تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

در این مطلب به بررسی خودروی زرهی Cobra II خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Cobra II یک خودروی زرهی تاکتیکی است که توسط شرکت اتوکار واقع در ترکیه تولید می شود. این خودرو بر اساس خودروی زرهی کبرا ساخته شده است که به طور مشترک توسط اتوکار و ای ام جنرالl ساخته شده است.

COBRA II برای اولین بار در می 2013 رونمایی شد. این وسیله نقلیه تحرک و قدرت آتش فوق العاده ای را در طیف گسترده ای از ماموریت ها ارائه می دهد. این خودروی بر اساس پلت فرم خودرو کبرا ساخته شده است که در 15 کشور در سراسر جهان در خدمت بوده است.

این وسیله نقلیه تاکتیکی توانایی انتقال 9 نیرو شامل راننده و فرمانده و تجهیزات ماموریت را دارد. این وسیله می تواند با انطباق با سیستم های دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و سربازان یا به صورت مستقل عمل کند. اتوکار خودروی تاکتیکی زرهی COBRA II را در چهاردهمین نمایشگاه خدمات دفاعی آسیا در مالزی در آوریل 2014 به نمایش گذاشت.

ویژگی های Cobra II

ساختار بدنه مونوکوک کبرا II بر اساس شاسی 4×4 است. طراحی مدولار این خودرو دارای ویژگی های فنی و تاکتیکی پیشرفته است. چیدمان معمولی آن موتور را در جلو، بخش خدمه در وسط و محفظه سربازان را در عقب قرار می دهد. ورود و خروج سرنشینان از طریق دو در در دو طرف و یک در عقب فراهم می شود.

طول کلی Cobra II 5.6 متر، عرض 2.5 متر و ارتفاع 2.2 متر است. فاصله بین دو محور و فاصله خودرو از زمین به ترتیب 3.5 متر و 400 میلی متر است، در حالی که وزن ناخالص خودرو 12000 کیلوگرم است.

خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

این خودرو دارای مجموعه تجهیزات استانداردی از جمله دوربین دید عقب، دوربین جلو حرارتی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم روشنایی خاموشی، کمربند ایمنی چند نقطه ای، تجهیزات رادیویی است. برق آنبورد توسط سیستم الکتریکی 24 ولتی که دینام 400 آمپری و باتری های 120 آمپری را یکپارچه می کند، تامین می شود.

Cobra II می تواند به صورت اختیاری به یک وینچ خودبازیابی، کیت فیلتراسیون هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی، سیستم اطفاء حریق خودکار، سیستم مخابره داخل ساختمان، سیستم ناوبری و یک واحد برق کمکی مجهز شود.

تسلیحات و حفاظت از خود

Cobra II را می توان با یک سیستم تسلیحاتی کنترل از راه دور از جمله یک مسلسل 25 میلی متری ادغام کرد. خودرویی که در DSA 2014 به نمایش درآمد، مجهز به سیستم موشکی دفاع هوایی در ارتفاع پایین از شرکت ASELSAN بود که از خودرو در برابر حملات هوایی محافظت می کند. Cobra II می تواند به صورت اختیاری با نارنجک انداز مسلح شود.

خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

بدنه زرهی Cobra II در برابر گلوله های 7.62 میلی متری و ترکش های گلوله توپ مقاوم است. پایین محفظه خدمه یک صفحه برای انحراف انفجار تعبیه شده است. این خودرو همچنین از خدمه در برابر قطعات و مواد منفجره دست سازمحافظت می کند. Cobra II عملکرد برتر را در زمین های ناهموار و شرایط آب و هوایی چالش برانگیز ارائه می دهد.

موتور

Cobra II از یک موتور 6.7 لیتری شش سیلندر، آب خنک، توربو شارژ، ریل مشترک، موتور دیزلی متصل به گیربکس اتوماتیک (شش جلو و یک عقب) نیرو می گیرد. قدرت 281 اسب بخار (210 کیلووات) در 2500 دور در دقیقه و گشتاور 970 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه تولید می کند. این موتور با استانداردهای آلایندگی EURO-3 مطابقت دارد و همچنین با سوخت F-34 و F-54 سازگار است.

خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

تحرک کبرا II

Cobra II عملکرد برتر را در زمین های ناهموار و شرایط آب و هوایی چالش برانگیز ارائه می دهد. سیستم تعلیق کاملاً مستقل آن مجهز به فنر و کمک فنر است، در حالی که ترمزهای سرویس هیدرولیک هوا به سیستم ترمز ضد قفل مجهز هستند. این خودرو همچنین مجهز به سیستم باد کردن مرکزی تایر و لاستیک‌های ران-فلت برای دوام بالا است.

خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

زاویه نزدیک شدن و خروج خودرو به ترتیب 48 درجه و 60 درجه است. این وسیله نقلیه می تواند شیب 60 درصد و شیب جانبی 30 درصد را طی کند و می تواند از موانع 400 میلی متری و سنگرهای 900 میلی متری عبور کند. کبرا II می تواند به حداکثر سرعت جاده ای 110 کیلومتر در ساعت در جاده دست یابد و حداکثر برد کروز 700 کیلومتری دارد.

مشخصات کلی خودروی زرهی تاکتیکی کبرا II

نوع خودرو: خودروی زرهی چرخ دار تاکتیکی

سازنده: اتوکار

خدمه: تا 9

وزن ناخالص وسیله نقلیه: 12 تن

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 110 کیلومتر بر ساعت

دامنه: 700 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان