تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات کامیون‌های نظامی تاکتیکی HX۳ آلمان

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان خواهیم پرداخت.

کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

رویداد۲۴ حسین فلاحی: سری کامیون های نظامی HX3 توسط شرکت آلمانی وسایل نقلیه نظامی راین متال من، برای ماموریت های لجستیکی و تاکتیکی ارائه می شود.

HX3 که در می 2021 رونمایی شد، آخرین عضو از سری کامیون‌های نظامی سنگین HX RMMV است که شامل سری‌های HX و HX2 می‌شود. خانواده HX3 شامل خودروهای نظامی است که برای کار در شرایط چالش برانگیز و زمین‌های دشوار طراحی شده‌اند.

طیف جدید کامیون ها آگاهی موقعیتی بهتری را ارائه می دهند و برای استقرار در خط مقدم و افزایش بقا طراحی شده اند. نسل بعدی خودرو در پیکربندی‌های 4×4، 6×6، 8×8 و 10×10 در دسترس خواهد بود که عملکرد ساده‌تر و محافظت بیشتر خدمه را ممکن می‌سازد.

جزئیات طراحی HX3

خودروی HX3 دارای وزن ناخالص بین 38 تا 50 تن است و می‌تواند در دمای بین -32 تا 49 درجه سانتی‌گراد کار کند. این کامیون می تواند سه سرنشین را در خود جای دهد. این وسیله نقلیه با نصب ایستگاه سلاح کنترل از راه دور راین متال اسنیک دارای ارتفاع بیش از 4 متر است.

کامیون های HX3 دارای یک کابین زرهی یکپارچه جدید با ارگونومی بهبود یافته و طراحی داخلی کاملاً بازطراحی شده هستند. کابین مدرنیزه شده، محافظت بیشتری در برابر تهدیداتی مانند مین، انفجار و وسایل انفجاری دست ساز فراهم می کند. برای بهبود میدان دید راننده به شیشه جلو و شیشه های جانبی بزرگ مجهز شده است.

کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

طراحی داخلی مدرن دارای داشبورد یکپارچه با تهویه مطبوع است. این خودرو با افزایش فضای ذخیره‌سازی بالای سر خدمه و جلوی صندلی‌ها، خودرو می‌تواند فرماندهی، کنترل، ارتباطات، رایانه و اطلاعات و تجهیزات شخصی را در خود جای دهد.

سیستم های خودکار و فناوری های پیشرفته

کامیون HX3 با معماری جدید MAN الکترونیکی و الکتریکی و سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک ترمز اضطراری و هشدار خروج از خط یکپارچه شده است تا به خدمه هنگام رانندگی کمک کند.

سیستم های خودکار با هشدار دادن به راننده در مورد تصادفات احتمالی و ارائه کمک ترمز ایمنی سرنشینان را افزایش می دهند. طراحی آینده نگر و رابط دیجیتال امکان ادغام بالقوه فناوری ها را در آینده برای برنامه های مستقل فراهم می کند.

کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

کامیون HX3 را می توان با کابین زرهی اختیاری نیز ادغام کرد. علاوه بر این، حالت پنهانکاری دیجیتالی وسیله نقلیه با خاموش کردن تمام عملکردهای انتقال داده و گیرنده، بسته به الزامات ماموریت، به کاهش ویژگی دیجیتال آن کمک خواهد کرد.

سلاح ها و سیستم های حفاظتی

SeaSnake که در خودروی HX3 ادغام شده است، یک سیستم تسلیحات نزدیک کنترل شده، نیمه اتوماتیک و تثبیت شده از راه دور است. این کامیون دارای یک واحد حسگر الکترواپتیکال اختیاری و یک ردیاب چند هدف است که امکان ردیابی همزمان چندین هدف را فراهم می کند.

سقف تقویت شده کامیون را می توان با ایستگاه های تسلیحاتی با سلاح های کالیبر بالا برای دفاع از خود فعال کرد. سیستم‌های حفاظت فعال و غیرفعال اضافی، از جمله سیستم پنهان‌کننده سریع راین متال و سیستم دفاع فعال ADS با برد بسیار کوتاه نیز می‌توانند به صورت اختیاری در کامیون نصب شوند.

موتور و تحرک

کامیون های HX3 از موتورهای سازگار با F34 MAN D26 Euro II، V و VIe استفاده می کنند. این خودرو می تواند به سیستم انتقال ZF TraXon (اتوماتیک) یا ZF Ecolife7 (تمام اتوماتیک) مجهز شود.

کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

HX3 دارای استاندارد STANAG ناتو تا 1500 میلی متر است. این کامیون دارای تحرک بالا و عملکرد عالی در خارج از جاده است. این خودرو دارای حالت‌های مختلف رانندگی، گزینه کنترل سطح رانندگی و قابلیت‌های میرایی فعال است که تکان‌ها و لرزش‌ها را در حین استفاده در خارج از جاده کنترل می‌کند.

جزئیات انواع نمونه اولیه HX3

سیستم حمل بارHX3 (8×8-6)، مجهز به یک سیستم حمل بار خودکار و هاویتزر مبتنی بر کامیون (10×10)  با نمونه اولیه اسلحه 155 میلی متری است.

UTRS مونتاژ شده با آزادکردن فضای نصب ظرفیت کلی محموله را افزایش می دهد.ALHS محافظت از سربازان را بهبود می بخشد و بار اعمال دستی X-frame را از بین می برد. یک اپراتور برای مدیریت کل فرآیند بارگذاری کافی است.

کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

هویتزر مبتنی بر کامیون HX 10×0 قابلیت های شلیک پیشرفته و تحرک بهبود یافته در ماموریت های تاکتیکی و استراتژیک را ارائه می دهد. هاویتزر با رابط کامیون توپخانه جدید می تواند به عنوان یک پایگاه استاندارد برای سیستم های مختلف توپخانه ایفای نقش کند.

مشخصات کلی کامیون های نظامی تاکتیکی HX3 آلمان

نوع خودرو: کامیون نظامی تاکتیکی

سازنده: وسایل نقلیه نظامی راین متال من

انواع نمونه اولیه HX3: مدل های 4x4، 6x6، 8x8، 10x10

وزن ناخالص: 38 تن تا 50 تن

خدمه: سه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان