکی اتوبوس دوم رخ داد. 17 مسافر اتوبوس و راننده اتوبوس دوم بدون جراحت فرار کردند.

سفارشات و تحویل خودروهای گروه زره پوش

آرمورگروپ بیش از 50 اتوبوس Rhino RUNNER را به ارتش ایالات متحده تحویل داد. در مارس 2011، ارتش ایالات متحده قراردادی را با آرمور گروپ برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی برای ناوگان Rhino RUNNER در کمپ فینیکس در افغانستان منعقد کرد.

اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

در فوریه 2011، وزارت بهداشت پاکستان سفارش ساخت 20 بیمارستان سیار رینومدیک را صادر کرد. رینومدیک بر اساس اتوبوس Rhino RUNNER است. امکانات پزشکی داخل اتوبوس توسط سیستم های پیشرفته بیمارستان سیار طراحی شده است. در دسامبر 2010، آرمور گروپ یک قرارداد 40.4 میلیون دلاری از دولت افغانستان برای تامین 34 پایگاه سیار پزشکی آرمور مدیک و ده اتوبوس Rhino RUNNER برای قبایل بومی دریافت کرد.

طراحی اتوبوس RhinoRUNNER

Rhino RUNNER برای ارائه حداکثر محافظت با استفاده از قطعاتی با کمترین وزن و هزینه طراحی شده است. اتوبوس در اندازه های مختلف با اهداف مختلف ساخته شده است. بدنه زره پوش بر اساس شاسی چهار چرخ متحرک 4×4 یا 6×6 است. 

این اتوبوس را می توان طوری پیکربندی کرد که 19 تا 40 مسافر را در خود جای دهد یا به یک مرکز فرماندهی و کنترل سیار یا یک بیمارستان سیارتبدیل شود. مسافران می توانند از درهای جانبی و پشتی و همچنین از دریچه سقفی وارد و خارج شوند.

اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

درگاه های تفنگ روی وسیله نقلیه به سربازان اجازه می دهد تا سلاح های فردی خود را از داخل وسیله نقلیه شلیک کنند. این اتوبوس همچنین مجهز به سیستم تهویه مطبوع دوگانه و لاستیک های ران-فلت  است.

محافظت از خود اتوبوس زرهی Rhino RUNNER

این اتوبوس می تواند از سرنشینان در برابر شلیک اسلحه های کوچک، گلوله های زره ​​پوش، راکت، نارنجک، مین های زمینی و بمب های دست ساز محافظت کند. این اتوبوس برای مقاومت در برابر تهدیدات بمب و بمب‌های دست ساز به طور گسترده آزمایش شد. محافظت در برابر مواد منفجره دست ساز و نارنجک های دستی به صورت میدانی اثبات شده است.

شیشه ضد گلوله و زره کامپوزیت در طرفین، جلو، عقب، سقف و کف خودرو قابلیت حفاظت دارد. زره ضد گلوله کامپوزیت ویژه از مواد سبک ساخته شده است.

اتوبوس زرهی Rhino RUNNER ارتش آمریکا

Rhino RUNNER همچنین دارای رینوگلس استاندارد است که محافظت عالی را ارائه می دهد. این شیشه توسط H.P مورد آزمایش و تایید قرار گرفت. آزمایشگاه های سفید شیشه آتش نشانی یک طرفه از نفوذ گلوله ها از بیرون جلوگیری می کند و در عین حال امکان عبور گلوله های شلیک شده توسط سرنشینان را از داخل خودرو فراهم می کند.

موتور Rhino RUNNER

Rhino RUNNER از یک موتور 5.88 لیتری توربو دیزل شش سیلندر با حداکثر توان خروجی 240 اسب بخار استفاده می کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان